Mandľová torta s mandarínkami (bez múky)..

Saturday, October 15, 2016

..kvoli Ninkinej torte na jej blížiace sa narodeniny som si zas raz pogooglila pár mojich obľúbených foodblogov :). U Maťky z The Story of a Cake ma zaujal recept na túto bezlepkovú tortu z mandlí, ozdobenú mandarinkami. Obe hlavné ingrediencie patria medzi Ninkine obľúbené pochutiny. Voňavé mandarinky nosíme so sebou momentálne von na ihrisko každý deň a mandle patria spolu s inými orieškami k Ninkiným zdravým dobrôtkam už dlhšie :). Keďže stále nie som rozhodnutá, z čoho spravím korpus narodeninovej torty, tak sme si s Nini na skúšku upiekli tortu podľa tohto receptu. Bola som zvedavá ako bude chutiť.


Hneď od začiatku to malo spád! :) Vybrala som prvú ingredienciu z chladničky na kuchynskú linku a vravím už pripravenej Ninke na stoličke: "Vajíčka zatiaľ nepotrebujeme, len si ich vyložíme." Otočila som sa, aby som si vybrala ostatné veci a za 5 sekúnd počujem šplech. Hmm, jedno vajíčko už leží rozšvacnuté na zemi a na Ninkinej tvári je taký prelaknutý výraz, že som sa musela začať smiať. Zvyšok príprav sa už niesol v pokojnejšej atmosfére. Samozrejme typickej pre pečenie s malým dieťatom. So zababraným celým pracovným pultom už dopredu predsa len každý musí rátať :). 
Fotka z prípravy je len jedna, zas taký dobrodruh zo mňa nie je, aby som tam Ninku nechala šéfovať samú na dlhšie ako minútu ;).


Torta bola naozaj vynikajúca. Bola ľahká vďaka orieškom a mascarpone-tvarohovému krému. Ja totiž od mala nemám v obľube ťažké krémovité torty a konečne si ich môžem sama robiť také aké chcem ;). A tortička aj krásne zapadla do jesennej pohody svojou vôňou po mandliach a mandaríniek. Ninka nevedela, čo má z nej "oberať" skôr :). Naozaj som bola potešená, že mala taký úspech aj u nej. 

Presný receptík:

Korpus
200g mleté mandle
1ČL prášok do pečiva
4 vajcia
1ČL citrónová šťava
50ml pomarančová šťava
100g trstinový cukor
štipka soli

Krém
250g mascarpone
150g jemný tvaroh alebo ricotta
100ml smotana na šľahanie
3PL krupicový cukor
1 vanilkový lusk
1PL pomarančová šťava + trochu na poliatie
2 mandarinky nakrájané na menšie kúsky

Na ozdobenie
100g biela čokoláda
50ml smotana na šľahanie
mandarinky
mandľové lupienky

V jednej miske si zmiešame mandle s práškom do pečiva. V druhej miske vyšľaháme žĺtky s 50g cukru. Pridáme mandľovú zmes a pomarančovú šťavu a poriadne dohladka vymiešame. Zvlášť si vyšľaháme bielky s troškou soli. Asi po minúte pridáme citrónovú šťavu a postupne ku koncu pridávame druhú polovicu cukra. Vyšľahanú bielkovú zmes pridáme pomaly lopatkou do cesta a jemne vymiešame. Formu na pečenie (ja som mala priemer 18cm) vystelieme zospodu papierom a nalejeme do nej cesto. Pečieme približne 35 minút na 170°C. 
Vychladnutý korpus prerežeme v strede na polovicu a pripravíme si krém. Zmiešame mascarpone s tvarohom a cukrom. Následne pridáme šľahačku podľa chuti. Ja som ju tam dávala naviackrát a koštovala :). Nakoniec pridáme pomarančovú šťavu a vanilku vyškrabanú z lusku. Keď budú polovice korpusu vychladnuté, polejeme ich troškou pomarančovej šťavy, nech sú šťavnaté. Spodný korpus natrieme 1/3 krému a naukladáme naň kúsky mandariniek. Položíme druhú polovicu korpusu a zvrchu ho natrieme druhou tretinou krému. Zvyšnm krémom obtiahneme bok torty. 
Ozdobenie je ľubovoľné. Ja som použila ganaché krém z bielej čokolády. Nakoniec bol trochu nevýrazny, tak možno voľba hnedého by bola lepšia. Príprava ganaché krému - necháme si zovrieť smotanu na šľahanie. Čokoládu si nalámeme na menšie kúsky do misky, zalejeme zovretou smotanou a miešame kým sa nám nespraví jednoliaty krém. Na finále som tortu teda obliala bielym ganaché krémom, do stredu dala kúsky mandariniek a okolie som posypala mandľovými lupienkami. Čokoládové zvieratká boli už len čerešničkou na torte kvoli Ninke ;).

Prajeme dobrú chuť :)
Nina&Ninka








You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe