Aj malý balkón môže mať atmosféru.

Thursday, June 04, 2020

V tomto článku by som vám chcela ukázať, že malý balkón nie je problém, ale výzva. A inšpirovať vás, ako sa dá krásne zveladiť.

Za posledné mesiace sme balkón využívali oveľa intenzívnejšie ako predtým. V marci sa stal pre nás našim "výbehom" von na čerstvý vzduch. Aj keď je malý, boli sme vďační, že máme aspoň tento. Pamätajte, lepšie malý ako žiadny :).
Aj z malého sa dá spraviť útulny a praktický!


ZAČIATOK MARCA
Potrebovala som, aby dievčatá trávili deň aj na čerstvom vzduchu. Prvé týždne po vypuknutí Corony, som s nimi nechodila von na prechádzky okolo domu a každý deň sa voziť autom do lesa nebolo možné. Tak sa začali hrávať na balkóne. Najlepšie bolo, keď si tam doniesli vodu a varili si tam, alebo kúpali bábiky :).

Naďke chýbalo pieskovisko, denne opakovala, ža by sa išla zahrať na ihrisko. Až mi došlo, že to predsa nie je problém dostať malé pieskovisko aj na náš balkón. Muž doniesol starú prepravku, kúpili sme cez eshop piesok do pieskoviska a sen bol splnený. To bol prvý krok k úprave balkónu.


Na balkóne zvykneme každú jar sadiť hrášok a aj malé kríčkové baby rajčinky. Tentokrát sme ale potrebovali nechať väčší voľný priestor na sedenie, takže ďalšia vec, ktorú manžel spravil bola tá, že zmajstroval rýchlu poličku na kvetináče. Aby sme časť zdvihli do výšky a uvoľnili si tak priestor na zemi.

Takto to vyzeralo na našom balkóne po týchto prvých úpravách.


Nie je to vôbec wau ale už z tohto sme sa úprimne tešili a bol to ozaj posun vpred! Fotky spred tohto stavu nemám :). 

AKO NA TO
Ak chcete meniť balkón (vlastne akúkoľvek izbu) tak si musíte utriediť myšlienky a spísať, na čo chcete, aby daná miestnosť slúžila a čo v nej chcete robiť. To isté platí aj pre balkón.

Za nás platili tieto želania:
- miesto na pestovanie hrášku a rajčiniek (TATO)
- miesto na hranie - pieskovisko a ležovisko (DIEVČATÁ)
- miesto na sedenie (JA)
Za mňa aj hlavne, aby sme všetko zútulnili, spríjemnili, zmäkčili. Aby sme sa cítili po príchode na balkón príjemne a nie stresujúco. A aby všetky veci mali svoje miesto. Chýbalo nám teda pár praktických úložných priestorov a aj dekorácie na zútulnenie.


Vedela som, že tá červená bednička bude musieť ísť preč. Ako prvé praktické riešenia bola skvelá, ale veľmi na mňa pri každom vstupe na balkón "kričala" :). Ďalej nám tam chýbalo miesto na sedenie. Keď išli dievčatá von, tak som vždy na podlahu dávala piknikovú deku alebo nejakú podložku, čo bola po ruke a postupne mi to prišlo nepraktické stále to spratávať a vyťahovať. Plus som potrebovala na balkón pridať také niečo jemné, príjemné, upokojujúce. 

Cieľ bol teda jasný, stačilo vyriešiť ako na to.


Inšpirácii na Pintereste na malý balkón nájdete mnoho. Na konci článku nájdete aj pár odo mňa. Tie mi v tomto prípade veľmi nepomohli, lebo keďže bývame v prenájme, väčšie zásahy sme opäť robiť nechceli. Všetko museli byť veci, ktoré si vieme preniesť a aplikovať prípadne na iný balkón. Takže do väčších a možno aj viac praktickejších vecí sme sa nepúšťali. To až niekedy v budúcnosti.
Všetko som riešila cez drobné úpravy a dekorácie. A v tomto mi pomohol môj obľúbený obchod na interiérové doplnky Bella Rose.

Rada si robím takéto koláže. Toto bola moja prvá predstava o doplnkoch pre náš balkón:

Tú som si nechala pár dní uležať (samozrejme sa mi medzitým pár vecí vypredalo :D) a konečný výber pre náš balkón bol tento:


REALIZÁCIA
Poďme konečne už k tomu, ako to na balkóne vyzerá teraz. Pre predstavu má rozmery 1,8m a 1,25m. Na ľavej polke máme pestovateľský a kvetinový kútik a na pravej hrací a sedací kútik. Stolík a stoličky sme neriešili. Na takomto malom balkóne by sa mohol spraviť nejaký výklopný stolík, ale my sme ho nepotrebovali. Mne stačilo aj sedenie na zemi. Vybrala som na Bella Rose perfektný podsedák, ktorý si vždy na balkóne privlastním a na ňom sa cítim skvele.


Medzi prvým sme dokúpili kvety. Aby sme si to tam spríjemnili a zjemnili. Potrebovali sme na ne nejaký stojan, aby všetko nebolo na zemi a tiež nové kvetináče. Bola som rozhodnutá nekúpiť tie najlacnejšie tuctové ale skôr mám plán robiť si postupne zbierku takých jedinečných, ktoré dodajú vzhľadu balkónu atmosféru. 


V IKEA som vybrala pudrovo ružový kovový stojan na kvety KRYDDPEPPAR a v Bella Rose pár kvetináčov. Tieto dva od značky Ferm Living sú moja srdcovka. Chcela som niečo hravé ale nie detské a toto úplne splnilo to, čo som hľadala.


Ešte som doladila jeden ružový kvetináč a kúpila 3 mini vázičky na kvety, ktoré dievčatá neustále nosia zvonku. To je skvelý tip. Zavesíte si ich kdekoľvek, vnútri na nástenke, na chodbe, alebo takto ako my niekde na balkóne alebo terase. Deti sú šťastné, že sú to vázičky len pre ich kvietky.



Na zem sme dali koberec menších rozmerov, ktorý sme už doma mali. To bol ďalší pozitívny krok, ktorý dopomohol k zútulnenie. Keď bosé nohy chodia po mäkkom a teplom. A doplnili sme ho dvomi podsedákmi. Jeden sme doniesli z detskej, z čítacieho kútika, kde už nebol využívaný a druhý som už spomínala. Je to sedák Seagrass od značky Madam Stoltz, ktorá je na Bella Rose mojou srdcovou značkou :). Nemala by som problém vybrať si aj ďalšie. V inšpiráciach nižšie ich nájdete :).


Na zem sme okrem sedenia doplnili ešte jednu praktickú vec a jednu na atmosféru. Pri vstupe je trstený košík na odkladanie vecí, kde sú aktuálne crocsy dievčat lebo mi vadilo, ako sa stále povaľovali naokolo balkóna. Takto majú pekne svoje miesto. A vedľa hrášku som si ešte doplnila svietnik značky IB Laursen, vyrobený z bambusového dreva. Pre atmosféru. Aj také treba :)!



Čo mi chýbalo, bolo osvetlenie. Nakoniec som vybrala túto farebnú svetelnú lampiónovú reťaz, ktorá je na solárne napájanie. Girlanda má 10 LED žiaroviek a dobíjacia batéria bola súčasťou balenia. Za mňa najlepší spôsob napájania, keď chceme osvetliť exteriér.


Poslednú vec, ktorú sme menili bolo už spomínané pieskovisko. V IKEA sme kúpili debničky KNAGGLIG, do toho napasovali TROFAST boxy a decentné riešenie bolo na svete. Vo veľkej debničke, ktorá má aj vrchnák, je pieskovisko. Do menšej si odkladajú dievčatá veci, prípadne si do plastového boxu môžu dať aj vodu a variť si a piecť koľko len chcú.



A po čapovacej nádobe na limonádu od značky Kilner som už dlho túžila, obzerala hádam aj dva roky. A konečne som si ju dopriala :). Aj s dvomi praktickými pohárikmi s uzáverom a slamkou. Tie sú stvorené na akúkoľvek garden party, záhradné, či balkńové posedenie. Dievčatá si ich hneď obľúbili lebo majú uško a nevylejú z nich.



A toto je náš tohtoročný, skromný hrášok :). Pochvala patrí môjmu mužovi, ktorý sa o neho denno denne stará.



Na záver som vám pripravila niekoľko koláží z vecí, ktoré ma ešte na Bella Rose zaujali a dajú sa krásne zakomponovať.

Drôtené košíky // Obal na kvetináč // Kameninový hrnček // Košík White&Black // Sedák // Obal na kvetináč Sleepy Face // Bambusový stojan na kvety

// Košík natural black // Ratanový kôš PineApple // Sedák // Obal na kvetináč Blue // Slamená taška // Úložný kôš Grass Natural White

Slamené podtácky Acain // Lampáš Ratan Nature // Svietnik Conical Bamboo // Úložný Ckôš Corn Rose // Bavlnený koberček ZigZag // Bavlnený prehoz Mustar Pattern // Jutový koberec Ibiza Modern

Svetelná LED reťaz na solárne napájanie// Bridlicový zápich na bylinky // Svetelná lampiónová reťaz // Lampáš Oval Bamboo // Lucerna na solárne napájanie // Úložný kôš Corn Dusty Blue

Silikónový set na piesok // Nafukovací kruh Rose Mix // Terakotový obal Cat // Set papierových tanierov // Mini obal na kvetináč Cat // Keramický obal na kvetináč Giraffe // Závesný obal Daisy // Taška z rafie Unicorn bag // Dekoratívna svetelná reťaz // Bambusový tanierk Tractor

A už úplne nakoniec, inšpirácie z Pinterestu. Balkóny sú rôznych rozmerov. Oproti tomu nášmu sú väčšie. Ale možno vám padne do oka nejaký detail. Ako umiestniť kvety, stolík, či sedenie.






You Might Also Like

1 comments

  1. Krásne, aj ja práve hľadám inšpi, chcem prerobiť balkón, nech si to doma spríjemníme najviac ako sa dá :-)

    ReplyDelete

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe