Čítame // Moje maminka je nejsilnejší na světe

Thursday, February 07, 2019

V tejto knižke sme sa úplne našli. A myslím, že mnohé sa v nej spoznáte tiež. Ninka sa po celý čas, ako sme ju čítali usmievala popod fúzy. Nebodaj, jej bolo niečo povedomé? :)


MOJE MAMINKA JE NEJSILNEJŠÍ NA SVĚTE - NICOLA KENTOVÁ
ilustrácie Nicola Kentová
vydavateľstvo Host / 2019
jazyk český

Toto je jedna z tých netradičnejších kníh. Určite nie vhodná pre tých, ktorý knižku chcú len od slova do slova prečítať a odložiť. Táto kniha je skvelá na rozhovor, text treba dopĺňať, ilustrácie poopisovať.
Je preložená iba do českého jazyka. Ale je skvelá! Tých pár slov naozaj preložíte každý, nebojte sa tej češtiny :). Totiž, vždy keď zverejním nejakú detskú knižku v češtine, tak sa mi ozve aspoň jedna mamička s otázkou, ako zvládame čítanie v češtine. Je to malina. Ak nie ste zvyknutý na český jazyk, tak prekladať určite zvládnete :).



V knihe je krásne opísané, že síce je maminka najsilnejšia na svete, unesie všetky poklady, ktoré dieťa vonku zbiera, aj to odrážadlo mu ponesie, nakoniec si aj dieťa vyloží na plecia, o nákupe nevraviac... Tak aj ona raz za čas potrebuje pomoc od druhých, oddýchnuť si, spraviť si kúpeľ, načerpať energiu.



Celé je to hlavne vysvetlené jednoducho, v detskej reči. A s názornými ilustráciami. Textu je tu naozaj veľmi málo. Ja ho pri čítaní dopĺňam svojim rozprávaním. Hlavne pri prvom čítaní som to tak robila, aby knihu dievčatá pochopili, čo najlepšie. A odporúčam to určite aj vám :).



Knižka je určená pre deti od 2 rokov. Ale zaujme aj tie staršie. U nás sa páči obom dievčatám. Ale mám dojem, že oveľa lepšie chápe jej podstatu staršia Ninka. A sama si ju už párkrát pýtala čítať :).
Myslím, že veci z knižky sa jej pekne vryli do pamäti. Chystám sa ich niekedy využiť, keď vonku bude chcieť, aby som jej všetko poniesla ;).

Nina

Knižku nájdete na stránke Martinusu TU.

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe