Čítame // Potulky

Monday, November 05, 2018

Veľkorozmerové, hľadacie knižky s celostranovými ilustráciami naozaj milujeme. Podľa mňa by nemali chýbať v žiadnej domácnosti s malými deťmi. Sú vynikajúce na zlepšenie postrehu, všímavosti, detailnosti, rozvoj fantázie, keď si vymýšľate príbehy, čo sa mohlo postavám stať, na rozvoj reči a obohacovanie slovnej zásoby a mnoho ďalších.


Pamätám si, že vždy keď som robila na stránke súťaž, kde jedna z podmienok pre zapojenie, bolo napísať do komentu vašu aktuálne najobľúbenejšiu knižku, tak najčastejšou odpoveďou boli Potulky. Všade samé Potulky, iba my sme ich doma nemali :). Nie, že by som neverila, že sú dobré ale proste nás akosi obchádzali. Potulky mi svojimi ilustráciami prišli akési fádne a na prvý kuk ma dostatočne nezaujali. Preto som ich nekupovala, keďže doma sme už mali viaceré hľadacie knihy.

POTULKY JAROU, LETOM, JESEŃOU, ZIMOU, NOCOU
ilustrácie Rotraut Susanne Bernerová
vydavateľstvo Zelený Kocúr / 2012, 2014, 2016


Nakoniec mi ale Potulky tak povediac nedali spávať, keď ich všetci tak ospevujete a už ich máme doma všetky :). Jar, leto, jeseň, zima a nakoniec mi skvelé vydavateľstvo Zelený Kocúr doposlalo aj Potulky Nocou, nech ich môžem pre vás zrecenzovať všetky.

Musím povedať, že Potulky má veľmi milo prekvapili a hneď si našli u nás svoje stále miesto. Na ilustrácie som si rýchlo zvykla, sú odlišné, aké doteraz v knihách máme. Také typické nemecké :). Ale pekné, detailné a veľmi dobre čitateľné. Dievčatám sa veľmi páčia.
Pri Potulkách je skvelé to, že každá kniha, každé ročné obdobie, obsahuje tie isté základné ilustrácie. Na prvej strane je prierez obytného domu, na druhej strane cesta do mesta, spolu s farmou a autoservisom, na tretej strane vlaková stanica, na štvrtej strane výstavba a neskôr otvorenie škôlky, na piatej strane námestie, na šiestej strane prierez obchodným domom a na poslednej strane jazero s ihriskom a kaviarňou. Takže ak máte doma viaceré diely Potuliek, tak krásne vidíte ako sa prostredie v jednotlivé ročné obdobia mení, resp. ako vyzerá v noci. To je úplne skvelé.


Ďalším plusom je, že postavy sa v knihách opakujú. Tým myslím nie len to, že postavy prechádzajú z jednej strany knihy na stranu druhú a zažívajú v knihe nejaký príbeh (napr. chytanie papagája, strata klobúka, či naháňanie balóna). Ale tie isté postavy sa vyskytujú v každej knihe. Jar, leto, jeseň, zima, aj noc. Niektoré z nich sú nakreslené na zadnej strane obálky knihy a jednou vetou sú opísané, ako sa volajú a čo v danej knihe robia. Napríklad "Policajt Karol sa na nudu sťažovať nemôže." alebo "Kam nesie Oľga tento obrovský darček?" 

Ak by som mala vybrať jedno ročné obdobie, ktoré je podľa mňa najlepšie tak naozaj neviem. V každej knihe je niečo čo sledujeme, po čom pátrame, čo sa nám páči, na čom sa smejeme.



Takéto knihy sú vynikajúce pre deti rôznej vekovej kategórie. Od malých 18 mesačných detí, až po deti štvorročné, či päťročné. Ale určite veľmi záleží od dospeláka, ako dokáže knihu a ilustrácie podať! Na to nezabúdajte :).

Nina

PS: Predtým ako vás tu zahltím fotkami z každej knihy Potulky, tak by som vám rada pripomenula AKCIU, ktorá momentálne beží na stránke vydavateľstva Zelený Kocúr. Ak si objednáte čokoľvek, či už knihy detské alebo pre dospelých, v minimálnej hodnote 19€ a zadáte v košíku zľavový kód "ninnulina", tak získate ešte dodatočne zľavu 10%.
Knihy sú už aktuálne na stránke vydavateľstva v riadnej akcii oproti kníhkupectvám. Ale s kódom ich môžete mať ešte lacnejšie. Jedny Potulky vás tak výjdu na 8,60€ alebo celý kombo balík všetkých štyroch Potuliek len za 30€. Veď popozerajte moje fotky nižšie a potom stránku vydavateľstva Zelený Kocúr :).

POTULKY JAROU









POTULKY LETOM









POTULKY JESEŇOU








POTULKY ZIMOU








POTULKY NOCOU







You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe