Spoločenská hra na dobrú noc

Saturday, February 09, 2019

Na Vianoce dievčatá dostali aj pár spoločenských hier. Dvoje puzzle, jednu magnetickú obliekaciu hru a hru na dobrú noc Bisous Dodo. Veľmi som si želala, aby mala u Ninky úspech. A teda predčila moje očakávania :).


Už dávnejšie som o nej čítala a videla krásne fotky u jednej českej mamablogerky. Ninka bola vtedy na ňu ešte malá ale uložila som si ju pekne v počítači do záložiek a počkala na správnu dobu.
Je to najlepšia hra pred spaním EVER! Spomínala som vám ju na Instagrame a zahlasovali ste si, že by ste o nej chceli vedieť viac. Nakoniec som sa rozhodla nepridať o nej len pár stories ale napísať radšej článok, kde si to pekne môžete pozrieť aj spätne.


Na Slovensku hru predáva obchod Bubliboom. Je od francúzskej značky Djeco. A teda oficiálny názov je Bisous Dodo. Odporučila by som ju pre deti od 3 rokov. Štvorročné ale bude určite dodržiavať pravidlá dôslednejšie :). Ak máte doma dvojročné, tak zázraky od neho nečakajte ale tiež sa zabavíte. Hlavne, ak má doma staršieho súrodenca a má od koho odpozorovať pravidlá. Naďka je šikovná a hru už hráme aj s ňou, i keď to poriadne ešte nechápe (resp. možno ani nechce :)) ale aspoň poslúcha naše rady, keď sa ťahajú a delia karty :).

Cieľom hry je príjemne sa pred spaním zabaviť. Nemôžem povedať, že ukludniť, keďže my sa pri tom jašíme ale je to hra, pri ktorej máte ten najbližší vzájomný kontakt a to je na tom to najkrajšie.


Takže poďme v skratke ku pravidlám.

Hra obsahuje krabičku s perinkou, hracie karty, a dve papierové postavičky - dievčatko a chlapca. Dieťa sa zvolí koho ide uspávať, či dievčatko alebo chlapca a následne položí postavičku do provizórnej postele. Karty sa zamiešajú. Sú medzi nimi ukryté tri karty, ktoré musí dieťa nájsť. Vankúš, perinku a macka pre postavičku. Dieťa ťahá karty z kopy. Keď nájde niektorú z týchto troch kariet, tak ju položí do postielky k postavičke. Hra (ťahanie kariet) končí, keď dieťa nájde všetky tri.
Druhým cieľom je vlastne to, aby si vaše dieťa, počas hľadania vankúša, perinky a macka, nazbieralo, čo najviac kariet s úlohami pre rodiča. Tie totiž potom, keď dieťa uspí postavičku, musí dospelák plniť :). Viac nazbieraných kariet, znamená viac zábavy a odďaľovanie odchodu na spánok :).

postavička na začiatku

postavička na konci

postavičky sú obojstranné
V balíčku kariet sú ale ukryté aj karty so slniečkami. Keď vytiahne dieťa niektorú z nich, tak vám ju musí dať a zároveň vytiahnuť ďalšie karty, ktoré vám odovzdá a tým pádom ich nemôže nadeliť sebe :). Počet odovzdaných kariet závisí od počtu slniečok. Takže vytiahnutie slniečka znamená pre dieťa to, že nazbiera sebe menej kariet.


A aké úlohy sa skrývajú na kartách? Vybozkávanie po celom tele, šteklenie, zaspievanie pesničky, bozk na koleno, bozk na lakeť, eskimácky božtek (to je náš najobľúbenejší!), motýlí bozk, hladkanie po hlave a za uškami :). Samé krásne veci, ktoré vás zblížia.

vytiahnuté karty

karty s úlohami pre rodiča
My sme si hru ešte upgradli a hráme ju niekedy aj tak, že najprv si ťahá karty Ninka a potom otočíme obsadenie a ja sa hrám na dieťatko a ona na rodiča. Ja si ťahám karty a ona ma potom šteklí, bozkáva, spieva mi. Je to naozaj čarovné. Jediný problém je, ak sa Naďka rozhodne, že nám hru chce prekaziť :). Inač nemá absolútne žiadny mínus! Aspoň my sme ho nenašli :).

Hru nájdete na eshope Bubliboomu TU.

Dobrú noc :),
Nina



You Might Also Like

1 comments

  1. dobrý deň, nenormálne sa mi páčil zmysel tejto hry, máme trocha problém, že poslednú dobu je na mňa akokeby horšia, tak je to úžasná príležitosť aby sme sa mojkali, čo úplne za iných okolností nechce, len nerozumiem pravidlám hry. Teda aj tuto ste to popísali perfektne aj s fotkami, len teda keď pokartuje, položím tieto karty smerom dole a dcéra si má ťahať, tak teda odkladá si tie karty na kopu, že stále len onaa ťahá kartu z kôpky, alebo ako to asi má prosím vyzerať ? veľmi pekne ďakujem. žiadne video som zatial nenašla a cítim sa ako úplný debil, že nerozumiem tak jednoduchej hre. dakujem. andrea

    ReplyDelete

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe