Čítame // Drobci - Vanda Raýmanová

Monday, January 15, 2018

Keď som sa v decembri rozhodla vytvoriť novú fanúšikovskú stránku na Facebooku a Instagrame s názvom Ninnulina číta, kde vám chcem prinášať viac tipov a inšpirácii práve na detské knižky, povedala som si, že začnem písať recenzie aj na knižky, ktoré na dievčatá ešte len čakajú a vekovo na ne ešte nedozreli ale mne osobne sa páčia. Takže začíname :).


ilustrácie Vanda Raýmanová, Ivana Šebestová
vydavateľstvo Slovart / 2017

Knižka Drobci vznikla na motívy rovnomenného animovaného večerníčka pre RTVS.  Je určená pre deti vo veku 4+ a po jej prečítaní som sa ju chystala doma na krátky čas odložiť. Samozrejme, tajiť som ju zas pred Ninkou nechcela. Ilustrácie bračekov ju ale na obálke knižky položenej na mojom stole zaujali natoľko, že sme okrem opisov obrázkov prešli aj na samotné čítanie.


Hlavnými hrdinami knižky sú dvaja bratia Ben a Tom. Výmyselníci ale zároveň veľkí šikovníci na prvý pohľad. Sú zobrazení ako "hlaváči":). Ako som sa dočítala, tak autorka, animátorka a režisérka Vanda Raýmanová, sa chcela priblížiť vnímaniu detí v škôlkárskom veku. Ako vtedy kreslí dieťa postavičku? Väčšinou je základom veľká hlava a ku tomu telo, aké už vyjde. 


Knižka obsahuje 7 príbehov. Každý príbeh je vlastne jedno malé dobrodružstvo. Bratia niečo stavajú, tvoria, vymýšľajú. Príbehy podľa mňa podporujú v deťoch tvorivosť, radosť, fantáziu a lásku ku hre vonku a v prírode. Každý z bratov má dosť odlišný charakter. Veď tak je to predsa aj v reále. A práve na to chce upozorniť aj autorka. Chce ukázať deťom, že v rovnakej situácii sa každý môže správať odlišne. Každý príbeh poukazuje aj na to, že najlepšie je si pomáhať a robiť veci spolu bratsky.


Ninku na prvý šup zaujal najviac príbeh s názvom TÚRA, kde sa jej páči, že Ben ošetruje Tomovi nohu. Asi jej to je v jej aktuálnom období veľmi blízke, keďže sa rada hrá na doktorku. Možno sa niečo od nich chce naučiť ;).


Pomer textu a ilustrácii je podľa mňa vhodný už aj pre trojročné deti, keďže ilustrácie sú naozaj na každej strane. Sú jednoduché ale bohato vykreslené, pre detské oko naozaj lahodiace a vďaka "hlaváčom" úsmevné :). Text je však viac vhodný pre trošku staršie deti ako tie trojročné. Obsahuje veľa prídavných mien, slová, ktoré nepoužívame každodenne a dlhšie vety. Mne samotnej, prišla knižka na moju trojročnú Ninku ešte trochu zložitá a tak by som rada s ňou ešte nejaký mesiac počkala. Ale som si istá, že iní trojročňáci ju zvládnu počúvať a vnímať. Uvidíme, čo si o tom bude myslieť samotná Ninka a ako často ju bude z knižnice vyťahovať.


Tak. Prvú knižnú recenziu tohto roka máme za sebou :). Odteraz čakajte každý týždeň odo mňa hneď dve, tri. Veď nebudem tie krásne knižky predsa nechávať stáť len u nás v knižnici :).

PS:  Knižku Drobci si môžete kúpiť napríklad v Martinuse TU.

Pekný večer želám,
Nina



You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe