Čítame // Domov - Carson Ellis

Thursday, February 08, 2018

Knižka s názvom Domov, ktorú vám predstavím dnes nie je pre každého. Ak ale nie ste konzervatívny, máte radi trochu netypické knižky, ktorých zmysel a hĺbku musíte hľadať, knižky pri ktorých musíte s deťmi veľa rozprávať, fantazírovať, tak ste na správnej adrese :). Čítajte teda ďalej.


DOMOV - CARSON ELLIS
ilustrácie Carson Ellis
vydavateľstvo 65. pole / 2016
jazyk český

Možno ste túto knižku už zazreli na viacerých instagramových fotkách detských izbičiek z celého sveta. Aspoň ja sledujem viaceré podobne naladené instagramové účty a videla som ju veru takmer všade. Vždy si potom takéto knižky vyhľadávam a odkukávam inšpirácie. Tak som sa o nej dozvedela prvýkrát ja. A nakoniec si ma knižka našla sama :).


Autorkou knižky Domov (v originále Home) je americká maliarka Carsom Ellis. V roku 2016 ju vydalo české vydavateľstvo 65. pole. Textu je tam minimum, takže slovenský preklad vám chýbať naozaj nebude.


Knižka má celostranové ilustrácie a priam vyžaduje komunikáciu rodiča a dieťaťa. Spoznávate v nej rôzne domovy. Niektoré klasické, niektoré menej typické a niektoré až fantazijné. Domov nemusí byť len dom, či byt. Ale aj autobus, loď, či topánka. Môže sa nachádzať pod vodou, či na kopci. Môže byť vysoký, aj nízky.


Samotná obálka je veľmi krásna a názorná. Už len pri nej sa môžete rozprávať celú polhodinu. Veď domov je úľ, loď, ulita, stan, iglu, hniezdo, perníkový domček, peň, pavučina... Pre koho? A kde? A čo sa tam deje? A prečo je postavený z toho materiálu? Že ste si ju nevšimli? Vráťte sa ku jej fotke vyššie :).


V knižke je ukrytých pár detailov, ktoré si na začiatku vôbec neuvedomíte. Aspoň ja som ich teda hneď nezbadala. Prvý je, že celou knižkou vás sprevádza holubica, ktorú nájdete na každej strane.


Druhým je zaujímavosť, že autorka v knihe zobrazila samú seba. Hneď na prvej dvojstránke je nakreslený "dum na venkově". V okne vidno siluetu človeka. A na posledných dvoch dvojstranách sa dozviete, že to bol vlastne dom samotnej maliarky. Pri obrázku "Tady bydlí malířka" si všimnite, že maliarka maľuje obrázok práve do tejto knihy. A na následnej, poslednej dvojstránke je ten istý dom na venkově s textom "Tohle je muj domov a to jsem já". ;)


Ja mám rada v knižnici aj takéto skvosty. Knižky, ktoré si len tak neprelistujete ale musíte nad nimi hĺbať a môžete fantazírovať. Prenesú vás do iného sveta a vytrhnú z reality. Vyžadujú Vašu plnú pozornosť pri dieťatku. 
A od akého veku je vhodná? Od akého si trúfate vy. Od 2 rokov, od 4? Je to na zvážení rodiča.


A ako by to bolo, keby mama architektka nemala doma knižku s názvom Domov, že? :)
Ak ste podobní zberatelia detských knižiek ako ja, tak vám táto v knižnici rozhodne nesmie chýbať

PS: Knižku nájdete na stránke vydavateľstva 65. pole TU.
Nájdete ju samozrejme aj na Slovensku, napríklad v Martinuse TU.

PS2: Takýchto chuťoviek mám pre vás ešte viac.

Pekný večer,
Nina



You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe