Naše hranie s Legorentom.

Sunday, December 10, 2017

Približne pred mesiacom sme si s dievčatami vyzdvihli v schránke Balíkomatu balíček. Príjemne štrkotal. Už vopred som Ninku pripravovala na to, že balík môžeme otvoriť, zahrať sa s ním ale obsah budeme musieť vrátiť! Záhadné, že?


Pristala som totiž na zaujímavú spoluprácu s Legorentom - prvou a jedinou požičovňou LEGA na Slovensku. LEGO Duplo, ktoré máme doma sa nepožičiava, s ním sa predsa len malé deti hrávajú inou formou a efekt požičania by naplnený nebol. Ale môžete si u nich požičať rôzne sety z LEGA City, Creator, Architecture, Friends, Technic, Star Wars...


Tak pre koho sme si požičali LEGO, keď predsa Duplo nemajú? Pre MŇA! Nech sa zahrá aj maminka. ;) Výber LEGA bol relatívne rýchly. Páčili sa mi série Friends a Creator. Dievčenské LEGO Friends bolo až príliš ňuňuňu a bála som sa, že toho by sa Ninka v jej veku nedokázala vzdať, ak by som ho požičala. A nakoniec som v oddelení LEGO Creator našla moju srdcovku - Maják, tak to bolo jasné.


LEGO prišlo rozoskladané, s registrom dielikov, listom od Legorentu a obálkou na vrátenie. Návod na skladanie si človek musí nájsť na stránke požičovne. Najprv som nechápala, prečo nie je priložený ale keď som zistila, že má viac ako 200 strán, tak mi to bolo aj jasné. Skrolovanie na mobile alebo počítači bolo praktickejšie ako otáčanie strán.


Naše hranie bolo trošku obmedzené na čas, kedy najmladší člen rodiny spal. Nie žeby sa Naďke LEGO nepáčilo. Práveže až príliš! Dieliky sú ale veľmi malé a radi sa strácajú :). Creator LEGO je naozaj paráda. Bola som prekvapená a nadšená ako sa navzájom dajú dieliky spájať, jednotlivé časti otáčať a nasúvať. Vrátila som sa do detských čias. Vlastne ani nie, lebo takéto LEGO som v rukách nikdy nemala! :) Okrem majáka sa z neho dal postaviť domček alebo loďka. Manžel dokonca začal skladať veci, ktoré v návode neboli. To už bol na mňa až príliš vysoký level :). Ninka nám asistovala a s postavenými kusmi sa hrala. Takže zábava to bola pre všetkých.


AKO LEGORENT FUNGUJE?

V Legorente si môžete zaplatiť mesačné predplatné za 9€ /Košice majú výhodu ;)/, resp. 13€. Na obdobie aké chcete a môžete ho ľubovoľne prerušovať a obnovovať. V cene je zahrnutá aj bežná strata kociek. Ak si napríklad zaplatíte predplatné na 6 mesiacov, tak každý mesiac dostanete z Legorentu nové LEGO a odskúšate tak za polroka 6 rôznych setov. Mesiac sa zahráte, následne LEGO porozskladáte na jednotlivé dieliky a ohlásite Legorentu, že si LEGO môže vyzdvihnúť kuriér. O všetko sa postarajú. Ak predplatné neprerušíte, tak vám o pár dní príde LEGO ďalšie. Deti sa tak môžu hrať neustále s niečím novým, neopozeraným a popritom vám v detskej izbe nebudú pribudáť nové a nové škatule. Takže bude aj koza celá aj vlk sýty.


PREČO SI LEGO POŽIČIAVAŤ?

1. pravidelný prísun nového LEGA - vyskúšate viac setov

2. naučíte dieťa starať sa o cudzie, požičané veci - už teraz vidím na Ninke, že sa inač správa ku knižke, ktorú máme požičanú ako ku vlastnej. Aj mladšiu sestru upozorňuje, že kniha nie je naša, že ju nemôže žužľať :).


3. ušetríte peniaze - možno sa vám zdá 9 / 13€ mesačne relatívne dosť ale urobme si príklad. LEGO, ktoré som si požičala ja stojí približne 52€. Dá sa z neho postaviť síce viac vecí ale postupne to dieťa omrzí a nebude LEGU venovať až takú pozornosť. Ak sa rozhodnete LEGO požičať, tak si za cenu 52€ môžete zaplatiť 4 mesačné predplatné a mať k dispozícii postupne 4 sety za 50 - 60 € a hrať sa neustále s niečím novým. Prezrite si ponuku Legorentu. Je naozaj lákavá. Ak máte dievčatá, tak kuk na Friends ;). Ak chlapcov, tak odporúčam napríklad sety City. Pre už trochu skúsenejších stavačov omrknite ponuku setov Technic.


4. šetríte miesto v detskej izbe - úprimne si povedzme, hračky deťom neustále pribúdajú. Jeden sviatok, druhý sviatok, Vianoce, sem tam niečo pomimo. Naše dievčatá sú ešte relatívne malé a sviatkov mali za sebou menej ako nejaký školáci ale už teraz som si začala veľmi dávať pozor, aby nám hračky nezačali prerastať cez hlavu. Zaviedla som pravidelné vyraďovanie hračiek. Ninke som vysvetlila, že ak chce hračky nové, tak tie, s ktorými sa už nebude hrať, pošleme iným deťom, ktoré majú hračiek málo a veľmi sa im potešia a nebudú im stáť pohodené v boxíkoch bez povšimnutia ako u nás. Pochopila princíp a sama mi niekedy prinesie hračku, že ju môžeme dať niekomu ďalšiemu. Som na ňu za to hrdá!


5. šetríte životné prostredie - v neposlednom rade, treba spomenúť, že všeobecne požičiavanie vecí a ich kolovanie je ekologickejšia alternatíva správania sa ku našej matke Zeme ako keby si každý kupoval len veci nové a nové.

Tak ako? Nalákala som vás? Ja samú seba určite :). Zatiaľ sme ale skladači malí a s LEGO DUPLO sa predsa len deti hrajú ináč. Stavajú si z kociek veže, domy, cesty. Dieliky nie sú až také konkrétne ako pri setoch pre deti staršie, takže DUPLO sa kupovať oplatí. Keď budú baby staršie tak si viem predstaviť, že doma budú mať LEGO jedno, dve a občas im nejaké nové, neopozerané požičiame.


Alebo pošuškajte starým rodičom tip na vianočný darček. Nech si kúpia predplatné z Legorentu a napríklad každý druhý mesiac k nim môže chodiť nové lego pre vnúčatá. Len počkajte, ako k nim budú radi chodiť! A vy si doma trochu oddýchnete ;).

Dozlegovania priatelia :),
Nina








"Viac stavanie - menej nakupovanie!" 

"Postav - Pohraj sa - Vymeň za nové" 

"Nakupujte menej, hrajte sa viac."
...

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe