Čítame // Astrid Lindgrenová

Wednesday, July 18, 2018

Knižné životopisy nie sú až taká moja srdcovka. Nie, že by ma nezaujímalo si niečo prečítať o výnimočných ľuďoch ale väčšinou sú napísané takým štýlom, že po chvíľke ma čítanie omrzí a knihu odložím. Resp. tomu tak bolo v minulosti. Aktuálne veľmi dospelácke knihy neriešim. Čas nafúknuť naozaj nedokážem :).


ASTRID LINDGRENOVÁ - AGNES-MARGRETHE BJORVANDOVÁ
ilustrácie Lisa Aisato
vydavateľstvo Presco Group pod značkou Ella&Max / 2018
jazyk český

Ale táto ma veľmi milo prekvapila a potešila. Astrid Lindgrenovú veľmi ľúbim. Jej knihy, jej príbehy, ich filmové spracovania. Bohužiaľ, nič viac som o nej v podstate nevedela. Až pokým sa mi do rúk nedostala táto kniha. Verte mi, zhltla som ju na dve cesty autom. Samozrejme ako spolujazdec :).



Popravde, ani som si neuvedomovala, že čítam v češtine. Je to asi o zvyku. 
Kniha sa číta naozaj s ľahkosťou, každou stranou som sa tešila na stranu ďalšiu, na nové informácie, ktoré sa dozviem. Každá dvojstrana rozpráva o nejakej časti jej života. Knižka je usporiadaná chronologicky. Dozviete sa veľa Astridiných príbehov z detstva, veci, ktoré ju neskôr ovplyvnili pri jej písaní. Ale zároveň aj veľmi veľa presných faktov. O tom, kde žila, s kým, kedy sa sťahovala, kde pracovala. O jej súrodencoch, deťoch, priateľoch. 
Vždy je k danej téme na strane napísaný príbeh a ku tomu odstavec s faktami "Víte, že...?"
A navyše sú na každej strane krásne citáty, v ktorých je toľko pravdy, že až.




Ilustrácie sú jemné, snové, rozmazané. Pekne dotvárajú text. Knižku v žiadnom prípade nemusíte brať ako knihu pre dospelých. Je písaná naozaj pútavo a vhodne aj pre deti. Dozvedia sa príbeh o silnej žene, ktorá toho za svoj život veľa dokázala a prežila. Môže byť ich pekným vzorom.

"Chci psát pro čtenáře, kteří umějí dělat zázraky. Děti při čtení zázraky dělají. Proto potřebují knihy."



"Nechte děti být, ale držte se nablízku pro případ, že by vás potrebovaly."

"Dětství bez knih není dětství. Pak člověk nemá přístup do kouzelné krajiny, kde lze nalézt nejvzácnější ze všech potěšení."



"Píšu tak, jak bych chtěla, aby knížka vypadala, kdybych byla sama dítě. Píšu pro dítě ve svém nitru."

Túto krásnu knižku nájdete na stránke vydavateľstva Presco Group.
Ďakujem za ňu, mne povedala naozaj veľa,
Nina

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe