Čítame // Leotolda - Olga de Dios

Sunday, June 17, 2018

Keď som prvýkrát uvidela novinku z dielne Egreš, tak som vedela, že si Leotoldu doma obľúbime. Po prvé, banalita pre Ninku, má ružovú obálku. Ružovú!!! Áno, prekvapivo, naša obľúbená farba :). A čudovali by ste sa, koľko vecí dokáže pri dieťati ovplyvniť. Po druhé, kniha je pastvou pre oči, ak máte radi tak trochu iné knižky. Pri tejto si prídete teda na svoje. Svojou grafikou sa jej len tak niečo nevyrovná.


LEOTOLDA - OLGA DE DIOS
ilustrácie Olga de Dios
občianske združenie Egreš/ 2018

Autorkou a ilustrátorkou v jednom je v Španielsku veľmi obľúbená Olga de Dios. Viac si o nej môžete prečítať na jej stránke. Pri tvorbe knižky Leotolda použila len tri farby a to ju robí naozaj výnimočnou a kreatívnou.

Hneď v úvode nájdete od autorky toto venovanie:
"Venujem všetkým deťom, ktoré čítajú moje príbehy a kreslia tak rady ako ja. Potešilo by ma, keby ste vďaka Leotolde uverili, že môžete vytvoriť čokoľvek na svete."



Je to príbeh o priateľstve, o troch kamarátoch Tutovi, Kataríne a Gašparovi, ktorí celý príbeh hľadajú svoju ďalšiu kamarátku - Leotoldu. Tri milé postavičky, ani deti, ani zvieratká. Také milé detské ťuťu :). Jednoduché, vysmiate, napriek využitia iba troch farieb, veľmi veselé a určite nie fádne postavičky.


Prežijú fantastický deň, plný prekvapení. Spoznávajú nových kamarátov, ktorí sú im vždy ochotní pomôcť pri hľadaní Leotoldy. Za deň toho stihnú naozaj veľa. Nájdu dinosaurov, objavia Pláž sirén, prehľadajú veľrybe brucho, vyštverajú sa na vysoký maják a nakoniec sa vydajú až na Mesiac. Vždy za niečej pomoci a ochoty hľadajú svoju kamarátku Leotoldu.


Záver je veľmi prekvapivý a dôvtipný. Pre Ninku to bol veľký šok :). Chvíľku podľa mňa celkom nechápala, ako je to možné, že príbeh tak skončí. Ako? Veď uvidíte. Ak si poriadne prezriete moje fotky, tak ho zachytíte aj tam :).


Knižka má vynikajúci pomer ilustrácii a textu. Pre deti vo veku 3 rokov ako stvorené, keď im povysvetľujete pár detailov. Pár dvojstrán sa dá dokonca otvoriť. Čítanie je tak o to tvorivejšie a zábavnejšie. 

Egreš ďakujeme opäť za prínos takej krásnej knižky! Nájdete na ich stránke TU.

Nina











You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe