Prečítané leto // 3. týždeň: O starých rodičoch

Saturday, July 22, 2017

Tretí prázdninový týždeň je už takmer celý za nami. Ak nás sledujete pravidelne, tak viete, že sme s Ninkou zapojené do pekného projektu - Prečítané leto. V ňom sa tento týždeň nesie na tému "Starí rodičia". 

Ninkiny a Naďkiny starí rodičia sú ešte vo veľmi vitálnom a mladom veku :). Žiadna tajuplná povala, stará móda, či príhody z čias dávnych pradávnych, ich u nich nečaká. Ale dievčatá majú aj prababku a pradedka. A práve tam sa môžu vyblázniť na záhrade, zbierať u nich čerstvú úrodu, tam nájdu veľkú, preveľkú pivnicu, kde sa Nini bojí vkročiť... Cestujeme za nimi a stretávame sa s nimi často, i keď sú vzdialení od nás takmer dve hodiny cesty autom. 
Ninka tam trávi niekoľkodňové prázdniny bez mami a tata už odmala. Nie teda u prababky a pradedka ale u babi a deda, mojich rodičov. Začala relatívne skoro - vo svojich 10 mesiacoch. Mnohí sa mi čudujú a zároveň obdivujú ako som to dokázala. Vďaka patrí im - starým rodičom, za to akí sú skvelí a dokážu Ninku zabaviť a pripraviť jej skvelý program, že na nás pomaly ani nepomyslí. Na druhej strane, aj ja, mama, si vtedy musím vymyslieť veľmi pestrý program, aby som na ňu neustále nemyslela. Pre mňa je to odlúčenie snáď aj horšie :). Ale určite to padne vhod nám obom.


Späť k Prečítanému letu ;). Mojím cieľom v tomto projekte, je ukazovať vám, že čítať sa dá všade, nie len doma v teplej posteli. Zážitkov a fotiek so starými rodičmi máme veľa. Ale akurát tento týždeň nám to nevyšlo. A preto sme si knižky s touto témou vzali na letné večerné posedenie k inej rodine. Nie je to síce babi a dedo ale cítili sme sa tam rovnako príjemne. Upiekli sme si ku tomu aj bublaninu podľa receptu našej babi, nech je nám ešte lepšie :). 


Na čítanie sme mali "knižky" dve. Prečo tie uvodzovky? Prvou z nich je aktuálna novinka - Objavujeme svet! RODINA od vydavateľstva Svojtka. Interaktívna knižočka s hrubými stranami a interaktívnymi obrázkami. V tejto sérii vyšlo už viacero knižiek. Už mám doma pár z nich odložených na Naďkine prvé narodeniny. Knihy bavia aj Ninku ale prioritne sú určené skôr pre mladšie deti. Knižku sme si prešli s Ninkou raz a potom si ju už prezerala sama a komentovala nám, kto je kto a čo robí. Najviac ju zaujal rodokmeň na poslednej strane. Z toho som bola milo prekvapená a už chystám pre ňu nejakú aktivitu s nalepovaním rodinných fotiek do rodokmeňovej šablóny. 
Druhou knihou je niečo odlišné. Je to fotokniha, ktorú som spravila špeciálne pre našich Babi a Deda. Je zaplnená fotkami, na ktorých sú zachytené ich momenty strávené s Ninkou a Naďkou. Nech si majú čo prezerať, aj keď s nimi dievčatá nie sú. Jej tvorba sa mi podarila utajiť aj pred Ninkou a tak fotoknihu videla na posedení prvýkrát.


Takže fotoreport o Starých rodičoch je síce fyzicky bez nich ale neustále sme o nich rozprávali a mysleli na nich :). 

Krásne nedeľné ránko,
Nina

PS: Ďalší týždeň v Prečítanom lete je na tému "Ruky". Hmm, uvidíme kam nás nohy ponesú tentokrát. Knižku už vybratú mám, som zvedavá ako na ňu Ninka bude reagovať. Ale nad miestom čítania veru ešte dumám. Asi sa necháme všetci svorne spolu prekvapiť - vy, aj ja :). 















A samotná knižočka:







You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe