Čítame // Ako zvieratá spia - Petra Bartíková

Monday, June 11, 2018

Knihu Ako zvieratá spia som najprv vôbec nezaregistrovala. A to o vychádzajúcich detských novinkách mám celkom prehľad. Až pri osobnej návšteve v kníhkupectve na mňa žmurkla z pultu. Uvidela som na obálke známe mená Petra Bartíková a Katarína Macurová, tak mi nedalo ju neprelistovať. A veru dobre som spravila :).


AKO ZVIERATÁ SPIA - PETRA BARTÍKOVÁ
ilustrácie Katarína Macurová
vydavateľstvo Albatros Media (B4U Publishing) / 2018

Kniha Ako zvieratá spia vyšla v máji tohto roku vo vydavateľstve Albatros Media. Je to taká jednoduchá zvieratkovská encyklopédia pre malé deti
Moja Ninka zatiaľ na encyklopédie a náučné knižky veľmi nie je. Pozrie si ich, prelistujeme si ale fakty z knižky počúvať veľmi nechce. A sama si ani knihy tohto charakteru z poličky nevyberá. Pri tejto to bolo naopak. Vyslovene ma nabádala, aby som jej čítala všetky texty, ktoré na strane boli. Prstíkom mi ukazovala na rôzne vety: "Toto si čítala?" "A toto?" Ale určite to ide aj s vekom. Veď, čo by som od nej chcela, stále nemá ani 4 roky.



Veľkým plusom knihy sú určite vtipné, pestrofarebné ilustrácie od skvelej Kataríny MacurovejTá je autorkou viacerých známych detských knižiek. Napríklad spomeniem Prečo nekvitneš?, Ako naučiť Eda lietať, či Lily a Momo. 

Každá dvojstrana je venovaná jednému druhu zvieratka. Dokopy ich je tu 11. Katka ich vyobrazila veľmi hravo a veselo. Ninke radšej občas pripomínam, že skutočnosť je trochu iná. Že to a to zvieratko nepoužíva vankúš, ani nemáva obuté šľapky a ani nenosí šnorchel a potápačské okuliare :). Pre istotu! 
Nini si hneď na každej dvojstranne vytvorila zo zvieratiek rodinku. Určila, ktoré sú deti, ktorí rodičia a tak :). A potom sa vypytovala a počúvala fakty.




V knižke sa o každom zvieratku dozviete odkiaľ pochádza, čo má rado na jedenie, ako trávi deň. A samozrejme kde, ako a koľko spí. Aj pre mňa zaujímavé informácie. Všetky sú písané jednoducho, aby bavili tých najmenších. Knižku vrelo odporúčam pre deti od 3 rokov. Ak ju kúpite mladšiemu, tak určite sa budete mať o čom rozprávať aj len pri samotných ilustráciách a fakty pridáte vo vyššom veku.

Knižku nájdete na stránke vydavateľstva Albatros Media alebo na Martinuse.

Krásny deň prajem,
Nina








You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe