Do knižnice // Mám Tě rád, sestričko; Co mi řekl táta

Sunday, October 08, 2017

Tieto dve krásne knižočky, z českého vydavateľstva Axióma, dostane Ninka na blížiace sa tretie narodeniny. Obe sú od francúzskej spisovateľky Astrid Desbordes. Prvý diel zo série sa už v našej knižnice nachádza - viac si on nej môžete prečítať TU.


Všetky tri knižky ilustrovala Pauline Martin. Ilustrácie sú veľmi špecifické, aj preto sa mi knižky páčia. Som rada, že naša knižnica je v tomto smere naozaj pestrá.



Druhý diel zo série knižiek o Adamkovi je o jeho vzťahu k malej sestričky, ktorá pribudla do rodiny. Je v nej vykreslené, aké to má výhody a nevýhody, čo sa mu páči a čo zas nie. Pre Ninku bude v tomto období táto knižka ako stvorená. Potrebuje pochopiť, že s Naďkou jej bude oveľa lepšie a zábavnejšie, aj keď jej teraz veľa vecí robí napriek, búra a ničí ;).




Adamko zisťuje, že so sestričkou sú všetky hry veselejšie. Predsa už má Adamko parťáka a spoluhráča. 



Mladšiu sestričku treba chrániť a obíjmať.



A na záver krásna veta. "To, čo na nej mám totiž najradšej, je, že môžem byť jej veľký braček." Verím, že čoskoro tieto sesterské výhody pochopí aj Ninka :).





Druhá knižka, Co mi řekl táta, je v podstate rozprávanie tatinka s Adamkom. O nástrahach, ktoré môžu čakať Adamka vo svete dospelých. Tatinko mu vysvetľuje, že sa netreba ničoho zľaknúť a rozpráva mu, ako všetky strachy prekonať.



Dodáva mu odvahu a sebadôveru, aby sa nebál objavovať svet. Aby hľadal krásu všade a vo všetkom.



Zdôrazní mu, že nikde nebude sám. Stačí len chodiť s otvorenými očami a nastraženými ušami.

  



Som si istá, že knižky sa Ninke zapáčia. Už v knihkupectve ich okukovala a presviedčala ma, že si ich chce hneď celé prečítať :).

Pri akej knižke ste dnes zaspávali?
Krásny upršaný večer,
Nina&Ninka

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe