Ako zabaviť dieťa v kaviarni bez detského kútika..

Thursday, July 07, 2016

..nedávno mi malá Ninka zaspala opäť vonku v kočiari. Dosť unavená som si povedala, že sa zastavím v blízkej kaviarni a doprajem si oddych hoden ženy na materskej. 

Pekne sme zaparkovali na teraske v Montmartre Café Gallery. Okrem iného tu majú naozaj vynikajúce limonády. Limonádka Liči, ktorú som si vybrala, mi dofrčala na stôl a vtom na mňa už Ninka hľadí z kočára. Usmievam sa a neverím vlastným očiam, že ma zas prekukla, že si chcem niečo vypiť bez nej. Zbadala pohár na stole, očká jej zasvietili a už sa pýtala von za pohárom so slamkami. "Mama oddych" skončil. No nič sa nedá robiť. Po terase som ju naháňať nechcela, tak sme si išli radšej presadnúť do vnútra kaviarne. Risk je zisk a na moje prekvapenie sme tam strávili krásnu, pre mňa aj pohodovú chvíľu a limonádu som si dopila v pokoji, akoby spala.


Tu je pre vás malá inšpirácia a rady ako zaručene zabavíte neposedné dieťa v kaviarni bez detského kútika, aj keď ste na neho sama :)

1. pre začiatok je fajn, keď dieťa niečo rozleje - na chvíľu sa spomalí a začne si dávať väčší pozor /v našom prípade šla tretina limonády nechtiac na stôl a na zem/ :)
2. dôležité sú zatvorené dvere v danom podniku, aby nebola úniková cesta stále prístupná. Obsluha ochotná tie dvere stále zatvárať je už ako bonus, ktorý nám bol veru dopriaty :)
3. treba si vybrať vhodné sedenie - najlepšie pohodlnú sedačku alebo kreslá, z ktorých dieťa samo nespadne a na ktoré vie už aj samostatne vyliezť



4. potrebný je dostatočný počet nových podnecujúcich predmetov na hranie / vlastné prinesené hračky u nás takemr nikdy nezaberajú/. Škatuľky, do ktorých sa dá niečo skrývať sú najlepšie. Taktiež je dobré, keď dieťa objaví predmet, s ktorým sa ešte v živote nestretlo. My sme našli dva vejáre, ktoré Ninku fascinovali.
5. dostatočný počet ľudí - obsluha, hostia - na ktorých sa dá robiť "bububu" a "kukuk" :)
6. o ďalšiu zábavu sa dieťatu postaráte, keď niečo stratí, resp. zapadne pod sedačku - získate tak ďalších pár minút k dobru, kedy len hľadíte na dieťa ako danú vec hľadá a nazerá kade tade
7. hudba v miestnosti - Ninka na ňu dosť reaguje a stačí ju na ňu upozorniť a zas mám peknú chvíľu strávenú len tým, že sa na ňu dívam ako si tancuje a podupkáva
8. nájdená alebo darovaná sladkosť - áno, je to cukor ale občas treba zhrešiť. Toto je veru výhra nad zlato - pre dieťa, aj pre matku. Opäť platí, že prinesené sa neráta a je nezaujímavé. 

Viem, že dané pravidlá sa nedajú uplatniť na každú kaviareň ale je predsa len na vás, kde si sadnete. A zo skúseností viem, že detský kútik má naozaj tak každá dvatsiata..

Verím, že ste sa niečím inšpirovali a aj pobavili.

Prajem pohodový zvyšok dňa,

Vaša NN








You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe