Kúzelné čítanie s perom

Saturday, November 24, 2018

Tento týždeň sa na mojom blogu strhla úplná lavína s prosbami, aby som spravila recenziu na knižky s elektronickým perom. A to ste ani netušili, že v tom čase som už recenziu mala naozaj v príprave :).

Niektoré ste chceli recenziu na ALBI knižky, niektoré na konkurenčné hovoriace knihy.
My máme doma Kúzelné čítanie od spoločnosti ALBI a preto bude recenzia o nich :). Sľúbila som vám, že vám ale napíšem, prečo som dievčatám vybrala práve tie a nie hovoriace knihy, keďže sa neviete rozhodnúť. Mňa ALBI knihy zaujali oveľa viac svojim grafickým spracovaním. To je pre mňa veľmi dôležité. To už ma asi poznáte :). Taktiež sa mi zdalo, že hovoriace knihy ponúkajú menej nápadov, ako sa dá s knihou pracovať, proste som mala pocit, že ALBI je viac nápaditejšia. A tiež som sa dozvedela, že jednotlivé strany v hovoriacich knihách nie sú úplne tvrdé ako leporelové ale len mäkké potiahnuté fóliou, aby boli trochu spevnené. A keďže máme doma aj Naďku, ktorá by ich tým pádom vedela nešikovným otáčaním ľahko pokrčiť, tak som sa viac prikláňala k leporelovým stranám ALBI kníh. Toto boli asi tri najväčšie fakty, prečo som sa ja rozhodla pre ALBI knihy. A aj to, že som na ne čítali veľmi dobré recenzie na Instagrame od mnohých mamičiek.


Ninka tieto elektronické knihy obzerala všade, kde sme na ne narazili. Bola som rozhodnutá, že jej možno niektoré kúpime ale až keď bude mať 5 rokov. Ponuku som si neštudovala ale mala som v hlave zafixované, že Kúzelné čítanie je pre staršie deti. Ale potom som sa dočítala, že knižky sú rôzne a dostupné aj pre oveľa menšie deti ako je Ninka a tak som od svojho nápadu čakať povolila a vybrala pre dievčatá dve knižky už aj teraz. Po preštudovaní stránky sa nedalo odolať. 
Na začiatku je investícia väčšia ale jednotlivé knihy si už dokupujete bez pera za normálnu cenu a teda naozaj sa to oplatí.


Určite by som tieto knihy neporovnávala s normálnymi knihami. A nechcem, aby nahradili akékoľvek bežné čítanie. Obávala som sa trochu toho, aby dievčatá s elektronickými knihami netrávili až príliš veľa času a nebrali to ako náhradu za bežné knihy. Našťastie to tak vôbec nie je. Sú dni, kedy ich vôbec nevyberieme a to ich majú na očiach. Knihy sú skvelé, keď proste nemáte šancu sedieť pri dieťati a venovať sa mu. Odvtedy, čo ich doma máme sme necestovali dlhšie trasy ale viem si predstaviť, ako by nám kniha pomohla napríklad na dlhej ceste do Košíc. Takže na cestovanie sú knihy jednotkou.  Nebudeme si klamať, potrebujeme, aby sa dieťa zabavilo aj samé, nevieme mu venovať 100% čas každú minútu. Keď je u nás doma taká situácia a už sa Ninka nechce hrať s hračkami, tak jej navrhnem nech si prezerá kúzelné čítanie. Ja si osobne myslím, že vždy lepšie ako zapnúť telku. A samozrejme aj tú dievčatá u nás pozerajú. Večerné rozprávky musia byť! :) Ale tieto knihy sú na samozabávanie a vlastné študovanie úplne skvelé. A aj tak ich zvuk väčšinou pritiahne aj mňa a chcem im do toho nazerať :).


Takže nakoniec som rada, že som sa rozhodla pre ALBI knihy už v tomto ich veku. Pre samotnú dvojročnú Naďku by som ich asi nekupovala. Možno pre dva a pol ročné dieťa už môžete s výberom váhať. A pre trojročné nájdete určite niečo nájdete. Výber kníh je široký a stále pribúdajú aj novinky.
Základom je kúpiť si prvú knihu s perom. Máte na výber tieto štyri:

Pre najmenšie deti odporúčam set Hravé učenie. My máme doma set s perom Svet zvierat lebo som chcela niečo o zvieratkách. Odporúčaný vek je od 5 rokov ale deti sajú informácie už teraz. Podrobnejšie o knižke píšem nižšie :).


A pre staršie deti, približne od 6 rokov sú určené sety Hravá angličtina a Atlas sveta. Ja osobne by som ihneď siahla po angličtine. Je to krásna hravá forma ako sa učiť jazyk. Normálne by som ju bral aj pre seba :).

My máme doma knihy Svet zvierat a Moje prvé písmenká. O tých vám napíšem viac. Ak máte deti v podobnom veku ako tie moje, tak ja určite odporúčam ešte aj Hravé učenie a Spievanky. To boli ďalšie diely, nad ktorými som pri výbere premýšľala. 
Pre staršie deti už naozaj čokoľvek. Závisí, čo chcete u nich rozvíjať alebo o akú oblasť majú oni samé záujem. Prírodoveda, Ľudské telo, Angličtina, Nemčina, Dinosaury, Svet...


O KNIHÁCH VŠEOBECNE
Kúzelné pero funguje ako USB kľúč. Viete si ho pripojiť k počítaču a nahrať do neho zvuk akejkoľvek knižky. Taktiež môžete pridať akékoľvek svoje mp3 súbory, ktoré vám pero vie prehrať. Nemusí sa to vôbec týkať knižiek. Pero má vlastný stojan, kde stojí (u nás pre Naďku, pero spinká :)). Keď sa vybije, tak ho klasicky nabijete cez pribalenú nabíjačku, rovnako ako nabíjate mobil.
Knihy majú hrubé strany ako leporelo. Každú knižku na začiatku zapnete perom v spodnej ľavej časti. Viete si nastaviť aj hlasitosť zvuku. Na pravej strane v dolnom rohu sú vždy ikonky, kde si prepínate jednotlivé režimy na danej strane, sú tam kvízy rôznej obtiažnosti alebo si tam viete zvuk zastaviť.


Kým prejdete jednu dvojstranu so všetkými možnosťami, ktoré ponúka, urobíte si všetky kvízy tak vám ubehne aj dobrá hodina. A to nepreháňam. Aspoň pri tých našich.
Knižky nahovorili známe osoby a mne osobne sú ich hlasy veľmi príjemné. Jednu máme s Ankou Šiškovou a druhú s Danicou Jurčovou. Aj to je veľmi dôležité, aby sa vám kniha dobre počúvala.


SVET ZVIERAT
Túto knihu sme mali v balení s kúzelným perom. Je teda určená pre deti od 5 rokov a obsahuje viac ako 900 zvukov a textov. Ja osobne som ohromená tým, aké sú obe knihy obsiahle. To som naozaj nečakala.
V tejto knihe máte nasledovné režimy, ako môžete knihu prezerať:
1) pri dotknuté pera na jednotlivé zvieratká a niektoré rastlinky na strane, si vypočujete ako sa zviera (rastlina) volá. Vždy pekne dvojslovne. Napríklad na prvej strane: "diviak lesný", "sojka škriekavá", "líška hrdzavá"



2) pri dotknutí pera sa o danom zvieratku, rastlinke dozviete viac informácii a rôzne zaujímavostí. Väčšinou tak 5 až 7 informácii pri jednom zvieratku, či strome, rastlinke...
3) pri dotknutí pera zaznie zvuk daného zvieratká. Táto časť je pre menšie deti úplne krásna. A aj pre nás dospelých :). Sú to naozaj reálne zvuky zvierat, ktoré si inde len tak nevypočujete.


4) kvízy. V tejto knihe sú rozdelené až na tri obtiažnosti. 
Najjednoduchší: "Nájdi buk lesný." "Nájdi myšiaka hôrneho." ... a vašou úlohou je ťuknúť perom na správne miesto.
Stredne ťažký kvíz je zameraný na vydávanie zvukov. Máte hľadať zviera, ktoré vydá daný zvuk v kvíze.
Najťažší je o znalostiach: "Nájdi šelmu, ktorá váži ako 3 tatranky, teda približne 150g."
"Nájdi zviera, ktoré je známe ako lesný spevák." ... a vašou úlohou je ťuknúť perom na správne miesto.


Kniha je rozdelená podľa rôznych prostredí. Obsahuje nasledovné dvojstranny:
 Les, Mokradiny, Hory, Savana, Prales, More, Arktída, Púšť. 
Moje príklady som uvádzala z tej prvej dvojstranny Les.

Knihu Svet zvierat s perom nájdete na stránke ALBI TU.



MOJE PRVÉ PÍSMENKÁ
Táto kniha obsahuje viac ako 2000 zvukov a textov a je naozaj perfektná! Ešte sme určite nevyskúšali ani všetky možnosti a kombinácie, ktoré obsahuje. Je vynikajúca pre deti, ktoré sa začínajú zoznamovať s písmenkami a aj pre tie, ktoré ich už poznajú.
Skvelý prostriedok na rozširovanie slovnej zásoby, učenie abecedy, učenie slabikovania alebo napríklad aj básničiek.
Odporúčaný vek je od 3 rokov, čo celkom sedí.


Na každej dvojstranne sú opísané 4 písmenká. Pri každom písmenku je básnička a ilustrácia ku nej. Taktiež sú naboku vypísané vždy 4 slová na dané písmenko. Nakreslené a aj vyslabikované. S pár výnimkami je to vymyslené tak, aby prvé slovo malo jednu slabiku, druhé dve, tretie tri a štvrté štyri slabiky. Takýchto dvojstrán s písmenkami je tam 7. Nechýba ani písmeno DZ, CH, či Q. A tiež sú tu aj písmenká s mäkčeňmi. Kniha je naozaj komplexná.


V prvom režime si môžete vypočuť básničku. Keď ťukáte na rôzne časti ilustrácie, tak vám pero o danej časti niečo povie.
Uvediem príklad pri písmenku A. Keď priložíte pero na chlapca na obrázku, tak si vypočujete toto:
"Andrej má žlté tričko, bielo modré pruhované kraťasy a tenisky. Na hlave má čiapku z papiera. Jeho kamarátka sa volá Adelka."
Čo je naozaj dosť, keď takto viete pri obrázku ťuknúť na 8 vecí. Počet pri jednotlivých ilustráciách je rôzny. Taktiež si môžete vyslabikovať príklady slov naboku alebo ťuknúť na obrázok pri nich a tiež sa o nich niečo dozvedieť.


V druhom režime si vypočujete rôzne zvuky a dialógy. Živé aj neživé predmety buď rozprávajú alebo vydávajú zvuk. V tomto prípade, keď pri písmenku A priložíte pero na chlapca, tak si vypočujete toto:
"O chvíľku budeme môj kapitánsky stan hotový."
Adelka pri priložení pera na ňu, zase odpovie: "My sme ale šikovní. Môžem už vojsť dnu?"


Potom nasledujú dve obtiažnosti kvízov.
Musím uznať, že básničky sú veľmi milé a nie sú kostrbaté ale naozaj sa rýmujú. A ja mám veru na toto citlivé ucho.
"Džony, džokej z cudziny,
v sedle cvála do Sniny.
Cez nevädze, cez hrádze,
pije džús, keď nevládze."



Na poslednej dvojstranne, za všetkými písmenkami, je písmenková rozprávková hra. Viď foto :). Hra sa hrá normálne s postavičkami a kockou (musíte mať z inej hry). Akurát, keď sa panáčik dostane na políčko s písmenkom, tak si vypočuje od rozprávkovej postavičky nejakú úlohu.
Uvediem príklad. Keď panáčik zastane pri Červenej Čiapočke, tak tá povie:
"Nesiem babičke dobroty, aby sa potešila a hlavne rýchlo vyzdravela. Uhádneš čo mám v košíčku? Ak odpovieš správne, tak sa môžeš posunúť o dva kamienky dopredu."
Vyhrá ten, kto sa prvý dostane do cieľa :).

Knihu Moje prvé písmenká nájdete na stránke ALBI tu.


Z mojej recenzie asi cítite spokojnosť. A je tomu veru tak. Intenzívne teda rozmýšľam, či už tieto Vianoce rozšírim dievčatám zbierku o Spievanky alebo Hravé učenie.

Na záver malé milé prekvapenie od spoločnosti ALBI pre všetkých! Aktuálne sú knihy na stránke v akcii. Ak ale v košíku uvediete promokód NINULINA10, tak dostanete ešte dodatočnú 10% zľavu. Promokód platí do polnoci pondelka 26.11.2018.

Budem rada, keď sa s nami podelíte, aj s vašimi skúsenosťami a s tým, ktoré knihy sú pre vás NAJ. Veď aj ja som sa vďaka takýmto odporúčaniam ku knihám vlastne dostala :).
Nina



You Might Also Like

4 comments

  1. Tak som sa na milión percent rozhodla pre kúzelné čítanie ;) Dakujem krasne pojdem ibjednat;) Dcerka ma sice 2 roky ale pismenka pismenka ju bavia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ďakujem, to sa teším, že moja recenzia pomohla :).

      Delete
  2. Vrelo odporucam. A pre takych 2,5 - 3 rocnych SPIEVANKY. Su tam nase slovenske pesnicky, opisy a nasa 3 rocna si rada zapne aj KVIZ. Tam dostava otazky primerane veku a tesi sa, ked je hlas v pozadi povie : SPRAVNE. Mame aj zvierata, anglicstinu, ludske telo -tie su naozaj pre starsie deti 5-6 rokov. Teda zvieratka uz od 3 rokov v pohode, len nasa sa bala niektorych zvukov zvierat. Zato teraz sa vrhla na pismenka. Takze vedu spievanky, pismenka, zvierata. Rozpravky sa nam nechcelo kupovat, to by bolo uplne pre najlepsich, ale mala som pocit, ze mame dost rozpravkovych knih a nemusime ich mat este aj v kuzelnom citani. Tak tak moj postreh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dakujem krasne za infosky :). Ano, aj mne sa tie Spievabky zdaju najlepsie pre take male deti ako je Nadka. Asi ich dostane na Vianoce od Jeziska. A suhlasim, ja som rozpravky tiez preskocila lebo som si povedala, ze na to mame doma klasicke knihy :).

      Delete

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe