Naša kreatívna hodinka.

Tuesday, November 12, 2019

Po lete, keď Ninka začala opäť chodiť do škôlky, som na nej videla, že jej veľmi chýba náš spoločne strávený čas. Bolo mi to ľúto. Najradšej by som si ju nechala doma ale to by nebolo riešenie. Takže som vymyslela našu kreatívnu hodinku.

Povedala som jej, že vždy večer si spolu sadneme ku stolu a budem sa venovať len jej a budeme spolu niečo robiť. Keďže Nini najradšej niečo tvorí, tak som tento čas poňala tak kreatívne. Vedela som, že tým ju poteším najvaic. Spoločenské hry a iné sa hráme inokedy. Tu skôr išlo o to, že len my dve a spolu, to čo ju baví najviac.
Ale teda samozrejme sa k nám prikmotrila aj Naďka a packá s nami :).


Je toho veľa, čo robíme. Kreslíme, lepíme, striháme, učíme sa. Niekedy vyberie to, čo budeme robiť, Ninka. Inokedy zas ja. Taká spravodlivá striedačka.

Písala som vám toto aj do stories a mnohým sa myšlienka páčila. Preto som sa rozhodla napísať vám článok s tipmi, čo napríklad robíme.
Už som ho chcela mať hotový dávno ale trvalo to všetko spracovať a takto tam máte toho ešte viac lebo veci pribúdali :).
Nie všetko je pofotené aj v akcii, lebo vtedy naozaj mobil a foťák odkladám. Ale niečo sme predsa len odfotili :).

Verím, že si nájdete nejakú inšpiráciu aj pre seba. Prípadne už pekný tip na vianočný darček.

FINGERPRINT / STICKER ACTIVITIES
Odtlačkové knihy som tu na blogu spomínala už viackrát. Takže ani v tomto výbere nesmú chýbať. Stále bavia rovnako. Kniha obsahuje naboku pečiatkové prstové farby na poduškách. Na každej dvojstranne je v knihe iný obrázok, ktorý treba za pomoci odtlačkov a dokreslenia doplniť. Na strane je vždy aj malý návod, čo má dieťa robiť.

V edícii ich vyšlo viac. My máme doma Garden, Animals a ešte mám zálusk aj na Christmas :). Všetky nájdete na Babyknihy.sk




Sticker Activities sú robené na podobný spôsob. Na každej dvojstranne je úloha aj s malým návodom, čo má dieťa robiť ale namiesto odtlačkov sa lepia nálepky, ktoré sú na boku knihy v takých "priehradkách" :).

Sticker Activites nájdete na Babyknihy.sk TU.


SCRATCH CARDS A ORIGAMI
Ďalšou aktivitou je vyškrabkávanie. To určite poznáte. Niektoré maminy to neobľúbujú lebo je z toho trochu neporiadok ale u nás doma má Ninka vždy podloženú silikónovú podložku, ktorú potom len zoberiem a jednoducho pod sprchou umyjem.

My máme doma tieto dve sady. Každá obsahuje 6 obrázkov, návod a vyškrabávatko :). Jasné, že Ninka nerobí čiarky presne podľa návodu a škrabká si ako chce, ale zbytočne nebuďte na dieťa prísny, nech si to robí podľa vlastnej fantázie.
Jeden set obsahuje obrázky z rozprávky Popoluška a druhý také zasnené mesiačikové :). Veľmi pekne spracované. Oba nájdete na Babyknihy.sk TU.




Origami, resp. úplne jednoduché skladanie mi napadlo, keď Ninka začala zo škôlky nosiť poskladané papiere. Vymyslené, len tak z radosti si skladala. Aby ste chápali. Ona väčšinu voľného času, čo má v triede, sedí za stolom a buď niečo kreslí, alebo skladá, alebo strihá :). Každý deň chodíme domov s kôpkou výtvorov.

Táto sada na fotke obsahuje naozaj veľa papierov na vytvorenie jednoduchých zvieratiek podľa návodu. Alebo si potom môžete skladať podľa seba. Obsahuje tiež nálepky, ktorými deti môžu zvieratká dotvárať.
Sadu máme taktiež z Babyknihy.sk TU.



A pre chlapcov jednoznačne odporúčam tieto lietadielká. Podľa mňa skvelý darček, ak si myslíte, že už doma má dieťa všetko a nechcete kupovať ďalšie hračky :).
Origami Paper Planes nájdete na Babyknihy.sk TU.


PEČIATKUJEME A KRESLÍME
Dve klasické aktivity, ktoré si môžete ale trochu osviešiť a obzvlášniť. Sadu pečiatok Princezné z Janodu som už na blogu spomínala a do jedného dňa ste vypredali skladové zásoby :). Aktuálny stav si môžete kliknuť TU a uvidíte, či sú práve na sklade. Sú výnimočné tým, že si deti samé vyskladajú princeznú. Zvlášť pečiatkujú hlavu, telo, sukňu a iné doplnky. Následne môžete obrázok dokresliť.

Na Kidmánia.sk som objavila aj chlapčenskú verziu takýchto "skladacích" pečiatok. Bojovníci. Znie to bojovne ale pečiatky sú veľmi pekné :).
A tu je celý výber zaujímavých Janod pečiatok.




Ako nakresliť jednorožca je vynikajúca kniha, na ktorú som naďabila vďaka vydavateľstvu Albatros Media. Robila som na ňu recenziu, takže viac obrázkov zvnútra nájdete tu. Ninka ju miluje. Sú v nej návody ako krok za krokom nakresliť rôzne zvieratká. Skôr také netypické, milé, vtipné.

Zatiaľ nekreslíme do knihy ale len na papier. Z tejto aktivity ale zrovna fotky nemám lebo vyžaduje plne moju pozornosť :). Vždy kreslíme spolu. Ja na svoj papier a Nini vždy ťahy opakuje po mne na svoj papier. Je to krásna porovnávačka ako danú vec nakreslíte vy a ako dieťa :).

Kniha Ako nakresliť jednorožca je vynikajúca predloha. Nájdete ju TU.


Na podobný štýl existujú tieto Djeco sady. Eduludo - Kreslenie krok za krokom. Myslím, že tie sú skvelé napríklad aj do auta, alebo niekde, kde musíte s deťmi čakať. Deti kreslia vždy fixkou na kartu, ktorú potom vedia zotrieť a znovu použiť.
Nájdete ich na Bubliboome TU a TU.
Ninka si ale rada kreslí aj len tak. Bez návodu. Už vyššie som písala, že každý deň chodíme zo škôlky s niekoľkými výtvormi, kresbičkami :).
Rada odporúčam tieto jemné voskovky, ktoré vidno na fotke. Sú krásne sýte, dobre balené ako fixka, takže nešpinia ruky a ľahko sa nimi kreslí. Akurát na ne netreba veľa tlačiť.
A navyše sú vhodné aj na kreslenie na telo a na tvár. Aj to sme už párkrát skúšali ale nemám z toho fotky :). Idú ľahko zmyť aj oprať. Našťastie! :)

Nájdete ich na Babyknihy.sk TU.



OMAĽUJEME
Čo sa týka omaľovániek, tak tie veľmi Ninka nezvykne omaľovávať. Musí mať na to vyslovene chuť. 
Mám ale pre vás tip na jednu výnimočnú. Volá sa zamatová omaľovánka. Čierne časti sú mierne vystúpené, zamatové, a tak, keď dieťa obrázok vymaľováva, najlepšie fixkou, tak neprejde za okraj. Slúži ako dobrá motivácia, keď sa mu podarí obrázok pekne vyfarbiť.

Omaľovánky nájdete v Bubliboome. Okrem Rybiek majú napríklad Krajinu zázrakov alebo Sweet paradise.


TVORIVÉ SADY
Ďalšou možnosťou, čo robíme sú rôzne kreatívne, tvorivé sady. Sú naše obľúbené, preto vám ich občas spomínam aj samostatne v postoch. Za všetky som vybrala tieto dve Djeco sady.

Prvú sadu, Figúrky z chlpatých drôtikov, dostala Ninka na narodeniny a je prekrásna. Dieťa si podľa návodu vytvorí štyri postavičky, ktoré sú napríklad krásnou dekoráciou na poličku.

Sadu nájdete v Bubliboome TU. A majú rytiersku verziu pre chlapcov TU :).



Druhá sada je tvorenie - zvieratká z filcu. Určená skôr pre menšie deti, kedy na vystrihnutý filc deti dolepujú oči a rôzne iné doplnky, ktoré sú v balení. Zvieratko sa dá následne niekde nalepiť. U nás si nimi dievčatá skrášlili stenu pri stole, čo máte možnosť vidieť aj na viacerých iných fotkách :).

Sadu nájdete na Bubliboome TU.


Okrem zvieratiek sú v ponuke napríklad Rybky, Dopravné prostriedky alebo Princezné. (Názvy sú prelinkované, tak smelo klikajte, pekne vás to nasmeruje, nech nemusíte vyhľadávať.)

Takýchto kreatívnych sád je naozaj veľa. Sú skvelé na jemnú motoriku. Z ďalších Djeco by som odporučila tieto:



NALEPKOVÉ ZOŠITY
Tento konkrétny tip je čisto dievčenský. Prepáčte maminky chlapcov :).
Nálepkové zošity Šaty pre Emmu, Zuzku, nevesty a ďalšie sú zošity, kde dané dievčatko cestuje v nejakej krajine. Anglicko, Španielsko, Francúzsko, mnoho iných a po novom aj na Slovensku.
Zošit obsahuje 300 nálepiek oblečenia, doplnkov a dekorácii, ktoré deti lepia na predpripravené dvojstranny, kde sú dievčatá v nejakej časti danej krajiny alebo niečo konkrétne idú robiť. Lyžovať, kúpať sa, tancovať ľudové tance a podobne.

Moje obidve dievčatá ich zbožňujú. Odporúčam približne od 3 rokov. Naďka lepila aj trochu skôr aj keď si viete predstaviť, že to bolo neporovnateľné s Ninkou :). Ale zabaví sa veru aj 2 a pol ročné dieťa :).

Edíciu zošitov Šaty pre... mám z vydavateľsta Ella&Max ale kúpite ich napríklad na Babyknihy.sk TU.



ZOŠITY S AKTIVITAMI
Aj také určite odporúčam. Naše aktuálne dva sú tieto. S rôznymi úlohami, kde dieťa kreslí, doplňuje, spája, hľadá rozdiely, strihá...
Oba zošity nájdete na Babyknihy.sk - Môj zošit Montessori TU a Prázdniny na chalupe s Montessori TU.



Ak nepoznáte edíciu KuliFerdo, tak si pozrite, je skvelá. Sú to zošity určené prevažne pre predškolákov. Vyšlo ich 8 a každý je určený na rozvoj a podporu niečoho iného. Úlohy mi prídu podobné ako v zošitoch, ktoré deti robia v škôlke a tie Ninka zbožňuje :). Určite ale úlohy nerobí celú hodinu v kuse. Spravíme jednu, dve a ideme robiť inú aktivitu.

Ovoce a zelenina je nálepkový zošit, ktorý je nabitý informáciami o ovocí a zelenine. Páči sa mi koncept, že každá strana je inač ladená. Nejde len o to nalepiť do zošita všetky druhy ovocia a zeleniny a vybavené. Je v češtine ale ozaj odporúčam.
Nájdete ho na Babyknihy.sk TU.




Uff, sa toho nazbieralo poriadne veľa.
Som rada, ak ste sa dočítali až sem :). A ešte radšej, ak vám článok niečo dal a niečim novým ste sa inšpirovali. 
Kľudne mi dajte vedieť :).

Pekný dník želám,
Nina

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe