Čítame // Veľký obrázkový slovník Richard Scarry

Thursday, February 27, 2020

Kto si pamätá túto knihu z detstva? :) Ja som z nej úplne nadšená a teším sa, že sa jej doprialo opätovnému vydaniu!

A ako vidíte, tak sa teším, že som sa rozhodla jej venovať aj celý článok :). Samostatné recenzie na blog už nepridávam, len na sociálne siete ako posty a sem píšem už len ucelené knižkové články s viacerými tipmi na nejakú tému. Ale pri tejto knihe som musela spraviť výnimku :)!


ilustrácie Richard Scarry
vydavateľstvo IKAR / 2020

Kniha je relatívne veľkých rozmerov, má tentké listy a 70 strán, takže je ozaj obsiahla. Deti takýto slovníkový štýl kníh milujú. Už odmalička rady ukazujú na obrázky a čakajú, že vy im budete rozprávať, čo je čo. Je to jeden zo skvelých spôsobov ako si deti obohacujú slovnú zásobu.



Ako vidno na fotkách, kniha je krásne podelená podľa tém.
Všetky slovíčka sú pri obrázku napísané vždy v troch jazykoch. Slovenský jazyk je zvýraznený a pod ním anglický a nemecký preklad. 
Určite nemusíte s cudzím jazykom začať hneď. Robte to intuitívne. Ak sa už jeden z jazykov dieťa učí v škôlke alebo s ním vy v domácnosti rozprávate, tak pri prezeraní knihy môžete doplňovať aj anglickú, či nemeckú slovnú zásobu.
Alebo si to podelíte a raz si hovoríte slovenké názvy a inokedy zase anglické.

Toto všetko je veľmi individuálne a závisí od veku dieťaťa, od vášho osobného prostredia a samotného zapálenia dieťatka pre vec.



Vo všeobecnosti knihu môžete začať prezerať už s jeden a polročným dieťatkom. Bude to pre deti skvelá slovná encyklopédia :).

Kniha sa mi páči lebo je skvele podelená, je tam ohromné množstvo slovíčok a pri prezeraní sa aj ja viaceré špecifické výrazy priučím :).
A  hlavne vám vydrží dlho. Deti ju krásne využijú aj v školskom veku, kedy sa budú na škole učiť cudzie jazyky a budú ju naplno využívať na doplnenie anglickej, či nemeckej slovnej zásoby.

Túto knihu by som jednoznačne označila za MUST-HAVE :),
Čo hovoríte na ňu?
Nina

PS: Knihu kúpite na eshope Babyknihy TU.





You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe