Prečítané leto // 6. týždeň: O pečení

Saturday, August 12, 2017

Tento týždeň sa v Prečítanom lete nesie na tému "pečenie, varenie, opekanie...". Čím viac som rozmýšľala nad tým, kam si ísť tématicky prečítať nejakú milú knižku, tým menej mi toho napadalo :). Opekačka by bola ideálna. Aj sme jednu úžasnú minulý víkend zažili. Ale knihu s danou témou som tam, ja deravá hlava, zabudla zobrať /popravde, som ju ešte ani nemala doma :)/. Akosi som posledné dni nevládala plánovať veci dopredu a potrebovala vydýchnuť.

Niekedy je ale najlepšie nechať všetko na náhodu. Tak som to spravila tentokrát ja. Po minulé razy som jednotlivé knižky na danú tému pred Nini skrývala a videla ju až prvýkrát na výlete. Teraz som s výberom knižky tak váhala, že som sa ju rozhodla ísť do kníhkupectva kúpiť priamo s dievčatami. Žiadne tajnostkárstvo. Piatkové ráno som teda vyhlásila: "Ideme si kúpiť Špinušku do kníhkupectva". A tým sa začalo naše dobrodružstvo. Môj plán bol kúpiť knižku a ísť si ju čítať na jedno z našich obľúbených miest. Síce by miesto nesúviselo s varením alebo pečením ale všetci by sme to snáď prežili. Náhoda to chcela inak :).


Do kníhkupectva sme sa odviezli električkou. Klasicky, Naďka v nosiči, Ninka v kočíku. A ku tomu taška plná všetkých možných veci, lebo u mňa nikdy nie je isté, či budeme vonku hodinu alebo 4 hodiny. Pre tentokrát platilo to druhé :). V Martinuse na Obchodnej sme najprv zamierili do oddelenia s detskými knižkami. Naďuš spala, tak som mala pri prezeraní knižiek väčší kľud. Ninka zakotvila pri stolíku s vyloženými MiniPEDIAmi a prezerala si ich všetky rada radom. Skvelý čas pre mňa ;).


Po prebudení a prelistovaní všetkých mini knižiek sme začali pekné knižky hľadať s Ninkou spolu. Pár sme si vybrali a Ninka zahlásila, že si ideme čítať. Odviezli sme sa výťahom na vrchné podlažie a usadili na sedačke. Naďke som medzitým vybrala malé leporelko z výpredaja nech má čo prezerať /rozumej žužľať/ a nechá nám chvíľku na čítanie. Stihli sme si prečítať v kľude jeden príbeh zo Špinušky. Prelistovali si knihy ďalšie, vybrali sme, čo chceme kúpiť a išli zase dole zaplatiť. Ja v domnení, že už odchádzame. Ale to slečna začala prosiť, nech ideme do kaviarne :). Okej, dúfala som, že to Naďka ešte zvládne. 


Zaviezli sme sa na horné poschodie Foxfordu a našli perfektné miesto pri okne. Blízko malého detského kútika, ktorý som si predtým nikdy nevšimla. Bolo vynikajúco. Hračky, výhľad z okna, limonáda, niečo malé pod zub pre nás všetky tri, dokonca sme si prečítali aj ďalší príbeh zo Špinušky. A tak sa stalo, že z nášho čítania v parku, sa stalo čítanie kníhkupecko-kaviarenské :).

Po takmer 2 hodinách sme opustili kaviareň aj kníkupectvo. Po vonku sme sa túlali ešte ďalšiu hodinu a  pol. Nakoniec mi obe baby po ceste domov zaspali a doma spali viac ako 2 hodiny! Naraz! Báječný deň! :) Podvečer sme si ešte upiekli tradičných letných vanilkových mackov /kto nevie, o čom rozprávam, tak mrk SEM na starší článok/, nech aj naozaj niečo kuchtíme. Ninka mi pomáha v kuchyni odvtedy, čo vie sama stáť na stoličke, takže už sme zohraté. T.j., vysypané, vyliate, pomiešané veci a špinavé dieťa aj podlaha ma už nerozhádžu :).


A na záver, prečo som si vybrala práve ŠpinuškuTúto knihu z vydavateľstva Verbarium sme proste museli doma mať. Autorka knižky, spisovateľka Annie M. G. Schmidt je v Holandsku najznámejšou spisovateľkou pre deti, obdivovala ju aj sama Astrid Lindgrenová. Na jej knihu Špinuška som všade čítala iba samé chvály a pozitívne recenzie, aká je knižka zábavná a vtipná. No nekup to! ;) Knižka obsahuje príbehy dievčatka a jej psíka Babroša, ktorí sa neustále zapletú do nejakej šlamastiky a skončia špinaví. Príbehy sú veľmi nápadité, prekvapujúce, humorné, doplnené vydarenými ilustráciami. Na naše čítanie ako stvorené, keďže obrázky sú dostatočne názorné a Ninka chcela čítať príbeh za príbehom. Jeden z nich sa nám hodil aj do tohto týždňovej témy. Je o tom, aká je Špinuška šikovná v kuchyni a vie aj sama navariť polievku pre mamu. Som rada, že moje dieťa ostane po varení v lepšom a čistejšom stave :)

Prečítané leto sa snažím prezentovať vo fotopríbehoch, ako si knižky čítame vonku ale dnes mi nedalo a musela som vám náš príbeh aj opísať slovami. Kto ho prečítal až dokonca má u mňa plus ;). Ďakujem, že nás čítate a sledujete.

Krásny večer,
Nina & Ninka & Naďka










Druhá asistentka :)


A na záver kuk do knižky:








You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe