Čítame // Kytičky z ulice - JonArno Lawson

Tuesday, February 27, 2018

Obrázková knižka Kytičky z ulice vás chytí za srdce. Detská kniha, ktorá určite nie je len pre deti. Ja si ju rada pozerám, keď mám takú clivú alebo zamyslenú náladu. Vždy mi vyčarí úsmev na tvári a nejakým magickým spôsobom ma upokojí.


KYTIČKY Z ULICE - JONARNO LAWSON
ilustrácie Sydney Smith
vydavateľstvo 65.pole / 2016
jazyk český

Knižka "Sidewalk Flowers" vyšla prvýkrát v Kanade a USA. Je čisto obrázková, takže preklad by vám nechýbal. Ale vďaka českému vydavateľstvu 65.pole, ktoré ju u našich susedov vydalo, je aj v našich končinách dostupnejšia.


Ilustrácie sú komiksového charakteru, keďže sú usporiadané do viacerých okienok na jednej strane. I keď nie je to pravidlo. Zo začiatku sú obrázky prevažne čiernobiele, vyniká iba červený kabátik dievčatka. Postupne farby pribúdajú na kvietkoch, ovocí, na všetkom, čo dievčatko zaujme. Posledné strany, keď sa s tatinom blížia domov, sú už celofarebné. Veľmi zaujímavé, jedinečné prevedenie.


Okrem ilustrácii zaujme aj samotný príbeh. Dievčatko je na prechádzke s tatinom a po ceste začne zbierať kvetinky, ktoré vyrastajú zo špár chodníka, pri obrubníku, v dlažbe. Všíma si veci, ktoré bežný dospelý už nevníma. 
Na obrázkoch je pekne zobrazený aj rozdiel medzi správaním a vnímaním okolia dievčatka a jej otca. Všimnite si!


Každý kvietok niekomu venuje. Prvé položí na vtáčika, ktorí leží v parku na chodníku. Ďalší zastrčí spiacemu pánovi na lavičke a pár dá aj psíkovi za obojok. Keď dorazia domov, tak dievčatko daruje ďalšie kvietky maminke, sestričke aj bračekovi. Tie dvojstránky sa Ninke páčia najviac. 


Vhodnosť veku si určite radšej samy, keďže v knižke nie je text ale ide o samotné posolstvo a hlbší zmysel všetkého, čo dievčatko robí a vníma. Je už na vás, rodičovi, ako príbeh dieťatku vysvetlíte. U niekeho možno knižka vhodná pre trojročného, u niekoho skôr až pre päťročného.


Ja som knižku zatiaľ nutne neplánovala prezerať s Ninkou ale vybrala si ju v poličke sama a musím uznať, že sa jej páčil štýl, akým je spravená. Dokonca odo mňa chcela, aby som pasáž, keď došlo dievčatko domov, opakovala a prerozprávala dokola a dokola a ona sama dopĺňala detaily :). Také momenty mám rada.

Takže ďalšia netradičnejšia ale o to výnimočnejšia knižka v našej knižnici :). Upokojí, zastaví ma a povie mi, aké je dôležité vnímať detaily a občas len postáť a užívať si daný moment.

Knižku nájdete vo vydavateľstva 65.pole TU.

Pekný večer :),
Nina


A toto je Ninkina najobľúbenejšia dvojstránka :). 



You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe