Čítame // Skôr než som prišla na svet - Petrus Dahlin

Monday, February 19, 2018

Knižku Skôr než som prišla na svet som prvýkrát obzerala ešte minulé leto. Veľmi sa mi páčila ale Ninka bola na ňu ešte malá. Mala približne 2 a pol roka. Na tému, ktorá sa v knižke rozoberá musí byť dieťa už pripravené.


SKOR NEŽ SOM PRIŠLA NA SVET - PETRUS DAHLIN
ilustrácie Maria Nilsson Thore
vydavateľstvo Verbarium / 2016

Knižku vydalo ešte v roku 2016 vydavateľstvo Verbarium. Je výnimočná práve svojou témou. Rozoberá sa v nej život pred narodením a okrajovo sa tam spomína aj život po smrti. Ale naozaj veľmi milo, detsky, fantazijne. S Ninkou sme sa totiž doteraz na tému "úmrtie, smrť" ešte nikdy nerozprávali. Nie, že by sme sa tomu vyhýbali, akurát na to nikdy neprišla reč.


No ale od januára knižku doma máme. Až do tohto týždňa stála v knižnici. Dlho som sa odhodlávala na jej čítanie s Ninkou. A zbytočne. Prečítali sme ju asi trikrát a žiadne hlboké otázky na mňa nemala. Hmm, podozrivé, tak uvidíme do budúcna :).


O čom vlastne knižka je? Dve sestričky sa vyberú so svojim starým otcom na chatu. Je zima a tak sa na noc musia riadne pripraviť a nachystať drevo do krbu. Staršia Mia, tam už bola. Mladšia Lea ešte nie. A tak začnú debatovať o tom, kde asi bola predtým ako sa ocitla v mamičkinom brušku. Možno bola vo vesmíre, možno tam lietajú malinkaté bábätká, či semiačka. Alebo tam boli ako malé vajíčka alebo malé čierne diery. Taká milá sesterská debata :).



Neskôr sa jedna zo sestier pichne do prsta a tečie jej z neho krv. Tak začne debata aj o smrti. Dievčatá sa neboja. Predsa, kým budú staré majú ešte čas. A potom sa možno zmenia opäť na semiačko a zaveje ich späť do vesmíra... :). Dievčatá sa uložia na spánok a príbeh končí.


Žiadny dlhý dej. V knižke ide hlavne o tému existencie, ktorá sa v nej rozoberá. Veľmi milo a prívetivo podaná. Pre trojročné deti, možno najmä dievčatá, ako stvorené. Následne je už na rodičovi, ako tému podchytí. Takže správny čas na čítanie si musíte určiť samy.


Knižka má celostranové, veľmi milé, dievčenské ilustrácie a textu pomenej. Hravo ju zvládnete prečítať celú na jedno večerné posteľové čítanie. My sme vždy za ňou čítali ešte ďalšiu knižku lebo táto sa nám zdala krátka :).


Budem rada, ak mi napíšete ako je to u vás s touto témou? Či ste ju už s deťmi rozoberali alebo či ste si pri tom pomáhali nejakou knižkou.

PS: knižku si môžete kúpiť vo vydavateľstve Verbarium TU.

Pekný večer želám,
Nina


You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe