Čítame // Time for Bed - Petr Horáček

Wednesday, February 21, 2018

Ako je to s nami a s anglickými detskými knižkami? Veľa ich zatiaľ doma nemáme. Nie, že by nebolo z čoho vyberať /skôr odporúčam nezačať ani googliť, pokiaľ nemáte k dispozícii pár stovák eur navyše ;)/. Ale na Slovensku a v Česku vzniká veľa krásnych kníh, tak som si povedala, že po anglických siahnem len sem tam. A toto leporelo je jednou z tých výnimiek!


TIME FOR BED - PETR HORÁČEK
ilustrácie Petr Horáček
vydavateľstvo Candlewick Press / 2014

Udelila som mu výnimku lebo ono je vlastne spolovice "naše". Ja teda  za "naše" označujem aj české knižky. Leporelo Time for Bed totiž vytvoril český autor a ilustrátor Petr Horáček, ktorý dlhodobo žije vo Veľkej Británii.



Jeho tvorba je svetoznáma a získal už viacero ocenení. Jeho knihy však vychádzajú najprv v angličtine cez anglické vydavateľstvo. Ako to už na svete býva, tak s českými nakladateľstvami sa Petr Horáček nedohodol lebo by ich tvorba bola veľmi nákladná a tak hľadal cestu inde. Z veľkého množstva jeho knižiek bolo do češtiny preložených len pár. A aj to nie dokonale. Vydavateľstvo českej verzie napríklad zmenilo formát knihy, či spravilo leporelo bez otvor...



Leporelo Time to Bed som si vybrala kvoli svojej téme - večerný rituál. S deťmi postupne na každej strane odkrývate činnosť, ktorá sa má robiť predtým než sa ide spať. Uložiť hračky, napapať, okúpať, umyť zúbky. Strany sa skracujú, až sa nakoniec z nich vytvorí perinka pre chlapčeka, ktorý môže spokojne spať. Veľmi milé, dôvtipné. Takéto premyslené knižky mám veľmi rada :).



My doma máme naše rituály pred spaním trošku odlišné, prípadne v inom poradí ale to vôbec nevadí. Ninka sa ju s radosťou naučila naspamäť :). A som si istá, že mnohým z vás by mohla byť práve táto knižka tiež veľmi nápomocná. A angličtinu vôbec nevníma. Tá si ju sama v budúcnosti nájde.



Určite odporúčam kupovať knižky Petra Horáčka v angličtine. Druhým mojim tipom pre mini detičky je leporelo Strawberries are red a pre trošku väčšie The Mouse who ate the Moon. Ale veď pokukajte samy, jedno krajšie ako druhé.  Ja som knižku kúpila cez portál BookDepositary, kde poštovné neplatíte :).

Dobrú noc prajeme,
Nina

PS: takmer by som zabudla. Minulý rok vyšla Petrovi Horáčkovi prvá knižka vydaná prvotne v Česku! Dlouhá cesta - nie je to leporelo ale tiež stojí za povšimnutie!








You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe