Čítame // Medvěd nechce jít spát

Friday, October 12, 2018

Toto je tohtoročná jesenná novinka z českého vydavateľstva Host. Medvěd nechce jít spát. Ak ste aspoň trošku knihomoli a nevyhýbate sa aj českým knihám, tak vám obálka musí niečo pripomínať. 


MEDVĚD NECHCE JÍT SPÁT - OKSANA BULA
ilustrácie Oksana Bula
vydavateľstvo Host / 2018
jazyk český

Je to totiž už druhá kniha do série od ukrajinskej ilustrátorky Oksana Bula. Tou prvou bola krásna kniha Zubr si hledá hnízdo, o ktorej si môžete prečítať aj u mňa na blogu TU.



Obe knihy začínajú príbeh podobne. Medveď stretne Zubra, resp. Zubor stretne Medveďa :). Navzájom si porozprávajú, čo v zime robia a jeden druhému závidia. Zubor chcel v prvom diely vyskúšať prespať celú zimu a naopak v tomto diely, chce Medveď zostať celú zimu hore a užívať si sneh a zábavu.



Preto sa zo všetkých síl snaží vyhnúť uspávaniu a Tukonov, lesné bytosti, ktoré ukladajú zvieratká na zimný spánok, všemožne presviedča, že spať nepôjde :). Vyhovára sa, uteká, všetko ale veľmi milo a podarene. Nakoniec ho ale niečo premôže. Čo to bude sa dočítate už v samotnej knižke :).



Veľmi milý, detský, čarovný príbeh. Celé výtvarné spracovanie, ilustrácie, prinášajú do čítania taký pokoj, kľud a úsmev na perách. Teda mne určite. Ja som do ilustrácii od Oksany Bula zaľúbená, takže negatívnu recenziu po tejto stránke u mňa naozaj nečakajte :).



Knižku by som zaradila medzi knihy pre deti od dvoch / troch rokov. Ako vidno na fotkách, tak textu je v knihe málo. Na príbehu sa ale podľa mňa viac zabavia deti trojročné. Ale určite to neberte ako podmienku. Kniha sa páči aj našej štvorročnej Ninke :).
A češtiny sa nebojte. Hravo ju preložíte.

Nina

PS: Knižku nájdete na stránke vydavateľstva Host TU alebo na u nás v Martinuse TU.




You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe