Letná výbava // okuliare KIETLA

Monday, March 26, 2018

Tento rok som si povedala, že zaobstarám letnú výbavu pre dievčatá skôr a nebudem nechávať nič na poslednú chvíľu. Počasie si s nami aj tak robí, čo chce.
Začala som slnečnými okuliarmi, ktoré vo všeobecnosti nepatria predsa len ku letu. Ak zvyknete chodiť v zime na hory, tak by ste ich mali mať určite v základnej výbave. 


Ja osobne som na oči veľmi citlivá. Nosím od detstva dioptrické okuliare, resp. teraz poväčšine šošovky a slnečné okuliare nosím celoročne. Oči máme len jedny a naozaj si ich treba chrániť. A detské očká sú na slnko ešte citlivejšie a zraniteľnejšie
Aj preto som sa rozhodla napísať na túto tému pre vás celý článok. Sama seba v duchu obviňujem, prečo som deťom zaobstarala naozaj kvalitné okuliare až tento rok. Ninka by ich vynosila určite aj pred rokom.


Siahla som po francúzskej značke okuliarov KiETLA, ktoré sú dostupné aj na Slovensku. Tieto okuliare sú vyrobené špeciálne pre malé deti. Majú najvyššiu ochranu UV filtrov (kategória 4, 100% UVA, UVB filter) a polykarbonátové sklá. Sú jedinečné tým, že neobsahujú žiadne pánty, či skrutky. Vďaka tomu sú ohybné a nerozbitné, čo je u malých detí veľmi zásadné :). Navyše sú okuliare naozaj ľahké. V balení nájdete aj gumičku, ktorá sa dá na okuliare nasadiť za pomoci háčikov a zabezpečíte tak, že deťom okuliare určite neskĺznu.


Okuliare sú dostupné v štyroch veľkostiach a deviatich farbách. Ja som pre Naďku vybrala veľkosť 12 - 30 mesiacov (aktuálne má 16 mesiacov a sedia jej vynikajúco) a Ninke veľkosť 2 - 4 roky. V ponuke je ešte veľkosť 0 - 18 mesiacov a 4 - 6 rokov. A čoskoro budú okuliare dostupné aj vo veľkosti 6 - 12 rokov, ktorá bude viac štýlová (na Instagrame francúzskej Kietla stránke ich už nájdete). Tvar okuliarov je pri jednotlivých veľkostiach rôzny.
Z pestrého výberu farieb som nakoniec vybrala sviežu coralovú farbu. I keď veľmi ma lákala aj neutrálna tmavosivá, či biela farba ale nakoniec som si povedala, že prvoradé je to, aby mi okuliare dievčatá chceli nosiť. A u Ninky som správne predpokladala, že farba zohrá veľkú rolu :).


Príjemným bonusom okuliarov Kietla je, že sú vyrobené s ohľadom na životné prostredie. Sú plne recyklovateľné. 
Okuliare majú krásne minimalistické balenie - tubu z recyklovaného papiera. Môžete mi veriť, že pre deti bude ako druhý darček :). Taktiež v nej okrem okuliarov a gumičky nájdu handričku na čistenie skiel. Ninka si to starostlivo odkladá a nosí všetko pokope. Z nosenia okuliarov sa stal pre ňu veselý akt a sama si ich pýta, keď ideme von :).


Pár zaujímavých dôležitých informácii, ktoré možno neviete:
Detská rohovka a obzvlášť šošovka ešte nie sú dostatočne vyvinuté, aby chránili sietnicu. U detí mladších ako 1 rok až 90% UVA a 50% UVB prechádza až k sietnici a spôsobuje poškodenia, ktoré sa prejavia až neskôr. Šošovka sa vyvíja až do veku 12 rokov dieťaťa, preto je veľmi dôležité chrániť oči detí už od malička.
Mraky prepúšťajú viac ako 90% UV lúčov, preto je potrebné nosiť okuliare aj keď je vonku oblačno.
Sneh odráža oveľa väčšie percento UV lúčov ako voda, či piesok.

Rady, na čo pri výbere detských okuliarov prihliadať:
Okuliare by mali mať 100% UVA, UVB, UVC filter.
Lepšie sú polykarbonátové sklá, ich filter je kvalitnejší, odolnejší proti poškriabaniu, sú pevnejšie, majú lepšie optické vlastnosti ako akrylové sklá.
Ľahký a flexibilný rám, ktorý netlačí na nose a za uškami.
Dostatočná veľkosť skiel, aby zatienili celé okolie očí.
Všímajte si označenie CE, znamená to, že okuliare majú certifikáciu podľa európskych noriem.


Malé dieťa si od vás okuliare vo veľa prípadoch samé nevypýta. Ani vám nepovie, že sa mu zle díva. Je to len na nás, mu ich zabezpečiť a naučiť ho nosiť ich.
Preto verím, že som vás týmto článkom príjemne nakazila a rozhodnete sa chrániť detské očká tým správnym spôsobom.

Okuliare Kietla nájdete na stránke BIOLOVE.

Pekný večer želám :),
Nina






You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe