Prečítané leto // 2.týždeň: O rastlinách

Thursday, July 13, 2017

Máme tu druhý letný týždeň. V Prečítanom lete je na tému "Rastliny". Moja ideálna predstava bola, že sa nanominujeme k niekomu známemu do záhradky a tam sa na túto tému priučíme, skúsime nové veci, počítame si, pohráme sa. Bohužiaľ môj zámer nám časovo do harmonogramu nesadol, tak som musela vymyslieť náhradný program. Išli sme do Botanickej záhrady. Aspoň sme si po roku výlet zopakovali :). Naposledy som tam bola ešte tehotná, iba s Ninkou. Článok o tom nájdete TU :). /Ako tak na tie fotky pozerám, tak musím uznať, že Ninka riadne vyrástla. Jaaj.../


Tento výletík som s dievčatami absolvovala sama. Ľudí tam bolo ako vždy pomenej. Bol tam kľud a veľký priestor na behanie. Žiaden stres, užívali sme si to. V záhrade sa to opäť hemžilo pracovníkmi s kosačkami, tak obe moje dievčatá mali o zábavu postarané. Všimnite si potom fotku Naďky. Aj z kočíka by vyskočila, len aby videla na uja s kosačkou ;). S Ninkou sme si skúšali, ktoré rastlinky pichajú a ktoré nie. Objavila, že niektoré sú mokré a niektoré suché. 

Potom som Ninke prezradila, že som zobrala so sebou novú knižku, tak hneď hľadala lavičku, kde by sme mohli zastať a pozrieť si ju. Tentokrát som pre ňu vybrala úplnú novinku: Rok v zahradě - Petra Bartíková & Aneta Žabková. Opäť knižku v češtine ale neodolala som jej. Má nádherné ilustrácie! A taktiež veľmi pekný zámer. Jej cieľom je predstaviť čitateľovi zmeny, ktoré sa dejú v záhrade počas celého roka. Knižka je rozdelená na ročné obdobia a jednotlivé mesiace v roku. Je v nej veľa informácii nielen o rastlinkách ale aj o zvieratkách. Dokonca má aj pár okienok, čo je momentálne pre Ninku veľmi dôležité! :) Okrem okienok sú v nej aj také malé zošitíky, kde sú rôzne úlohy pre deti k danému ročnému obdobiu. Návod na zasadenie hrášku, upečenie koláča, postavenie kŕmitka pre vtáčika. Kniha má dokonca aj súrodenca - Rok v lese. Že by darček na Vianoce? ;).


Výlet sme ukončili na miestnom botanickom detskom ihrisku - hojdali sa, šmýkali a piekli rastlinkové koláče a zmrzlinky v pieskovisku. Nakoniec sme sa tam aj piknikovo naobedovali a vyrazili domov. Tri hodiny prešli, ani som nevedela ako.

Ďakujem mojím dievčatám za krásny čas.

A za krásnu knižku by som rada poďakovala obchodíku CHOOZE na Májkovej. Určite sa oplatí nakuknúť, nájdete tam útulné prostredie a milého kníhkupca.

Čítaniu zdar :),
Nina























A na záver knižočka :)









You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe