Čítame // Kamarátka Terka

Friday, April 13, 2018

Takto pred rokom, v apríli, som písala nadšený článok o tom, že Ninka sa konečne naučila byť trpezlivá a počúvať pri čítaní knižky. Pekne celý text, bez toho aby sme si len opisovali obrázky. Mala vtedy 2 roky a 5 mesiacov. Teraz mi to príde zvláštne. Keď sa ma niekto spýta, odkedy Ninka vydrží počúvať príbehy, tak suverénne odpovedám 2 roky. Asi by som mala túto informáciu updatetnuť :).


Ale, čo je dôležité, naučila sa to práve na sérii knižiek Kamarátka Terka, ktorú vydáva vydavateľstvo Verbarium. Knižiek vyšlo už 19 a v pláne sú ďalšie. Videli ste už aké novinky budú?My máme doma "IBA" 16. Hmm, závislosť :). Okrem Terky začalo Verbarium minulý rok vydávať aj podobné knižky o Kubkovi. O dvoch som písala minulé leto aj recenziu. Doma zatiaľ ani jednu nemáme, aj keď Ninka samozrejme poškuľuje aj po nich.
Dnes som si pre vás vybrala na recenziu dve najnovšie Terky. Tie možno ešte všetky nepoznáte :).


TERKA SA POHÁDA S JULKOU - LIANE SCHNEIDER
ilustrácie Annette Steinhauer
vydavateľstvo Verbarium / 2017

Terka a Julka sú najlepšie kamarátky. Chodia spolu do škôlky a všetko robia spolu. Až kým sa nepohádajú tak veľmi, že sa prestanú spolu hrať. Ninka zatiaľ najlepšiu kamáratku nemá ale som si istá, že vníma, čo to znamená. Už sa veru teším na tie škôlkárske priateľstvá, ktoré nás  čakajú.


Dievčatá sa nezhodnú pri hre na učiteľku, kde obidve chcú byť práve učiteľkou a nie žiačkou a pohádajú sa, tak veľmi až sa na druhý deň spolu nerozprávajú. V knihe padajú aj expresívne slová ako hlupaňa, jazyčnica, bosorka, prešibaná líška. Píšem to sem preto, aby ste neostali v šoku. Lebo ja som veru pri prvom čítaní ostala a nevedela som, či mám čítať ďalej a čo mám od knižky očakávať. 


Aj pre tento fakt by som túto knižku odporučila až naozaj pre deti trojročné. Týmito slovami sa častujú dievčatá navzájom, i keď následne to obrátia na zábavu a smejú sa na tom, čo vymysleli. Našťastie na ďalšej strane sa o tom Terka rozumne rozpráva aj so svojim ockom a pekne si to vysvetlia. To je plus a páčilo sa mi to.


V knižke je pekne ukázané, ako je lepšie udobriť sa, keď je človek s niekým pohádaný a príbeh Terky a Julky končí opäť priateľstvom. Pekná modelová situácia, ako to veru v živote beží a ako ju treba zvládnuť. Toto úplne prevážilo tú jednu stranu s expresívnymi slovami a som rada, že máme doma aj tento diel. 




TERKA PRENOCUJE U KAMARÁTKY - LIANE SCHNEIDER
ilustrácie Annette Steinhauer
vydavateľstvo Verbarium / 2017

Tento diel Terky by som nazvala taký pohodový, oddychový. Na nič veľké dieťa nepripravuje. Myslím v porovnaní s dielmi, kde ide Terka prvýkrát do škôlky, k zubárke, doktorovi, stratí sa, pomáha mame, učí sa bicyklovať, plávať.


I keď aj tu má Terka svoje po prvý krát. Prvý krát prespí sama u kamarátky a je bez mami. Nám to ale prišlo celkom normálne lebo Ninka chodí pravidelne na prázdniny ku Babi a Dedovi a je teda zvyknutá spať aj bezo mňa.


Knižku si Ninka veľmi obľúbila. Páči sa jej, že Terka prespí u Julky, čo deti robia večer, ako si chystajú postieľky, pomáhajú Julkinej mame so zdravou večerou. Ako pred spaním vymýšľajú a dokonca sa oblievajú. Je tu opísaná aj Terkina úzkosť a clivota za mamou. Samozrejme ju vďaka kamarátke prekoná a ráno sa zobudí šťastná, že môže skúsiť raňajky u kamarátky :). Ninka má tento diel nesmierne rada.






Knižku Terka sa poháda s Julkou nájdete TU.
Knižku Terka prenocuje u kamarátky zase TU.

Celkovo sú knižky o Terke u nás veľmi obľúbené a zatiaľ nás nesklamala žiadna. Ťažko povedať, ktorá je tá naj lebo s Ninkou ich neustále striedame. A myslím, že ich čítanie nás o chvíľu čaká aj spoločne s Naďkou :).

Pekný nastávajúci víkend prajem,
Nina

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe