Slivkový koláč zo špaldovej múky..

Friday, September 23, 2016

..za náš prvý tohtoročný jesenný koláč som si vybrala koláč slivkový. Ninka sa ich v poslednom období nevie dojesť. Chcela som z nich pripraviť niečo nové, čo som ešte neskúšala, tak som trochu prebádala recepty mojich obľúbených foodblogerov a trošku si dovolila upraviť koláč od LaPetit. Bol šťavnatý a zároveň aj chrumkavý. Dokonca zo zdravších surovín, keďže cesto sa robilo len zo špaldovej celozrnnej múky a mletých mandlí.


Nech sa páči receptík:

300g špaldová celozrnná múka
100g mleté mandle
1 vajíčko
200g maslo
1 ČL soli (ja zvyknem dávať vždy menej ako je v recepte)
2 PL trstinový cukor
slivky
plátky mandlí na ozdobu

Príprava cesta je jednoduchá. Zmiešame múku s mandľami a pridáme zmäknuté maslo. Spracujeme a pridáme rozšľahané vajce, soľ a cukor. Vypracujeme na nelepivé cesto a dáme do fólie odpočívať do chladničky aspoň na pol hodinu. Následne cesto vyvaľkáme a opatrne dáme do pripravenej vymastenej formy (cesto je naozaj krehké, tak pozor). Pečieme 15-20 minút na 160°C.
Medzitým si slivky pokrájame na menšie kúsky a na panvici si ich trochu podusíme. Ja som pridala aj jedno balenie vanilkového cukru a od oka trstinový cukor, keďže slivky boli kyslé. Záleží na vašej chuti.
Na predpečené cesto dáme potom vychladnuté slivky, posypeme plátkami mandlí a pečieme do zlatova. Na tanieri som nakoniec koláč ešte poliala šťavou, ktorá mi ostala na panvici po dusení sliviek.

Namiesto sliviek môžete použiť kľudne iné šťavnaté ovocie v závislosti od obdobia, kedy koláč pripravujete.

Dobrú chuť prajem! :)

Vaša NN




You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe