Čítame // Mimi a Líza 1 - Kerekesová, Moláková, Salmela

Friday, January 26, 2018

Knižka Mimi a Líza nie je novinkou na trhu. Vyšla ešte v roku 2013 ale svojim obsahom, posolstvom a ilustráciami je to vynikajúca knižka, po ktorej sa oplatí siahnuť aj po rokoch.


MIMI A LÍZA - KATARÍNA KEREKESOVÁ, KATARÍNA MOLÁKOVÁ, ALEXANDRA SALMELA
ilustrácie Katarína Kerekesová, Boris Šima, Ivana Šebestová
vydavateľstvo Slovart a Fool Moon / 2013

Videli ste sfilmovaný večerníček Mimi a Líza? My nie. Preto sme vôbec nevedeli do čoho ideme, keď sme knihu začali s Ninkou listovať. I keď, samozrejme, knihu z počutia poznám a vnímala som ju aj vtedy, keď ju vydavateľstvo Slovart vydalo ale v tom čase som ešte deti veru nemala ;). Knižku mi odporučila kamarátka. A Ninke sa zapáčila podľa obálky, už keď ju videla na počítači pri objednávke.


Vekovo by som ju určila pre deti od 4, či 5 rokov. Ninka ju chce čítavať aj teraz ale vidím na nej, že ju ešte naplno nevníma a necháme a príde mi to teda zbytočné "zaťažovať" ju ňou teraz, keď je na trhu veľa iných knižiek, ktoré sú jej veku vhodnejšie a táto si na ňu počká. Obsahuje dlhé vety na trojročné deti. Má väčšiu slovnú zásobu. Ninke veľa vecí musím vysvetľovať a prerozprávať a čitateľský zážitok tak zaniká. Dvojica kamarátiek si ju však veľmi získala a tak musíme čítať aj tak :).


Knižka Mimi a Líza je určitým spôsobom pre mňa zázračná. Je to jediná knižka, pri ktorej mi obe deti zaspali! A teda, nie od nudy, aby ste to nepochopili zle :). Pri čítaní zásadne nezaspávame. Túto som ale čítala po ceste v aute, aby som dievčatá zabavila. A zabralo! Najprv upadla do sníčkov Naďka a po niekoľkých stranách aj Ninka. I keď odolávala lebo kniha sa jej páčila. Neustále ma upozorňovala, že nevidí a mám dať knihu bližšie. Ilustrácie ju úplne pohltili.


Ninka má rada príbehy, kde vystupujú dievčatá. Kamarátky, sestričky, to je jedno. Proste reálne postavy :). Mimi a Líza sú kamarátky, susedky, ktoré sa navzájom dopĺňajú, podporujú sa a pomáhajú si. Mimi je slepá, vidí rukami a ušami. Líza vidí ale veľmi veľa sa toho od Mimi učí. 

"Jedna má oči stále zatvorené a druhá ich má dokorán. Každá pozerá, ale spolu vidia."


Táto knižka v sebe nesie veľké posolstvo. Páči sa mi námet o slepom dievčatku. Deti sa z nej naučia, že nie všetci sme si rovní a nie každá "vada" je vada. Ninka sa prvýkrát stretla s informáciou, že niekto sa môže narodiť nevidiaci a pekne sme si to vysvetlili. A som si istá, že aj vďaka knižke toho pochopila viac a vnímavejšie.


Príbehy sú fantazijné. Dievčatá sa v každom zo siedmich príbehov dostávajú z reálneho sveta do toho fantazijného snového. S tým treba rátať. Ninka sa až príliš drží toho reálu a určité veci nechápe ale presne o tom som písala vyššie. Že knižka si ešte na ňu musí počkať :).


Ilustrácie sú krásne. Na každej strane. Menšie aj väčšie. Ako vidíte na fotkách, tak niektoré aj celostranové. Sú pestré ale nie gýčové. Veselé a šialené :). V kapitole o textilnom pexese sú robené tak, akoby boli obrázky nalepované jednotlivo z papiera, či látky na seba. Zaujímavé a hneď ma upútali.


V našej knižnici nás čaká aj druhý diel o Mimi a Líze. Už teraz tam má Ninka vyhliadnutý podľa ilustrácii jeden príbeh, takže dlho nám zapadať prachom v poličke určite nebude :).

Pekný dník prajeme,
Nina & Ninka

PS: knižku si môžete kúpiť napríklad v Martinuse TU





You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe