Detské vianočné a zimné knižky

Friday, December 09, 2016

Tento post o vianočných detských knižkách už pripravujem riadne dlho. Až príliš! Mala som v úmysle ho zverejniť ešte na konci novembra, nech máte dostatočný čas na inšpiráciu a prípadnú kúpu nejakej vianočnej knižky aj pre vaše deti. Ospravedlňujem sa, že mi to tak trvalo ale neviem kde mi hlava stojí, resp. kde a kedy mi telo leží ;).

Ninka mala nedávno 2 roky a konečne je vo veku kedy už všetkému rozumie a bude naplno vnímať svoje prvé Vianoce, aj keď sú to v skutočnosti už jej tretie. Potrebovala som jej preto vysvetliť, čo sa v tomto období deje, aké máme zvyky, čo všetko môže čakať a čo so sebou prináša zima a sneh. Preto som začala pokukovať po knižkách, ktoré by mi v tomto smere pomohli. Takto presne vznikol aj nápad podeliť sa o ne s Vami na blogu. Veď určite viacerí riešite podobný "problém" :). 


Tak šupom hupom na ne, už nezdržujem... Tu je nádielka knižiek, ktoré ma niečím zaujali. Nájdete tu knihy od slovenských, českých aj zahraničných autorov. Taká riadna vianočná zmeska :). Ale žiadneho Santa Clausa nečakajte. O každej knižke píšem len riadok, dva, mojich dojmov. Veď viac sa o nej dočítate vždy, keď kliknete na martinusácky link. Týmto ďakujem kníhkupectvu Martinus na Obchodnej ulici v Bratislave, kde mi veľmi pekne vyšli v ústrety a požičali mi niektoré knihy na nafotenie, nech ich mám pre vás vo výbere čo najviac. Som síce knihomaniačka ale všetky som zas nemohla kúpiť ;).

Tak čítajte a pozerajte. Verím, že sa u vás doma nájde aspoň jedna z nich. Ak nie, tak máte tip pod vianočný stromček ;).

Nina



Bíle - Knižka o zimě a sněhu - Hynek Vilém
Jedná sa o zbierku básní českého autora Hynka Viléma. Každá básnička je o zime, snehu, bielej kráse vôkol nás. Mňa ale viac ako básničky popravde zaujali pekné ilustrácie, všetky zasadené do bieleho zasneženého prostredia. Aj preto táto knižka zaujala miesto v našej detskej knižnici.
Kúpite napríklad v Martinuse TU.






Co se děje o Vánocích - Anne Suess
Ilustrovaná kniha väčšieho formátu ako A4. Listy má tvrdšieho charakteru, preto sa zaraďuje medzi leporelá. Obsahuje 4 dvojstranové ilustrácie o Vianociach a zime. Pekné, detailné, na dlhé rozprávanie. Takéto knihy má Ninka rada, môžeme si obrázky opisovať donekonečna a vždy objavíme niečo nové.
V Martinuse je už kniha vypredaná, i keď ja som ju kúpila tam. Na predaj ju ale nájdete napríklad TU.





Moja vianočná knižka - Stanislava Preclíková Wurfl
Pekná vianočná knižka od slovenskej autorky Stanky Preclíkovej Wurfl, ktorá deťom predstaví Vianoce a základné veci, ktoré ku ním patria. Knižka obsahuje okrem príbehov, aj básničky a pesničky a všade sú hlavnými hrdinami hlavne deti a zvieratká. 
Kúpite napríklad v Martinuse TU.







Slovenský detský rok (O ľudových zvykoch a tradíciach s Filipkom, Pripletkom, so Stonohom a Vševedkom) - Elena Slobodová
Naozaj krásna kniha, ktorú si môžete kúpiť pod vianočný stromček ako darček pre celú rodinu. Ako jediná v tomto výbere nie je len o Vianociach. Jednotlivé kapitoly sú rozdelené podľa mesiacov v roku. Každým mesiacom čitateľa sprevádzajú 4 deti, ktoré v nich predstavujú naše slovenské zvyky a tradície za pomoci rozprávania, príbehov, básničiek, pesničiek. Naozaj veľmi pekne spracovaná, ilustrovaná, prehľadná knižka.
Kúpite napríklad v Martinuse TU.







Vianočné príbehy z podkrovia
Knižka je určená pre trošku starších čitateľov ako sú dvojročné deti. Ale keď máte doma kľudnejšie dieťa a vydrží počúvať, tak sa vám hodí doma aj táto kniha :). Obsahuje sedem krátkych vianočných príbehov. Ilustrácie sú tu úplne odlišné od ostatných knižiek v tomto výbere. Sú vždy celostranové, krásne maľované, ktoré jasne vykresľujú čitateľovi prostredie daného príbehu a doslova ho tam vtiahnu. V sérii vyšli už dve knižky.
Kúpite napríklad v Martinuse TU.






Krtko v zime / Krtko a snehuliak - Zdeněk Miler, Hana Doskočilová
Kto by zo svojho detstva nepoznal krtka a jeho príbehy. Kniha Krtko v zime obsahuje vlastne dva príbehy v jednom - jeden príbeh o novom kamarátovi snehuliakovi /ktorý si môžete kúpiť aj samostatne ako knižku Krtko a snehuliak/ a jeden príbeh o Vianociach, kde krtko obdarúvava na Vianoce ostatné zvieratká v lese. Knižky sú určené pre tých menších drobcov. 
Kúpite napríklad v Martinuse TU a TU.







Chumelenie - Jiří Kahoun
Kratučké rozprávky o zvieratkách a ich zimných zážitkoch ako stvorené na večerné čítanie. Knižku ilustroval sám autor peknými jednoduchými detskými kresbami. Ninka knižku ešte nevidela. Som zvedavá, ktorý príbeh ju zaujme najviac.
Kúpite napríklad v Martinse TU.






Keď príde zima do Snehovej Vsi - Peter S. Milan
Knižka obsahuje niekoľko príbehov Jožka a Marienky so zimnou a vianočnou tématikou. Tie sú pekne doplnené veselými ilustráciami od Kataríny Sládkovej.
Kúpite napríklad v Martinuse TU.






Na horách v Závejove - Bjorn Rune Lie
Knižka od nórského výtvarníka a ilustrátora Bjorna Rune Lieho. Obsahuje minimum textu, takže vaša fantázia sa tu môže naplno prejaviť. Kniha odráža krásny zimný svet Nórska. Mne svojou témou pripomína film "Sneženky a machri" :). Zas niečo iné, zimné a zasnežené. A bola to prvá knižka, ktorú si Ninka všimla keď som pred ňu v kníhkupectve dala asi šesť kníh, takže sa nemusíte báť, že by nezaujala aj tak malé deti ako je ona.
Kúpite napríklad v Martinuse TU.






Zima v Spievankove - Alžbeta Skalová
Kto nepozná Spievankovo a má doma malé deti, tak má u mňa plus! :D My sme sa tomu bohužiaľ nevyhli a viaceré pasáže už ovládam spamäti... Tento rok Spievankovci vydali aj štyri leporelá, vždy každé o jednom ročnom období. Knižočky sú krátke, s minimom textu, za to ale s veľkými farebnými obrázkami. Určite si aj tieto knihy nájdu svojich čitateľov ale popravde ja som od nich čakala asi viac.
Kúpite napríklad v Martinuse TU.






Vánoce za dveřmi - Barbora Vajsejtlová
Knižka obsahuje niekoľko príbehov dvoch detí Terezky a Jendy. Dopredu upozorňujem, že je v češtine. Ninka sa vďaka nej oboznámila s čertami a Mikulášom, zistila, čo sú boby, ako vyzerá kométa a že v zime sa dá na ľahe korčulovať a hrať hokej. Čítať sme ju zatiaľ nečítali ale obrázky máme napozerané aj na rok dopredu :).
Kúpite napríklad v Martinuse TU.






Terka oslavuje Vianoce - Liane Schneider, Eva Wenzel-Burger
Kniha je zo série o Terke. Doma ich zopár máme. Su tenučké, farebné, s krátkym príbehom vždy na danú tému. Táto je o Vianociach a o tom, ako sa ne pripravia Terku s bračekom a rodičmi. Chystá si adventný kalendár, adventný veniec, je na trhoch, ozdobuje vianočný stromček. Ninka ich miluje, preto u nás nesmela chýbať ani táto.
Kúpite napríklad v Martinuse TU.






Vianočné koledy
A posledná knižka je koledová. Tu asi netreba opisovať o čom je ;). Ja len dodám, že i keď obsahuje samé pesničky, tak nám doma dobre slúži aj ako knižka obrázková a Nini si podľa obrázkov sama vymýšľa, čo tam dané postavičky robia.
Kúpite napríklad v Martinuse TU.






A niečo zo zákulisia fotenia v Martinuse;)



You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe