Čítame // Ilustrovaný atlas neuveriteľných faktov o zvieratách

Tuesday, September 18, 2018

Knižku Ilustrovaný atlas neuveriteľných faktov o zvieratách som si prečítala celú, asi za 20 minút počas jazdy v autobuse. So záujmom so mnou čítal aj neznámy pán, ktorý si ku mne prisadol. Nenápadne ale s úsmevom :). Celkom som sa v duchu na tom zabávala.


ILUSTROVANÝ ATLAS NEUVERITEĽNÝCH FAKTOV O ZVIERATÁCH 
MAJA SAFSTROMOVÁ
ilustrácie Maja Safstromová
vydavateľstvo Albatros Media / 2018

Táto knižočka je relatívne malá, čo ma prekvapilo a zároveň potešilo. Taká encyklopédia do vrecka.
Autorka pracuje ako architektka a ilustrátorka v Štokholme. Celý svet ju pozná vďaka jej svojským kresleným zvieratkám. 
Ako sama píše v úvode, do tejto knižky nakreslila svoje obľúbené zvieratá a vybrala k ním zopár zaujímavých faktov z ich života.



Všetky ilustrácie sú čiernobiele a nechávajú tak priestor tomu, aby vynikli aj samotné fakty. Ja som sa pri nej veľmi dobre zabavila a veľa toho aj dozvedela. Ešte keby som si to všetko aj pamätala, aby som mohla pred ostatnými machrovať, čo všetko viem :).


Zatiaľ som ju čítala sama ale viem si predstaviť, že počas denného čítania by sme si knihu zobrali aj spolu s Ninkou a rozprávali si o jednotlivých zvieratkách.

Prečítajte si pár faktov, ktoré som vybrala.

Sovy majú tri očné viečka: jedny na žmurkanie, druhé na spanie a tretie na čistenie očí.


Panda. Denne musí zjesť viac než 45 kilogramov bambusu, aby si zabezpečila dostatok živín na prežitie.


Niektoré druhy motýľov neprijímajú v štádiu dospelca žiadnu potravu, lebo nemajú ústa. Prežívajú z energie, ktorú si nazhromaždili v štádiu húsenice.

Krokodíly. Jedlo nežujú, miesto toho prehĺtajú kamene, ktoré im pomáhajú rozomlieť potravu v žalúdku.

Vydry morské sa počas spánku navzájom pridŕžajú prednými končatinami, aby ich prúd vody od seba neoddelil.


Korytnačka kožnatka čínska ciká ústami.

Skokan lesný zamŕza na celú zimu a potom na jar rozmŕza a funguje ďalej.

Tučniaky sú šteklivé a smejú sa.
V niektorých častiach Antarktídy vidno ich nahromadené exkrementy - guáno až z vesmíru.


Zebry sú čierne s bielymi pruhmi - nie biele s čiernymi pruhmi.

Mravce sú jediné živočíchy okrem ľudí, ktoré chovajú iné zvieratá. Chovajú si vošky na sladkú tekutinu, ktorú vylučujú.

Vráskavce spia vždy iba jednou hemisférou mozgu. Inak by zabudli vyplávať na povrch, aby sa nadýchli a utopili by sa.


Kozy majú rôzne prízvuky. Záleží od toho, skadiaľ pochádzajú.
Aby včely vyrobili 1 kilogram medu, musia navštíviť viac než 4 milióny kvetov.

Žralokom neustále dorastajú nové zuby (vyše 30 000 za život).


Tak ako? Koľko informácii z nich ste vedeli?
Krásna knižka pre malých aj veľkých. Pre deti, ktoré špeciálne milujú knižky o zvieratkách jednoznačne odporúčam :).
Nina

Knižku nájdete na stránke Martinuse TU.



You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe