Naša narodeninová oslava

Monday, October 22, 2018

Víkend za nami a s ním aj prvá z narodeninových osláv. Včera sme si doma spravili takú menšiu rodinnú oslavu Ninkiných krásnych 4 rokov.

Tak ako vo všetkom, tak aj pri oslavách sa pridŕžam hesla, žiadny gýč a prehnané nepotrebné veci. Ako výzdobu sme mali asi 12 balónov ladených do ružova a zvyšok "výzdoby" bola už samotná obývačka. Keď sa uprace od hračiek, tak pôsobí naozaj pekne :)


Dievčatá som oblečením ladila do ružovej farby. Žiadne prekvapenie. Ale u nich to veľmi inač nejde. Ninke by som pokazila oslavu, ak by som ju presviedčala na inú farbu šiat :).
Tentokrát mala na sebe oblečené špeciálne narodeninové šaty, ktoré boli jedným z darčekov, ktoré dostala od nás, priamo v deň narodenín.
Šaty značky loli.eli , ktoré sú navrhnuté a šité v Českej Republike :). Sú to najkrajšie, najtočivejšie šaty aké doteraz mala! Sadli jej ako uliate, cíti sa v nich ako princezná a hneď dnes si ich obliekala aj do škôlky. V tomto som benevolentná a povedala som si, že jej hádam nebudú stáť v skrini, aby si ich obliekla trikrát na nejaké slávnostné príležitosti a potom z nich vyrástla.
Šatočky nájdete na Instagrame loli.eli.cz, pani majiteľka úžasne komunikuje a prebrala so mnou každý rozmer, len aby Ninke sedeli ako majú. Naozaj oceňujem prístup a ochotu. A odporúčam pozrieť ponuku. Majú krásne farby a najnovšie šijú aj pre maminky. Žiadnu spoluprácu za týmto nehľadajte, naozaj sme spokojné a rada posuniem dobré veci ďalej :).
Určite budeme kupovať na jar ďalšie, presvedčím Ninku na nejaké tyrkysové, s výstrihom na chrbáte na veselé leto.



Najviac ste ale asi zvedaví na konečnú podobu torty. Keďže minulý týždeň som pridávala fotky s mojimi inšpiráciami, tak som vás celkom nalákala na túto tému :). Nápadov som mala viac ale nakoniec vyhrala táto, pre mňa taká klasika. Ale prišla na mňa únava a som naozaj rada, že som ju zvládla spraviť tak ako vyzerá :).

Pýtali ste sa na recept, tak nech sa páči. Ja ho mám odkukaný od Lucky z  Lulus Bakery. Vždy sa pridŕžam jej rád a receptov. Ak ste začiatočníčky, tak odporúčam pozrieť aj niekoľko jej videí na youtube zo Sladkej školy. Mne to ozaj pomohlo :).


Korpus
180g hladká múka
1 a pol ČL prášok do pečiva
150g krupicový cukor
6 vajcia
1 a pol PL kokosový olej
1 a pol PL vriaca voda
soľ

Kúzlo nadýchaného, ľahkého korpusu je v spôsobe miešania. V prvej miske vyšľaháme žĺtka s vodou, olejom a štipkou soli. V druhej miske vyšľaháme bielka a cukor. Do bielok potom ručne, pomaličky zapracujeme žĺtkovú zmes. Na záver pridáme do tejto zmesi mix múky s práškom do pečiva. Samozrejme pomalými pohybmi, rukou. Vzniknuté cesto vylejeme do formy a pečieme cca 35 minút na 150°C. Ja som mala formu priemeru 26 cm a potom som korpus hravo prerezala na 3 pláty.

Krém
500g mascarpone
250g jemný tvaroh
120ml smotana na šľahanie
110g práškový cukor
vanilkový struk
mrazené maliny na osvieženie

Všetky prísady zmiešame mixérom do krémovitej hmoty :). Korpus narežeme na tri časti. Na spodný plát nakvapkáme malinovú šťavu (mala som z mrazených malín), natrieme ho vrstvou krému a ľubovoľne na neho poukladáme maliny, jahody, čokoľvek ovocné, sezónne, čo uznáte za vhodné. Ja som dala mrazené maliny. Prikryjeme druhým plátom cesta. Opäť pokvapkáme šťavou, natrieme krémom a prikryjeme poslednou časťou korpusu. Nakoniec celú tortu potiahneme krémom zvrchu a aj zboku. Dohladka, do kolma, aby vám neskôr z torty nestekalo ganaché. Už natretú tortu dáme schladnúť do chladničky.


Ozdobenie
200g mliečna čokoláda
100ml smotana na šľahanie
maliny
nesolené pistácie 
pláty čokolády
bielkové pusinky

Na pokrytie torty som si pripravila ganaché z mliečnej čokolády. Smotanu si privediete k varu a následne ju nalejete do misky, kde máte rozlámanú čokoládu na jednotlivé kocky. Potom stačí už len miešať a čokoláda sa vám úplne roztopí. Moja rada, smotanu nepridajte radšej hneď úplne celú. Ja si vždy nechám kúsoček bokom lebo už sa mi stalo, že som ju naliala na čokoládu celú a ganaché bolo potom riedke a po torte sa mi lialo dole.
Tentokrát som ho spravila trochu viac husté a nespravili sa mi pekné "cícerky" na boku torty ale nevadí, aj tak som spokojná :). Ako posledné prišlo zdobenie. Hneď ako dáte na tortu ganaché. Ozdobila som ju bielkovými pusinkami, ktoré som si pripravili deň vopred, nasekanými pistáciami, čerstvými malinami a plátkami čokolády, ktoré som si tiež spravila sama. Jednoducho som roztopila čokoládu a štetcom som ju vo viacerých vrstvách natrela na papier na pečenie. Stačilo dať do chladu na niekoľko minút a čokoláda stvrdla a bola pripravená na zdobenie :).


Na záver už len sviečku. Tentokrát opäť číslovú. Minulý rok som na Ninkine narodeniny dala na tortu tri menšie sviečky namiesto čísla a neskôr som to ľutovala. Pri takom malom počte nevyniknú. Preto odporúčam číslovú sviečku, približne tak do piatich rokov. Potom už budem dávať kusovky, nech môžu dievčatá sfukovať toho viac :).
Tortu som nainštalovala na tortový stojan Ib Laursen, ktorý mám z Bella Rose a nedám na neho dopustiť :). Krásne na ňom každá torta vynikne. A teda keď už idem do detailov, tak celú tortu som robila od začiatku na takú hrubšiu papierovú podložku, ktorú kúpite v bežnom papiernictve. Ja som zvolila zlatú, ktorá ladila so sviečkou.

Snáď som zodpovedala všetky vaše otázky. Ak máte ešte na mňa niečo, tak kľudne píšte,
Mňa čaká o necelé dva týždne príprava torty číslo dva. A teda zatiaľ vôbec netuším, čo iné vymyslieť :).
Nina


You Might Also Like

1 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe