Prečítané leto // 04 O vode

Tuesday, July 31, 2018

Tieto letné prázdniny sú pre mňa s písaním článkov trošku náročnejšie. Toľko informácii a tipov by som vám chcela posunúť ale naozaj to nie je v mojich silách. Leto je proste o trávení času vonku, na čerstvom vzduchu. Večer som vďaka tomu oveľa viac unavená ako cez iné ročné obdobia a tak mi už neostáva toľko síl na písanie nočných článkov
Preto som aj články ohľadom Prečítaného leta musela bohužiaľ trošku zminimalizovať. Povedala som si, že čo stihnem, to stihnem. Napríklad za júl je toto už 13.ty článok a musíte uznať, že to je naozaj pekné číslo. Len ako viete, nevenujem sa čisto len recenziam detských knižiek, takže to musím a hlavne aj chcem, striedať. Verím, že chápete.

Tohtotýždňovú vodnú tému som si ale nemohla nechať ujsť :).

4. TÉMA - O VODE


Téma o vode je veľmi vďačná a určite by som na ňu objavila ďalších zopár kníh, kde by sa aspoň okrajovo voda vyskytovala. Toto sú ale tie, kde je voda hlavným elementom.

PREČO NIE JE TUČNIAKOM ZIMA - PAVLA HANÁČKOVÁ
ilustrácie Linh Dao
vydavateľstvo Albatros / 2018




Tak trochu iná detská encyklopédia. Nenájdete v nej typické encyklopedické ilustrácie ale úplne roztomilé obrázky. Prečo nie je tučniakom zima. Knižka pre všetkých zvieratkomilov :). Vekovo je určená pre deti od 6 rokov. O obrázkoch si ale môžete rozprávať už aj s mladšími.
Je rozdelená na kapitoly podľa miesta - biotopu, kde zvieratká žijú. Púšte, hory, dažďové pralesy, polárne oblasti, lesy, vodný svet a trávnaté oblasti. O každej oblasti sú dve dvojstránky. Prvá všeobecná a druhá o jej samotných obyvateľoch. 
Encyklopédia je zameraná špeciálne na tému ako sa zvieratká prispôsobujú životu v danom prostredí. Či už ide o tvar tela, ich sfarbenie, maskovanie, pohyb, správanie voči druhým zvieratkám, či spôsob života.

Viac sa o knižke dočítate v mojej recenzii TU.
Knihu nájdete na stránke Martinusu TU.

GERDA (PRÍBEH VEĽRYBY) - ADRIÁN MACHO
PETER KAVECKÝ
ilustrácie Adrián Macho
vydavateľstvo Albatros Media / 2018



Knižka Gerda má nádherné ilustrácie od Adriána Macha. O tom niet pochýb a som si istá, že viacerí si ju kupujete práve z toho dôvodu :). Sú naozaj veľkým lákadlom. Čo sa týka textu, tak musím uznať, že zaostáva. Na knihe je určený vek, pre deti od troch rokov. Príbeh je jednoduchý a bol by určite vhodný aj pre deti v tomto veku. To by ale text musel byť kratší, písaný trošku viac detskou rečou. V niektorých pasážach je až veľmi opisný, niektorý dej je zamlčaný a dieťa to nepochopí. Ale každý si o knihe vytvorí vlastný názor.

Viac sa o knižke dočítate v mojej recenzii TU.

Knihu nájdete na stránke Martinusu TU.


GRÉTA - ANDREA GREGUŠOVÁ
ilustrácie Nastia Sleptsova
občianske združenie Egreš / 2018


Za mňa jedna z TOP knižiek tohto roku. Bohužiaľ už aj vypredaná, tak dúfam, že ste si stihli kúpiť svoj výtlačok.
Podľa vedcov vraj bude do roku 2050 v moriach viac plastov ako rýb. Ak chceme s tým niečo spraviť, tak by sme mali začať od seba a viesť týmto smerom aj svoje deti. Ako je napísané na zadnej strane obálky tejto knihy: Originálny príbeh autorky Andrey Gregušovej a ilustrátorky Nastie Sleptsovej vychádza z lásky k prírode a hudbe. 
Knižka, ktorú vydalo občianske združenie Egreš, rieši súčasný veľký problém. Znečisťovanie oceánov a premnoženie odpadkov. Autorka tému pojala veľmi citlivo a tak, aby aj malé deti pochopili, čo sa okolo nás deje.

Viac sa o knižke dočítate v mojej recenzii TU.

ČASOPIS BUBLINA
jún 2018


Slovenský časopis Bublina, prioritne určený pre deti od 6 rokov, začínajúcich školákov. Nájdu si v ňom svoje aj mladšie deti. Toto je naše prvé číslo, špeciálne, venované vode.
Sú v ňom články o tom, ako chrániť našu planétu, básničky, príbeh o Luške a Duške od Kristíny Tormovej, hlavolamy, omaľovánka, vystrihovačka a veľa ďalšieho zaujímavého čítania.
Časopis si môžete predplatiť alebo ho môžete kúpiť vo výnimočných novinových stánkoch a kníhkupectvách. 
Nájdete aj na stránke Martinusu TU.

KUDY TEČE ŘEKA - EVA OBURKOVÁ
ilustrácie Márie Nerádová
vydavateľstvo Albatros Media / 2015


Túto knižku som kúpila minulý rok počas Prečítaného leta a využila hneď pri dvoch témach.
Je to milé rozkladacie leporelo pre deti od 1 roku. Pekne vymyslené, deti spoznajú, čo všetko sa deje pri vode a vo vode. Ako tečie rieka, kde pramení a kde sa vlieva, aké zvieratká v nej žijú, či aké plavidlá sa po nej plavia. Mne imponujú aj veselé ilustrácie od našej obľúbenej ilustrátorky Márie Nerádovej.

Viac sa o knižke dočítate v mojej recenzii TU a aj TU.
Knihu nájdete na stránke Martinusu TU.

TERKA SA UČÍ PLÁVAŤ - LIANE SCHNEIDER
ilustrácie Eva Wenzel-Burger
vydavateľstvo Verbarium / 201



Knižiek o kamarátke Terke máme naozaj požehnane. Je to taká naša zberateľská mánia. Vo vydavateľstve Verbarium vychádzajú neustále nové. Ich hlavnou hrdinkou je dievčatko Terka, ktorá rieši bežné situácie zo života a preto sú knižky pre deti veľmi blízke. Pripravia ich na rôzne situácie ako nástup do škôlky, návšteva zubára, lekára, jazda na bicykli...

Do našej vodnej témy sa hodí diel o plávaní, kedy Terka chodí na plavecké kurzy a učí sa plávať.

Viac sa o knižkách o Terke dočítate v mojej recenzii TU, TU a aj TU :).
Knihu nájdete na stránke Martinusu TU.

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe