Naše tipy, čo čítame a odporúčame #2..

Sunday, November 06, 2016

..pred pár týždňami som vďaka upršanému jesennému počasiu spravila post na aktuálnu tému - detské knižky a my. Stal sa najčítanejším postom na blogu. Kto náhodou prehliadol, tak ho nájdete TU. :) Predstavila som vám tam naše tipy na knižky od slovenských autorov. 

Dnes to bude post na pokračovanie ale venovať sa budem len knihám od zahraničných autorov. Ako som zistila, tak výber bol oveľa náročnejší. Keď som tak blúdila v knihkupectve po dalších detských knihách, ktoré by som ešte nepoznala, tak ma neustále zaujali len ďalšie a dalšie tituly od slovenských autorov. Co je na druhej strane len dobrá správa, že máme toľko vynikajúcich detských autorov :). Pár sa ale predsa len našlo. Niektoré budú viac obrázkové - tzv. hľadacie ;) a niektoré aj s textami.

Z našich domácich sme pre vás s Ninkou vybrali tieto.


1/ 10 malých mackov - Veselé rátanie pre malých počtárov
- knižiek, ktoré slúžia na učenie prvého rátania je na trhu veľmi veľa. Ak ale doma zatiaľ žiadnu nemáte, tak my odporúčame túto.
- deti rátajú mackov, ktorí každý deň trávia svoj čas nejakou inou zaujímavou činnosťou a postupne je ich menej a menej. Obrázok vždy dopĺňa aj krátky veršík. 
- hlavičky mackov sú vytvorené plasticky, čo robí knižku ešte zaujímavejšou
- Ninka má knižku rada kvoli obrázkom a na všetko si ukazujeme prstíkom a pomenúvame, čo vidíme
- kúpite v Martinuse TU, v Gorile TU, v Artfore TU




2/ Sofia a Tekvička - Zietlow Miller, Anne Wilsdorf
- celá knižka obsahuje jeden príbeh. Textu je tu ale pomerne menej, preto knihu ľahko prečítate pri večernom čítaní úplne celú.
- je tu zobrazený milý príbeh o dievčatku, ktoré sa jedného dňa skamaráti s tekvičkou a všetko robia spolu
- Ninka má bujnú fantáziu preto obsah tejto knižky jej nie je ani trošku zvláštny. Akurát zatiaľ vynechávam stranu, kde sa Sofia rozhodne svoju tekvičku zakopať, aby z nej potom vyrástlo tekvičiek viac. Toto by jej totiž prišlo veľmi ľúto a dookola by sa ma pýtala, že "kde je?" ;).
- ja som knihu vybrala aj pre jej krásne ilustrácie
- kúpite v Martinuse TU, v Gorile TU, v Artfore TU




3/ Sára a divoké batoľa - Tiina Nopola, Mervi Lindman
- šialený veselý príbeh o Sáre a kočíkujúcom Otovi. Tiež sa jedná o knižku s jedným príbehom.
- žiadne ponaučenie a múdrosti v tejto knižke nehľadajte. Ide naozaj len o zábavné čítanie s vtipnými obrázkami. Aj také predsa treba mať doma :)
- ilustrácie tu zas u mňa vyhrávajú
- kúpite v Martinuse TU, v Gorile TU, v Artfore TU




A čo ďalšie ma zaujalo a na čo sa chystáme? Sú to jednak knižky čisto obrázkové na rozširovanie slovnej zásoby. Síce obrázkové ale už pre veľkáčov. Ja by som si ich kúpila aj sama pre seba. Priznávam, že toto obdobie, ked už je Ninka väčšia a nezaujímajú ju len leporelá je pre mňa úžasné. Idem si ho vychutnávať a musím uznať, že veľa kníh čo jej teraz kupujem a kúpim bude aj kvoli mne a kvoli mojej knižnej úchylke ;). No a textových knižiek tiež nikdy nie je dosť. Ved máme pred sebou toľko dlhých zimných večerov ♥.

1/ Paľko a Paťko. Veľká oslava u tučniakov. - Christian Jeremies, Fabian Jeremies
- úžasná obrázková kniha väčších rozmerov, plná miliónov detialov. Naučí dieťa pozornosti a koncentrácie a rozvýja hľadacie schopnosti. Ninka má rada "hru na hľadanie". Radi ju hráme pri pexese, keď si rozložíme obrázkom hore naše najnovšie 40 párové pexeso /čo tam po detských 6 párových :D/ a Ninka veselo hľadá, čo poviem. Preto si myslím, že táto kniha bude pre ňu ako stvorená.
- každou stranou sa hemžia tučniaci, ktorí sú pozvaní na oslavu 90. narodenín babičky Tučniakovej
- ako som sa dočítala na internete, tak bratia - dvojčatá, ktorí knihu ilustrovali, ju poslali aj priamo britskej kráľovnej Alžbete II. pri príležitosti jej 90. narodenin.
- knižka dokáže zabaviť naozaj malých aj veľkých, takže dobrý tip na spoločný darček pod vianočný stromček pre celú rodinu ;).
- kúpite v Martinuse TU, v Gorile TU, v Artfore TU



2/ Edícia Potulky ročnými obdobiami /Potulky jarou, Potulky letom, Potulky jeseňou, Potulky zimou/ - Rotraut Susanne Berner
- ďalšie 4 krásne obrázkové knihy určené na rozvoj koncentrácie a rozvýjanie pamäti a pozorovacieho talentu
- deti si pri nich môžu nádherne rozšíriť slovnú zásobu a rovno aj spoznajú činnosti, ktoré sa spájajú s každým ročným obdobím
- kúpite v Martinuse TU, v Gorile TU, v Artfore TU





3/ Něco ti povím, Johane - Klára Pondělíčková, Andrea Tachezy
- táto knižka je už aj krátkymi textami ale bohužial sa zatiaľ nedočkala slovenského prekladu
- viacero kníh, ktoré sa mi od zahraničných aturov páčilo bolo priamo českých ale bohužiaľ, takmer žiadna sa do slovenčiny nepreložila. Rozmýšľam, že to začnem filtrovať a kúpim Ninke aj knižky v češtine
- túto som si ale neodpustila a musela som ju zaradiť do môjho výberu. Hneď na prvý pohľad sa mi páčili ilustrácie. Na pohľad druhý som zistila, že sú mi nejaké povedomé. A na pohľad tretí som si prečítala, že ich autorkou je Andrea Tachezy, s ktorou som sa stretla už pri viacerých detských knižkách
- knižka je malého formátu ale má až 52 strán
- vystupuje v nej dedo a jeho plyšový kamarát medveď Johan a je plná ich príbehov. Vety sú krátke a preto je knižka vhodná aj pre malé deti.
- na Slovensku som ju bohužiaľ neobjavila. V ČR je dostupná aj priamo na stránke vydavateľstva Běžíliška alebo vo viacerých knihkupectvách, ktoré majú na stránke vypísané


4/ Musíš si priniesť klobúk - Simon Philip, Kate Hindley
- opäť je to knižka s už kratšími textami, v ktorej sú ale obrázky veľmi dominantné, keďže je na nich postavený celý príbeh a samé nám rozprávajú čo sa práve deje.
- kniha je veselá a plná zábavných ilustrácii a situácii
- také milé čítaníčko
- kúpite v Martinuse TU, v Gorile TU, v Artfore TU


5/ Rozprávky po telefone - Gianni Rodari
- z knižiek, ktoré som vybrala obsahuje naozaj najviac textu. Je prioritne určená pre väčšie deti - samočitateľov od 7 - 9 rokov.
- mňa zaujala tým, že obsahuje krátke príbehy - jedno-, dvoj- stranové, ktoré ľahko môžete sami deťom čítať - určené tým, ktoré už vydržia počúvať a neotáčajú samé strany, že "mama ďalej" ;)
- príbehy sú o svete fantastickom, nezmyselnom, zázračnom.. písané tak, ako by ich vytvorilo samo dieťa
 - je to najúspešnejšia knižka rozprávkara Gianni Rodariho a prvýkrát vyšla už pred 50timi rokmi ešte v Ceskoslovensku. Preto vám aj ilustrácie určite pripomenú staršie obdobie našich rodičov a prarodičov. Knižku akoby som vybrala z ich knižnice. 
- kúpite v Martinuse TU, v Gorile TU, v Artfore TU



6/ Strapúšik - Khoa Le / Meduška - Khoa Le
- knižky sú nové a vyšli len pred mesiacom. Obe sú od vietnamskej ilustrátorky, grafickej dizajnérky a spisovateľky Khoa Le.
- príbehy sa venujú aktuálnym problémom, ktoré rieši každý rodič so svojimi deťmi. Prečo je dobré nosiť čapicu a prečo je dobré sa česať. :)
- knižky obsahujú krátke texty, preto je vhodná aj na čítanie s tými najmenšími. Čo je zaujímavé, tak sú v slovenskom aj v anglickom jazyku.
- obálky knižiek sú s lesklým 3D efektom, ktorý poteší nejedno dievčatko. Ak hľadáte nejaké pekné knižky pre 4 alebo 5 ročné dievčatko, tak naozaj odporúčam.
- kúpite v Martinuse TU, v Gorile TU, v Artfore TU

Zdroje obrázkov: www.martinus.sk, www.enigma.sk, www.beziliska.cz, www.albatrosmedia.sk, www.gorila.sk, www.babyknihy.sk

Verím, že aj v tomto našom druhom výbere vás niečo zaujalo a spoznali ste niečo nové. Ostaňte s nami. Už niečo nové chystám :).
Keďže sa nám blíži čas Vianoc, tak najbližší výber knižiek bude o knižkách s vianočnou, adventnou, či zimnou tématikou. Chystám sa totiž Ninke prvýkrát vysvetliť, čo sú to Viance, čo sa vtedy deje, kto nosí darčeky a podobne. Na túto tému zbieram podklady už pár dní a doslova si ju vychutnávam . Máte sa naozaj na čo tešiť.

Pekný večer,
Nina&Ninka 

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe