Obývačka s deťmi // lacno a pekne

Friday, November 23, 2018

Naše aktuálne bývanie ovplyvňujú dva fakty. Po prvé, bývame v dvojizbovom byte. Po druhé, je to len podnájom. Na prvý pohľad sa to môže zdať celkom ako neuspokojivý stav. Predsa už máme dve deti. Detskú izbu nemáme. Niečo vlastné tiež nie...
Ale viete čo? Vôbec to tak nie je. Tak sme si zvykli, tak to tam milujeme, že sa nám bude veru ťažko odchádzať, keď príde ten čas.

Máme šťastie, že byt je vzdušný a veľký. Na to, že je dvojizbový, tak metrážovo sa vyrovná bežnému trojizbáku. Áno, detská izba občas chýba. Mať hračky pekne pokope a nie po celom byte.
Ale napríklad, pri nejednej návšteve som si uvedomila, že aj keď mali deti v danom prostredí vlastnú izbu, tak hračky v tej obývačke boli neustále. Dokonca vo väčšom a úprimne veľakrát aj horšom, neusporiadanom stave ako u nás.


Osobne si teda myslím, že všetko sa dá pekne upratať a dobre sa tam cítiť, len to treba vymyslieť :).
My napríklad s deťmi a ich vecami "nebojujeme". Proste je to fakt, musia tam byť a treba to len upraviť, tak aby to aj môjmu oku lahodilo a neišlo ma poraziť pri každom pohľade na všetky ich veci :). 
Zariadenie bytu, okrem vstavaných vecí, je naše. To bola vec, na ktorú sme dbali. Nevedela by som s deťmi bývať v podnájme s cudzím nábytkom. 
Nábytok teda nie je vyrábaný na mieru. Ale je zostavený z jednoduchých kúskov, tak, aby sme si všetko vedeli pri sťahovaní zobrať so sebou a využiť hneď od začiatku v novom byte. Variovať, s kľudom popresúvať nábytok zo spálne do obývačky a naopak. 
Nebolo našim zámerom investovať momentálne do nábytku a doplnkov horibilné peniaze ale zas si na interiér potrpím a potrebujem bývať vkusne, tak, aby sme sa cítili dobre.


Veci sme nakupovali postupne. Dopĺňali podľa potreby. Takmer všetko hlavné máme z IKEI. V tomto smere je výborná. Vieme veci postupne kombinovať, dopĺňať, variovať. Stále, aj po 4 rokoch viem v prípade potreby dokúpiť rovnaké časti nábytku.
Obývačku sme si rozdelili akousi pomyselnou čiarou. Jedna časť je detská a druhá obývačková. Samozrejme, neznamená to, že by deti nemali prístup na sedačku :). Ale snažím sa do tej časti nedávať žiadne hračky, koše na hračky ani nič podobné.
Donedávna to tak nebolo, všetko bolo prispôsobené deťom! Nemali sme ani konferenčné stolíky. Ale už som potrebovala nutne zmenu! Mať ten pocit, že keď deti spia, tak máme doma krásnu, pohodovú obývačku a nie detskú izbu :)!


Hlavné zmeny, ktoré sme postupne spravili a ktoré nám pomohli zútulniť prostredie a spraviť z izby aj obývačku a nie len herňu. Odporúčam ich aj vám:
1) kúpili sme viac košov a úložných boxov, aby sa viac vecí poskrývalo :)
2) kúpili sme konferenčné stolíky. Z koberca už nie je len herňa a ležovisko. Dievčatá si zvykli a hrajú sa pekne na stolíku a ešte sa tomu tešia :)
3) vymenili sme koberec lebo ten starý bol popravde už viackrát ocikaný, ogrcaný, dennodenne otrúsený, že ani nechcem pomyslieť, čo sa v ňom skrývalo.
4) doplnili záclony. Ak ich doma nemáte, tak šup na to. My máme doma hádam tie najlacnejšie z IKEI a odvtedy, čo ich máme izba pôsobí o 100% útulnejšie.
5) dodekorujte si prostredie, zaplňte prázdne steny. Nám veľmi pomáha tá nálepka mapy sveta (tú tam máme ale od začiatku nášho bývania) a skvelá je aj tá zavesená hviezda na záclonách
6) nedávajte deťom na zem na hranie tie farebné penové puzzle :). My sme ich tam tiež pár rokov mali. A musím povedať, že od momentu, keď sme ich v izbe vymenili za pekné, pre oko menej dráždivé detské koberce, tak som sa tam cítila lepšie.
7) skúste štýlovo prepojiť celú miestnosť, aj keď tam máte umiestnené väčšie detské predmety. Tak aby príliš "nekričali". Z tohto dôvodu sa mi páči IKEA. To, že nám napríklad DUKTIG kuchynka a detský pracovný kútik pekne s okolím ladia.
8) dodekorujte aj detskú časť.

Nižšie pridávam detailnejšie foto aj s popisom a linkami na konkrétne produkty.
Ak vás ešte niečo napadne, máte otázky, tak napíšte :),
Nina

OBÝVACIA ČASŤ


Sedačka je DIY, vyrobená mojim manželom. Máme ju už viac ako 4 roky a postupne prešla rôznymi obmenami. Takmer všetko, čo na nej vidíte je z IKEA. Matrace na opieranie, vankúše malé, aj veľké, plachta na matraci, na ktorom sa sedí. Tú striedame tmavosivú a tmavohnedú, vždy aby to ladilo. V tomto som detailista.


Koberec a konferenčné stolíky sú aktuálne moje srdcovky. Asi preto, že som konečne našla také, ktoré sa mi naozaj hodili ku sedačke aj celému prostrediu. Pri paletovej sedačke to bola totiž celkom ťažká úloha :). Chcela som niečo výraznejšie a zároveň, aby všetko ladilo. Napríklad všetky farby, ktoré má koberec TORRILD nájdete v okolitých predmetoch.


Konferenčné stolíky máme hneď tri. Je to súprava stolíkov GRANBODA. Biely, sivý, tmavosivý. Super kombinácia. Dievčatá ich veľmi oceňujú, vysúvajú si ich podľa potreby a hrajú sa na nich. 


Do najmenšieho si viete ukryť napríklad časopis alebo ovládače na televízor.



Nábytku na odkladanie vecí sme mali v obývacej časti málo, preto sme po rokoch dokúpili tento KALLAX. Super doplnil prázdnu časť medzi sedačkou a jedálenským stolom.


Lampu sme dostali ešte ako svadobný dar od kamarátov. Zhodou okolností, tiež z IKEA. Trojbodová stojatá lampa KVART. Ešte stále ju nájdete v ich ponuke :).



Nezabúdajte, všetko má mať svoje miesto! Ešte mám v tomto smere medzery ale snažím sa :). Plstený PUDDA košík sa mi naživo páči ešte viac. Ak ste nad ním niekedy váhali, tak odporúčam. My v ňom máme ukrytú deku na prikrytie INGABRITTA.


Najnovšiu KALLAX poličku som si určila za moju - obývaciu a veci na nej podľa nálady obmieňam :). Momentálne tam je už vianočná ruža. Super krhlička VATTENKRASSE , vynikajúca na polievanie aj pre deti a tri podnosy na servírovanie GLITTRIG. Detaily, ktoré ma bavia. Spiaci zajko z IKEA nie je :). Ten je značky Fabelab a nájdete ho v eshope s krásnymi detskými vecami Biolove.




Police skrinky sme nenechali prázdne ale zaplnili boxíkmi, aby sme tam skryli viaceré veci, ktoré sme potrebovali. Ale nie sú to hračky, tie majú baby všetky na druhej strane izby. Dve sú škatule TJENA a dve sú béžové bodkované škatule DRONA . Opäť pekná farebná kombinácia, ktorá lad ís kobercom, so sedačkou. Čerešničkou na torte je abecedový plagát od slovenskej autorky byHANA. A aby sme ostali verný, tak rám na plagát som tiež našla v IKEA - RIBBA.



DETSKÁ ČASŤ 
Tá sa za 4 roky rapídne menila a momentálne som s ňou veľmi spokojná lebo nenarúša prostredie. Aspoň na mňa pôsobí tiež tak upokojujúco. Nábytok nie je typický obývačkový ale my sme potrebovali prostredie prispôsobiť deťom a kúpiť niečo variabilné, tak aby sme potom v novom bývaní vedeli nábytok použiť aj kdekoľvek inde. Resp., v prípade, že ho už nebudeme potrebovať,  veľmi ľahko predať. Na internete je hneď niekoľko IKEA bazárov, kde je po takýchto veciach neustále dopyt.


Detské koberce sú z HM Home. Bohužiaľ tento so skákacou škôlkou už aktuálne nemajú. Veľa z vás sa ma naň pýta, keď sa niekde objaví.
Dievčatá majú v obývačke okrem hračiek v policiach aj väčšie veci ako domček pre bábiky FLISAT, detskú kuchynku DUKTIG a celý pracovný kútik. Takže naozaj je toho až až. Našťastie všetko k sebe zapadá.


Niektoré police sme nechali voľné, niekde sú DRONA boxy a niekde len košíky alebo krabice. Tie na fotke ladia s veľkými krabicami v kallaxe na opačnej strane izby. A tiež s kobercom :). Sú to tieto TJENA škatule. A vo FLADIS košíku z morskej trávy majú dievčatá bábiky a ich doplnky.



O našej kuchynke som už viackrát písala. Momentálnym hitom je, že kuchynku máme otočenú a cez deň ju takto odsúvame (viď foto nižšie) a dievčatá sa hrajú na reštauráciu, či kaviareň. A to vďaka nálepkám od slovenskej značky NEWK. Ich ponuku nájdete momentálne len na Instagrame.


A vedľa kuchynky majú dievčatá pracovné stoly. Nedávno som o ich pracovnom prostredí písala aj podrobnejšie :). Celý článok nájdete TU. Aj s fotkami PRED a PO.


A na záver fotka tejto krásnej hviezdy vianočnej, u nás celoročnej :). Podobné nájdete v ponuke aj tento rok, naša je z minuloročnej kolekcie. 


Fuu, článok dlhý. Ďakujem, ak ste sa dostali až sem :).
Dúfam, že sa vám článok páčil a bol inšpiratívny.
Napíšte mi postrehy, budem rada,
Nina

You Might Also Like

5 comments

  1. Velmi sa mi paci Vasa domacnost! Tento styl mozem tiez :) Nezalezi na velkosti a vlastnictve bytu/domu, pre mna je dolezita atmosfera. A z Vasich fotiek byt posobi velmi prijemne!

    ReplyDelete
  2. Krásne, utulne, už to pozerám asi mesiac 😱🙏, odkiaľ je prosím ťa nálepka vtacikov, neprioravite prosím ako vkusne vystaviť detské kresby v byte, prípadne nejaké tipy do malej predsiene. Vďaka a všetko dobre.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ja som dcérke kupovala vtáčiky ale ružové (strašne je zaťažená na tú farbu, s čiernou by mi to neprešlo). Ak by mohlo byť aj iné skús pozrieť tu https://www.moebelix.sk/ ja som to objednávala online a aj pre chlapcov majú pekné nálepky i keď takých vtáčikov som ani ja nikde nevidela :/

      Delete
  3. Tiež máme v obývačke detský kútik a vôbec mi to nevadí. Naopak som rada, pretože keď varím, tak sa tam dcéra hrá a krásne na ňu vidím. Sama v izbičke by nebola a ja by som to ani nechcela. V obývačke má takú tú penovú podložku a ešte ovčiu kožušinu a na tú si ľahá každý deň. Je príjemne hebká :-) .

    ReplyDelete

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe