Hráme sa // LEGO DUPLO Montessori

Wednesday, May 31, 2017

Kocky LEGO pozná a vlastní snáď každý. Ťažko povedať, kto ho u nás doma miluje viac. Lego je u nás na dennom poriadku. Niekedy staviame nové stavby a niekedy Ninka vyberie iba postavičky a vymýšľa im rôzne situácie zo života, ktoré zažila nedávno ona. Chodia na zmrzku, k obuvníkovi po opravené topánky, ku doktorke, vozia sa cez tunel a podobne :). To je jedna z mála hier, pri ktorej sa zahrá aj sama. Rada ju vtedy potajme sledujem a doširoka sa usmievam na tom, čo vymyslela a čudujem sa, čo všetko si zapamätala a vonku povšímala.


Keďže je u nás LEGO také obľúbené, vymyslela som s ním pre Ninku aj pár hier v štýle Montessori. O tom vlastne bude aj celý dnešný článok :). Priznávam, nie som nejaká extra "Montemama" ale rada jej pripravujem aj iné, netradičné aktivity, keď mi to čas a jej mladšia sestrička dovolia :). Toto je pár z nich.

UKLADANIE PODĽA PREDLOHY

Veľmi jednoduchá hra. Stačí vám krabica od vajíčok, pár kociek LEGO DUPLO a niekoľko šablón. Ja som si šablóny vytvorila sama na počítači, použila som Ninkine obľúbené farby, vytlačila a zalaminovala. 



Hra spočíva v tom, že dieťa do krabičky od vajíčok musí ukladať jednotlivé kocky podľa farieb v predlohe. Jednoduchšia verzia, s ktorou môžete začať je tá, že použijete iba predlohu a dieťatko ukladá kocky priamo na ňu. Aj Ninka zo začiatku nechápala ako chcem, aby kocky do krabičky ukladala a sama si šablónu vybrala a začala kocky ukladať rovno na ňu.






Ak sa vám šablóny páčia, tak si presne také isté môžete stiahnuť odo mňa TU. Resp. si vytlačte šablóny bezfarebné a samy si ich pastelkami vyfarbite podľa dielikov, ktoré máte doma dostupné. Tie nájdete TU.

STAVANIE VEŽÍ, POČÍTANIE

Nasledujúca hra má verziu pre menšie a väčšie deti. Znovu potrebujete šablóny. Tentokrát sú na nich vežičky s počtom kociek od 1 do 10. Dieťa má podľa predlohy postaviť kocky na seba v správnom poradí a ešte sa pri tom môže učiť počítať. Ja zatiaľ počítanie vynechávam. Samozrejme s Ninkou opakujem aký počet staviame a tie malé už aj vie rozpoznať ale nič nasilu. 




Aj túto hru si malá slečna musela pozmeniť :). Pár vežičiek sme postavili ale následne sa jej nepáčilo, že sú farby poprehadzované a preskladala veže tak, aby boli rovnaké farby za sebou. Čo tam po predlohe.. A nakoniec to zavŕšila tým, že si každú vežičku pomenovala /mama, tato, Naďa, babi.../ a začala sa s nimi hrať ďalšiu scénovú hru. Zlaté dieťa... :)



Farebné šablóny stiahnete TU. Bezfarebné TU :).

ZRKADLENIE

Posledná hra je už pre trochu staršie deti. Túto Ninka ešte nezvláda ale možno to chce len cvik a trpezlivosť ale všeobecne si myslím, že na 2 a pol ročné dieťa je to už ťažšie. Kocky v tejto hre musí dieťatko ukladať zrkadlovo cez čiaru. Tu sa Nini len prizerala. Potom sa k nám pridal aj najmladší člen rodiny a bolo po hre ;).
Šablóny na stiahnutie nájdete TU. Bezfarebnú verziu TU :).



Budem rada, ak som vás niečím inšpirovala a dáte mi vedieť, keď šablóny využijete :).


A ak stále nemáte na zajtrajší Deň detí vymyslený žiadny darček, tak legom určite potešíte. Pozrite si ponuku Legáčika, čo je v LEGO svete nové :)

Pekný večer,
Nina & Ninka

You Might Also Like

2 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe