Čítame // Jak Tukoni zachránili strom

Wednesday, March 20, 2019

Knižky od ilustrátorky a autorky Oksany Bula sme si veľmi obľúbili. Jak Tukoni zachránili strom, je už tretia, ktorú na náš, československý trh prináša české vydavateľstvo Host. Ale musím priznať, že po prvom "prečítaní" boli moje pocity zmiešané. Prečo? Čítajte ďalej.


JAK TUKONI ZACHRÁNILI STROM - OKSANA BULA
ilustrácie Oksana Bula
vydavateľstvo Host / 2019
jazyk český

O čítaní sa v tomto prípade nedalo veru rozprávať. Takmer na každej strane je iba jedna veta. Nemám nič proti tomu, keď autor necháva priestor na rodiča a deti, aby si príbeh dotvorili podľa seba ale toto bol pre mňa na začiatku až príliš veľký oriešok. Prvé čítanie bolo úplne zmätočné. Nechápala som ilustráciám, príbehu, Naďka na mňa chrlila otázky a ja som nevedela, čo jej mám odpovedať.



Ale po pár ďalších prečítaniach som pochopila, čo znamená oriešok v rukách Tukoňa. Ako funguje pošta. Čo sa presne stromu stalo. Naďka nosila knihu na čítanie deň, čo deň a verte alebo nie, túto knihu úplne zbožňuje!



Príbeh je veľmi pekný. Je o tom, ako jedného dňa zasiahne v lese blesk do stromu. Tukoni nedopustia, aby zahynul a rozhodnú sa ho zachrániť. Tukoni sú kúzelné bytosti, ktoré sa starajú o zvieratká, kvetinky, stromy. My sme sa už s nimi stretli v predchádzajúcich dvoch knihách, takže Naďka a Ninka ich poznali. Príbeh je milý, nenáročný a deťom hovorí aj čo to o tom, ako sa treba starať o prírodu, že ju treba chrániť a ľúbiť ju.


Niekedy by ma naozaj zaujímalo, podľa akého kľúča si Naďka vyberá svoje obľúbené knižky. Ale musím uznať, že má na ne veľmi dobrý čuch a zatiaľ ma nepresviedča na žiadny gýč :).

Za nás Tukoni na jednotku,
Nina

PS: knihu nájdete na stránke Martinusu TU.



A toto je naša celá zbierka od Oksany Bula :).


You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe