Čítame // Malá bosorka

Monday, September 24, 2018

Na knižku Malá bosorka som bola veľmi zvedavá. Dostávala som na ňu a na jej autora veľmi dobré ohlasy, tak som bola, čím ďalej, tým viac zvedavá.


MALÁ BOSORKA - OTFRIED PREUSSLER
ilustrácie Noemi Ráczová
vydavateľstvo Verbarium / 2015

Je od svetoznámeho nemeckého autora Otfrieda Preusslera, ktorý získal viaceré literárne ocenenia. Malá bosorka je naozaj úspešná, lebo vo vydavateľstve Verbarium, ktoré ju prinieslo na náš trh, už museli robiť dotlač. To bol ďalší fakt, prečo mi "nedala spávať" a chcela som si ju prečítať. Aspoň ja, keďže je určená pre staršie deti, ako pre moje. Aby som vám vedela na ňu napísať svoj vlastný názor. Ninka si ju nájde neskôr. Túto určite. 


Kniha je rozdelená na troj-, štvor- stranové príbehy. Deti ju preto vedia čítať pekne po častiach. Je určená pre deti od 6 rokov, takže pre také malé školáčky. Pomerovo vyhráva text nad ilustráciami, takže začínajúcim samočitateľom ju budete musieť ešte prečítať vy.


Je to príbeh malej bosorky, ktorá má len 127 rokov. Žije vo svojej chalupe v lese, s havranom Abraxasom. Vyzerá ako normálne mladé dievča, takže keď príde medzi ľudí do dediny bez metly, tak ju nikto od ostatných nerozozná. Vo svete bosoriek je ešte mladá, neskúsená. Dostala za úlohu, správať sa celý rok príkladne, učiť sa a byť dobrou bosorkou. Následne má predstúpiť pred bosorácku porotu a spraviť skúšky. Jednotlivé kapitoly sú príbehy o tom, čo počas toho celého roku bosorka robila, ako sa správala, čo zažívala. 


Malá bosorka je na jednej strane veľká šibalka a vyvádza huncútstva ale vo vnútri je veľmi dobrosrdečná a koná naozaj správne veci a snaží sa dobrým ľuďom pomáhať. Knižka deti zabaví ale aj naučí, že si treba pomáhať a konať dobro.

"Prečo to robíš?" pokáral ju Abraxas.
Zachichotala sa: "Lebo ma to baví! Hihi! Bude si myslieť, že prší!"
Havran zostal vážny:
"To sa nepatrí," vyčítal jej. "Dobrá bosorka nesmie pľuvať ľuďom na klobúk."



A ešte jeden úryvok z knihy.

Bosorka hovorí havranovi:
"Tak to budem robiť vždy. Dobrým budem pomáhať tak, že zlým jednoducho urobím zle. To bude ono!"
Abraxas namietol:
"Či to tak musí byť? Nemohla by si konať dobro aj iným spôsobom? Napríklad bez šibalstiev."


Moje krátke zhrnutie. Knižku vrelo odporúčam pre mladé dievčatá, také malé huncútky. Bude sa im páčiť dievčatko bosorka, jej nápady a čary a zároveň im kniha do hlavy vštepí, že treba poslúchať a správať sa dobre :).

Vydavateľstvo Verbarium dokonca chystá teraz na jeseň, od tohto istého autora, aj novinku Malé strašidlo, ktorá bude určite vynikajúcou aj pre chlapcov. Tak sa myslím, máme určite na čo tešiť :).

Nina

PS: knižku kúpite vo vydavateľstve TU.



You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe