Čítame // Websterovci - Kerekesová, Rozenbergová

Thursday, March 29, 2018

O pavúčej rodinke Websterovcov som počula prvýkrát v telke, keď na RTVS reklamovali rovnomenný seriál, ktorý sa vysielal počas vianočných sviatkov. U nás beží telka minimálne, takmer ju máme len kvoli deťom. Ale večerníček sa pre nás stal od poslednej jesene takým denným rituálom (pokiaľ tam RTVS nezaradí hokej :) ). Keďže sme ale sviatky trávili u Babi a Deda, tak sa večerníčky vynechali a zo seriálu som videla akurát tie ukážky. O to viac ma potom lákala v kníhkupectvách kniha.


WEBSTEROVCI- KATARÍNA KEREKESOVÁ, VANDA ROZENBERGOVÁ
ilustrácie Boris Šima
vydavateľstvo Slovart, Fool Moon / 2017

Knižka Websterovci vznikla podľa námetu animovaného seriálu a vydalo ju vydavateľstvo Slovart v spolupráci s produkciou Fool Moon na jeseň 2017. Mimochodom je to prvý animovaný 3D seriál na Slovensku. Ten som nakoniec videla prvýkrát až z DVDčka, po tom, ako som si knihu prečítala.


Websterovci sú pavúčia rodinka, ktorá má ľudské vlastnosti. Páči sa mi, že rodina je úplná a zahŕňa aj starých rodičov. Predstavujú ju deti Lili a Hugo, mama, otec, dedko a babka. Ninka so mnou knižku nečítala, ešte je na ňu malá ale vždy, keď ju videla, že ju mám v ruke, tak prišla a chcela odo mňa, aby som jej podľa obálky o nich porozprávala. Je proste rodinný typ a má rada každú knihu, kde vystupuje nejaká rodina, či už zvieracia alebo ľudská :).


Websterovci bývajú vo vlastných kokónikoch na najvyššom poschodí vo výťahovej strojovni. Chodia do školy, nakupujú v pavúčom supermarkete, jazdia na aute. Všetko ale majú prispôsobené pre pavúkov. Autori si dali záležať a povymýšľali pre pavúkov jedlá, ingrediencie, domácich mazlíčkov, predmety, typ písma, proste celý pavúči svet do každého detailu. Deti, ktoré majú dobrú predstavivosť a fantáziu si prídu na svoje. V knižke je pekne všetko opísané. 
Príbehy rozoberajú každodenný život Websterovcov, mnohé časti sú poučné a môžu ísť deťom príkladom. Takže sa nemusíte báť, že by sa pri knižke nakazili nejakými nezbednosťami :). Práve naopak.


Knižka obsahuje 6 príbehov. Každý príbeh začína dvojstrannou, ktorá opisuje danú časť života vo svete pavúkov. V prvej kapitole je predstavená websterovská rodina a o každom členovi je napísaných pár slov. V ďalších kapitolách sú zas spomenuté a opísané napríklad obľúbené pavúčie jedlá, ich domáci maznáčikovia. V kapitole o Lilinom prvom dni v škole zase informácie o školských predmetoch a pavúčom písme.


Kniha Websterovci má skvelé ilustrácie. Od Borisa Šima, ktorý ilustroval aj Mimi a Lízu. Pre deti sú určite veľmi pútavé. Je ich tu požehnane, nájdete ich na každej dvojstrane a niektoré sú aj celostranové. Knihe však prevláda text
Vekovo by som ju odporučila pre čitateľov / počúvateľov od 5 - 7 rokov, i keď na knižke sa uvádza odporúčaný vek 8 rokov. Alebo samozrejme potom pre školákov, ktorý už zvládajú samy aj viactextové knižky.


Seriál sme pozerali prvýkrát až z DVDčka. Je navlas rovnaký ako knižka, do bodky. Musela som si chvíľu zvykať na hlasy, ktoré som si v duchu pri čítaní iba predstavovala. To je pre mňa vždy celkom zábava, pozrieť si po knižke jej sfilmovanú verziu a porovnať tak moju predstavivosť s výsledkom produkcie.


A možno ešte neviete, že knižka získala nedávno aj ocenenie od Bibiany - je to najkrajšia kniha jesene 2017 , takže to, že je krásna a milá, si nemyslím len ja :).

PS: Majú vaše deti strach z pavúkov? S touto knižkou, či seriálom, ho zaručene mať prestanú. Ja odvtedy, čo som knižku čítala, keď vidím nejakého pidi pavúčika, tak si spomeniem na Websterovcov a ich život. Je to potom pre mňa veľmi úsmevné :). Dúfam, že Ninka z nej bude mať o pár rokov rovnaký pocit.

PS2: Knižku nájdete na stránke Slovartu.

Príjemný sviatočný deň želám :),
Nina









You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe