Naše NAJ, marec mesiac knihy

Sunday, March 11, 2018

Marec je mesiacom knihy. Pri tejto príležitosti som si povedala, že vám spravím článok s pár zaujímavými faktami o našej knižnej detskej zbierke, o našich NAJ.

Napríklad koľko detských kníh máme aktuálne doma? Okrem slovenských máme relatívne dosť aj českých a zopár anglických. 


Celkový počet detských knižiek: 125
Počet detských knižiek v slovenčine: 96
Počet detských knižiek v češtine: 25
Počet detských knižiek v angličtine: 4

Myslíte, že je tento počet privysoký na vek Ninky a Naďky? Poznám veru hneď niekoľko rodín, kde je knižiek oveľa viac a nie všetky maminy sú knižné blogerky :). A to sa chystám v rámci tohto mesiaca ešte pár knižiek kúpiť. Tak trochu aj kvoli vám a mojim recenziam, nech sú aj pre deti trošku staršie. Nikdy mi to ale nevadí, vždy sú to knihy môjmu srdcu blízke a na moje dievčatá si predsa počkajú.

NAJ vydavateľstvá
Mňa osobne zaujímalo aj to, z ktorého vydavateľstva máme knižiek najviac. 
1.miesto
Vďaka zbierke príbehov o Terke vyhralo vydavateľstvo Verbarium. Spolu máme od nich 22 knižiek. Slušné číslo :). 
Už ste zaregistrovali ich novinku? Je svetoznáma a bola preložená do viac ako 50-tich jazykov.


2.miesto
Presne po 14 kníh máme z vydavateľstva Svojtka aj Slovart.

Zo Svojtky sme ale z našej zbierky asi 3 knižky už darovali, takže, ak by sme si ich nechali, tak je počet vyšší. Ale keďže rady pomáhame a delíme sa, tak sme pár titulov posunuli. Zálusk mám už ale na ďalšie :). Mojimi aktuálnymi favoritmi určite sú:



Zo Slovartu máme tiež slušnú zbierku. Pár knižiek je ale pre Ninku ešte nečitateľných a čakajú na ňu v poličke, keď bude trochu podrastie :). Slovart je vydavateľstvo, ktoré vydáva krásne príbehy a rozprávky od slovenských autorov, za čo ich máme veľmi v obľube. Okrem tých, čo vidíte u nás, určite odporúčam mrknúť napríklad tieto:

A tieto encyklopédie:


3.miesto
Na treťom pomyselnom mieste sa umiestnilo vydavateľstvo Albatros Media, z ktorého máme doma 13 knižiek. Na ceste je už ku nám ale titul ďalší, tak dlho pri tomto čísle neostaneme ;). Už sa tešíme na:



Rozmerové NAJ
Aké sú naše najväčšie knižky? Cesta časom a Vánoce sa nám veru do bežnej knižnice nastojato nezmestia. O Veľkej knihe Praha a Farma pro malé vypravěče (sú veľkosťou rovnaké) som písala len nedávno. Tie sú už o trochu spratnejšie ale stále dosť veľké.



Na knižky najmenšie sa našlo viacero adeptov. Nerátala som pri tom ale tie miniknižočky pre mini pršteky batoliat, ktoré si viete kúpiť napríklad 6, či 8 v jednom "kufríku". 
Tieto tri, na fotke nižšie, sú asi naozaj tie najmenšie, ktoré doma máme. Pre porovnanie som ich odfotila na tej istej poličky ako knižky najväčšie.



NAJ 3 každého člena rodiny
Nakoniec si každý člen našej rodiny vybrala svoje tri najobľúbenejšie knižky.

NINKA
Ninka si najprv vybrala do užšieho výberu 8 knižiek (vyberala štýlom, aj táto je moja obľúbená, aj táto, aj táto... :)) a následne mi z nich podala jej 3 TOP. Takže jej aktuálne naj sú:



NAĎKA
Naďka si vybrala tiež sama :). Ja som pred ňu akurát rozložila všetky leporelové knižky, aby ich nemusela ťahať z knižnice lebo by ich naraz všetky dobre nevidela. Knižka od Svojtky - Čo objavíš v záhrade, tu zastupuje všetky mini leporelá, ktoré od nich máme. Tie podľa mňa ľúbi všetky rovnako :).



TATO
Náš Tato dostal tiež na výber. Rok v lese a Kozliatka som na neho tipovala. Treťou vo výbere ma celkom prekvapil. Ale milo :).



MAMA
Na záver moje NAJ.  Ninka z nich bola nadšená lebo som si tam vybrala Oskara, ktorý bol aj v jej užšom výbere ale do top tri sa nedostal :).



Dúfam, že sa vám páčil aj takýto typ článku lebo mňa bavil veľmi preveľmi. Ja totiž rada robím štatistiky :). To mi ostalo asi ešte z roboty. 
Snáď ste si v ňom zase niečo zaujímavé našli. Budem rada, ak mi napíšete :).

Nina

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe