Vianoce 2019 // Náš adventný kalendár

Sunday, November 17, 2019

Tento rok som poňala advetný kalendár trochu inak a veľmi som sa nechala inšpirovať jednou českou maminou, blogerkou a teraz už viac fotografkou Terezkou Veselou, Mademe Coquette a jej adventným kalendárom, ktorý pre deti pripravila minulý rok.

Najprv ale zhrniem základné advetné informácie :). Už som na tému adventným kalendárov písala viaceré články. Tento bol prvý, s tipmi ako môžete poňať výzor adventného kalendára. Určite stále aktuálny článok.

A potom som vám na blog hodila priamo aj ten náš. Jeden bol balíčkovo obálkový v košíku a druhý balíčkový na stojane. A minulý rok som článok nepísala ale mali sme krásny DIY kreatívny obálkový adventný kalendár. Kalendár je na Biolove dostupný aj tento rok.


Čo dať do kalendára?
Presne s týmto som sa pohrala tento rok. A kvoli tomu vlastne píšem celý tento článok :).

Ak chcete spraviť kalendár sama a hľadáte niečo nejedlé tak mám pár tipov:
- pečiatky (nájdete aj krásne vianočné sady, ja som tak dávala pred dvomi rokmi - kuk sem)
- nejaké pekné zimné / vianočné puzzle (najlepšie 24 alebo 48 dielikové)
- lego (či už DUPLO alebo vyššiu radu) - môžete kúpiť klasické lego adventné kalendáre, lebo aj také nájdete. Napríklad takýto Lego Friends. Ja by som kúpila možno aj normálnu sadu a tú podelila do 24 vrecúšok. Do prvého dala návod a potom podelila dieliky :).
- plastelína (také malé dózičky, na každý deň jedna. Alebo kúpte nejakú sadu a veci z nej rozdelíte na 24 častí. Aj to sa dá :))
- knižky - resp. kúpite už aj malé knižkové adventné kalendáre :). Ja mám pre dievčatá tento milý, chutný,trošku z recesie, adventný Peppa Pig kalendár :). Nájdete ho TU.


- pre dievčatá drobnosti do vlasov a na seba (sponky, gumičky, čelenka, prívesok, lak na nechty, malý krémik)
- ak plánujete kúpiť pod stromček domček pre bábiky tak v adventnom kalendári môže byť napríklad drobný nábytok a doplnky do domčeka. Aspoň sa z toho deti budú viac radovať, keď si každú vec budú užívať zvlášť.
- a ak ste Maileg závislí, rovnako ako my, a máte neobmedzený rozpočet, tak ja by som spravila Maileg kalendár. Do nejakých 4 vrecúšok by som dala myšky a do ostaných dala iné drobnosti od nich. Podelila oblečenie, koláčiky, hrnčeky, tanieriky. Dá sa určite povyberať :).

Ja teda idem robiť ale niečo úplne iné. Ako inač, kreatívne!
Prvá myšlienka bola, skryť do vrecúšok rôzne kreatívne potreby. Taký mix. Aj to je sám o sebe skvelý nápad a deti sa určite potešia, ak sú podobného typu ako moje dve.

foto od Terezky Madame Coquette (Instagram)
Ale Terezka to minulý rok ešte vyšperkovala.
Sama spravila pre deti na dvere dva veľké stromčeky z krepového papiera. Môžete ich aj namaľovať na baliaci papier. A deti si potom každé ráno, po otvorení adventného vrecúška, vyrobili na neho jednu ozdobu a následne si ich na stromček lepili. Na Štedrý deň tak mali doma krásnu detskú výzdobu v podobe dvoch stromčekov. 

Ja som to teda vymyslela nasledovne :). Nakúpila som rôzne dekoračné ozdoby na tvorenie. Trblietky na sypanie, flitrové pášiky, hviezdičky na tvorenie, zlaté vlasy, chlpaté drôtiky, bambuľky, oči,... Všetko ma vyšlo na cca 12€. Na tieto kreatívne veci odporúčam obchod TEDI. Ja teda vôbec nezvyknem chodiť do týchto sieťových obchod aka všetko za 1€ ale na tieto veci je to perfektná vec.


Každý deň vo vrecku ukryjem vystrihnutú z bieleho tvrdého papiera ozdobu (pre každú jednu). Asi to budú prevažne kruhy ako to mala Terezka, nech vynikne výtvor. Plus do vrecka vždy schovám jednu z týchto zdobiacich vecí. Úlohou dievčat bude každý deň si vytovriť jednu ozdobu na svoj stromček. Na tvorbu budú musieť baby použiť vec čo bolo v daný deň v kalendári, plus budú mať k dispozícii všetky, ktoré si vytihali už dni predtým. Rozmýšľam, že na to vydelím nejaký kufrík a tam si to budú ukladať. Následne vždy ozdobu nalepíme na stromček.


Dúfam, že keď baby zistia, čo ich každé ráno čaká, tak sa budú vyslovene ráno tešiť a vyskočia z postele, aj keď budú musieť ísť do škôlky. Mám dojem, že budeme vstávať o 6tej ráno, aby sme všetko stihli :).

Detaily ešte premyslené presne nemám ale sledujte ma a určite popridávam postupne nejaké fotky aj z príprav, aj zo samotného tvorenia.
Nina

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe