Čítame // Môj šťastný život

Monday, August 20, 2018

Menšia odmlka za nami, nadobudla som nové sily a môžeme veselo recenzovať ďalej :). 
Dnes som pre vás pripravila recenziu na knižku pre trochu väčších čitateľov, ako sú moje dievčatá. Ale viem, že viaceré, ktoré ma sledujete máte aj staršie deti, tak sa snažím zaradiť občas niečo aj pre nich.


 MOJ ŠTASTNÝ ŽIVOT – ROSE LAGERCRANTZ
Ilustrácie – Eva Eriksson
vydavateľstvo Verbarium / 2014

Príbehy o Tine a Fride napísala švédska spisovateľka a vo vydavateľstve Verbarium vychádzajú postupne všetky. Táto kniha je ako stvorená pre deti (priznávam, že skôr dievčatá), ktoré začínajú so samostatným čítaním. Približne teda pre deti vo veku šesť, sedem rokov. 


Má veľmi málo textu a prevažujú ilustrácie, ktoré sú čisto kreslené, čiarové, čiernobiele. Prvé, čo mi napadlo, že Ninka by sa rozhodla ich určite vymaľovať. Ale veď prečo nie. Knižka bude viac personalizovaná.
Kniha je rozdelená na 20 kapitol ale všetky na seba nadväzujú a vytvárajú jeden príbeh. Čitateľ si ale čítanie môže ľahšie prerušiť a odložiť knižku napríklad na ďalšie večerné čítanie.



Príbeh je o priateľstve Tiny a Fridy, o šťastí a neskôr aj o smútku. O živote dievčatka, ktoré začne chodiť do prvej triedy do školy, o jej samote a následne veľkej radosti, keď si našla kamarátku. Knižka je plná rôznych pocitov, s ktorými sa deti stretávajú a určite sa budú vedieť vcítiť do pocitov predstaviteľky. Kniha ich povzbudí, že sa netreba vzdávať a treba myslieť pozitívne. Všetko aj tak skončí šťastne :).




A najlepšie je, že deti sa môžu hneď tešiť na ďalší knižný diel, čo zas dievčatá spolu zažijú. Ja som vždy mala rada, keď moje obľúbené knihy mali pokračovania :).

Knižku nájdete na stránke vydavateľstve Verbarium TU.
Nina











x

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe