Pracovný stôl pre škôlkara

Friday, September 21, 2018

Aj keď bývame stále v podnájme, tak sa snažím o neustále zútuľňovanie nášho domova. Lebo, či už je to podnájom alebo byt vlastný, tak je to predovšetkým momentálne náš jediný DOMOV. Miesto, kde sa máme cítiť príjemne, útulne a neprinášať nám stres.
A keďže my bývame v nájme dlhodobo, tak si ho časom postupne vylepšujeme a prispôsobujeme. Pri nakupovaní ale vždy myslím na fakt, že raz odtiaľto odídeme a všetok nábytok a doplnky si prenesieme do vlastného bývania. Preto sa snažím nakupovať buď univerzálne kúsky, z ktorých viem vyskladať izbu rôzneho tvaru a veľkosti alebo veci lacnejšie, ktoré mi nebude potom ľúto posunúť ďalej, keď si budeme chcieť dať vyrobiť niečo na mieru.
Obe tieto požiadavky pre mňa spĺňa nábytok a dekorácie z IKEA. Navyše sú minimalistické, nadčasové a veľmi dobre a ľahko sa skladajú. :)


V septembri nastúpila Ninka do škôlky. Teraz vám chcem ukázať, ako sme pozmenili jej pracovné, kreatívne prostredie. Prosím berte ohľad na fakt, že dievčatá nemajú vlastnú detskú izbu a tento pracovný kútik sa nachádza vrámci našej obývačky. Určite by som si ho vedela predstaviť aj lepší ale vrámci priestorových možností je podľa mňa vynikajúci. A teda aj podľa vašich pozitívnych reakcii na ukážkovej fotke na facebooku a Instagrame :).

Pri fotke, ktorú som zverejnila na sociálnych sieťach ste sa ma pýtali na toľké veci, že článok bude pekne podrobný. Zoberiem to postupne a predstavím vám a prelinkujem všetko, čo tam máme.


Ako stolík som vybrala klasický konferenčný stôl LACK. Túto vychytávku pre dievčatá už používame dlho. Detské stoly, ktoré IKEA ponúka sú fajn ale na nás boli až príliš malé pre obe dievčatá, keďže stôl je prirazený ku stene a dostupný iba z jednej strany. Takto má vlastne každá jeden stôl, i keď si ich striedajú :). Výškovo ich odporúčam maximálne pre deti do 4 rokov. Takže pre Ninku bude vhodný ešte tento rok a potom vymyslíme niečo nové.

Ako stoličky som zvolila stolčeky FLISAT z masívneho dreva. Mala som na ne zálusk už od minulého roka, keď boli novinkou. Majú perfektný tvar, baby ich radi prenášajú a pozitívum je, že nemajú ostré rohy. Keď z nich dievčatá o rok, dva vyrastú, tak sa z nich stanú napríklad nočné stolíky ku posteli. 



Dievčatá majú viaceré kreatívne potreby. Buď zdedené po mne alebo nové, vlastné. Predtým sa potulovali kade tade po ich stoloch, po mojom pracovnom stole, v šuflíkoch, v krabici. No na porazenie :). Takže vyriešiť úložný priestor bola priorita. 
Nakoniec sme vybrali drevené škatule KNAGGLIG. Majú viacero výhod. Po prvé, sú drevené a univerzálneho tvaru, takže v budúcnosti ich môžeme využiť kdekoľvek. V kuchyni, v komore, v pivnici. Využití je mnoho. Po druhé, sú ľahké a stohovateľné. T.j., zapadnú pekne do seba, keď ich dáte na seba. Zboku majú otvor na ruky a aj dievčatám sa dobre posúvajú. Pod každým stolom sú dve škatule, uložené na sebe. Možno si poviete, že to dievčatá nemajú po ruke. Opak pravdou. Aspoň je to pred Naďkou ako tak skryté a nevyťahuje farby, fixky a iné veci bez dozoru sama. Kým to totiž ona sama vysunie, tak pri tom narobí hluk, že o tom hneď viem :).



A takto to v škatuliach vyzerá. Vynikajúce, že sú vlastne štyri. Pekne v nich máme veci rozdelené. V jednej sú pečiatky, fixky a rôzne zošity. V druhej vodové a temperové farby s potrebami, ktoré s tým súvisia. V tretej veci na plastelínovanie a vo štvrtej pastelky, pastely a umelecké kriedy. Aj spolu s dvomi pastelkovníkmi, ktoré deti majú už z bývalého Night Shift Atelier.



Samozrejme schované nie je úplne všetko. Tie najpoužívanejšie veci sú na stole v stojane TJENA. Jednotlivé časti sú oddeliteľné a stojančeky sa dajú variovať. IKEA je skvelá, že vyrába veci v sériach. Okrem tohto stojana je zo série aj stojan na dokumenty, ktorý my momentálne máme položený na mojom pracovnom stole, ktorý je hneď vedľa. Dievčatám zaberal až príliš miesta ale je potrebný, aby sme mali kde ukladať papiere a zošity vo formáte A4. Taktiež sa v rovnakom dizajne predávajú aj úložné krabice, ktoré doma ale nemáme. Všetko pre mňa v perfektnej jemnej staroružovej v kombinácii s bielou a čiernou. Pekné, nadčasové, aj pre väčšie dievčatá.


V podobných tónoch je ladená aj séria LANKMOJ v papiernictve. Každá z dievčat má zošit, trhací blok a ku tomu máme aj nálepky. Krásne zladené a moje oči plesajú. Babám je to vcelku jedno :). Ale šťastná mama je predsa šťastná rodina :). Ja som detailistka. Nálepkami si môžete personalizovať a označiť čo len chcete. Dievčatá majú nimi rozlíšené napríklad zošity.




Pracovná lampa dievčatám chýbala. Ony to tak nevnímali lebo ani ja na stole žiadnu lampu nemám. O to viac sa z nej tešili. Vybrala som lampu FUBBLA s LED svetlom. Je čisto biela, univerzálna a dá sa ohýbať do požadovaného tvaru.



Najväčším doplnkom na stolíkoch je stojan na papier MALA. Dúfala som, že sa mu dievčatá potešia. A naozaj, prešiel skúškou na výbornú. Rolku papiera taktiež kúpite v IKEA. Keď s papierom dievčatá nerobia, tak ho jednoducho stočíme naspäť alebo dokreslenú časť odtrhneme.




Ďalšou veľkou zmenou sú dve poličky MOSSLANDA, ktoré pribudli nad stolíky. Sú dlhé 55cm. Ale v ponuke nájdete aj dlhšiu. Majú drážku a knihy, alebo obrázky sa v nich nezošmykávajú. Najprv som rozmýšľala nad variabilnou nástenkou SKADIS ale materiálovo sa mi nakoniec až tak nehodila a zvolila som len poličky. Dali sme tam do rámikov fotky a prvé Ninkine kresby zo škôlky :).




A aktuálnu kresbu, koláž alebo akékoľvek Ninkine výtvory lepíme washi páskami FULLFOLJA rovno na stenu.


Viete, že IKEA predáva aj rôzne papiernické doplnky? My máme od nich dekoračnú sadu papierov MALA, fixky a pečiatky MALA. Pečiatky sú skvelé, lebo majú tvar ako hrubšia fixka a deťom sa v ruke lepšie držia ako drobné pečiatky.





A poslednou vecou, ktorú máme z tejto novej pracovno papiernickej série je ruksak. Nie pre pre moju malú škôlkarku. Pre mňa! :) Ruksak STARTTID. Majú ho v troch farbách, my máme taký jemný ružový. Potrebovala som niečo menšie, keď sa chodíme bicyklovať a tento mi padol vhod. 


Snáď som na niečo nezabudla. Ak vás napadne nejaká otázka, tak sa kľudne pýtajte.
Budem určite rada, keď mi dáte vedieť, čo na tento ich pracovný kútik hovoríte alebo dáte nejaké iné návrhy a zlepšováky :).

Pekný večer,
Nina

Článok vznikol v spolupráci s obchodným domom IKEA za čo som im nesmierne vďačná.






You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe