Čítame // Gerda - Adrián Macho

Wednesday, May 30, 2018

Ilustrátora Adriána Macha som začala registrovať pred viac ako rokom, po kúpe knižky Zvieratká z abecedy. Jeho obrázky boli naozaj veľmi príjemné a oku lahodiace. Následne nám od neho do rodiny pribudli dva veľrybie vankúše. Gerda s maminkou. Adrián Macho totiž tvorí aj doplnky pod značkou Mellow Pillow. Vankúšiky sme kúpili na eshope naševaše. O pripravovanej knihe som v tej dobe ešte vôbec netušila :).


GERDA (PRÍBEH VEĽRYBY) - ADRIÁN MACHO
PETER KAVECKÝ
ilustrácie Adrián Macho
vydavateľstvo Albatros Media / 2018

Kniha Gerda, Príbeh veľryby, ktorú vydalo vydavateľstvo Albatros, bola už dlhšie očakávaná. Vyšla pred necelým mesiacom a som si istá, že už ste o nej čítali nejednu recenziu. Ak vás ešte zaujíma, čo si o nej myslím ja, tak čítajte smelo ďalej :).



Knižka má nádherné ilustrácie. O tom niet pochýb a som si istá, že viacerí si ju kupujete práve z toho dôvodu :). Sú naozaj veľkým lákadlom. Čo sa týka textu, tak musím uznať, že zaostáva. Na knihe je určený vek, pre deti od troch rokov. Príbeh je jednoduchý a bol by určite vhodný aj pre deti v tomto veku. To by ale text musel byť kratší, písaný trošku viac detskou rečou. V niektorých pasážach je až veľmi opisný, niektorý dej je zamlčaný a dieťa to nepochopí. Samozrejme je normálne pri knihe s dieťaťom komunikovať a vysvetľovať ale ak ma prerušuje po každej druhej vete, tak zážitok s čítania sa naozaj vytráca.


S Ninkou sme knihu nedočítali. Prečítali sme asi štyri dvojstrany a potom sme to vzdali. Obidve. Knižku som si prečítala sama a neskôr len Ninke o obrázkoch rozprávala.
Takže, čo sa týka textu, tak by som knihu určila približne pre deti okolo piatich rokov.


V knihe je vyrozprávaný príbeh veľrybky Gerdy, ktorá žila veľmi šťastne so svojou rodinou až do momentu, keď sa ráno zobudila v oceáne úplne sama. (Napríklad to, čo sa stalo je zobrazené len na ilustrácii a dieťa nemá šancu si to s tým hneď spojiť. Aspoň nie vo veku 3, či 4 roky. To len ako ukážka toho, čo som vyššie spomínala, že sa mi nepozdáva.) Následne Gerda pláva oceánom, stretáva jeho rôznych obyvateľov a nestráca nádej, že raz, niekedy, ešte jedného zo svojich blízkych stretne.

Ale určite som rada, že knižku doma máme. Už len kvoli tým ilustráciám ;).
Som veľmi zvedavá, čo na knižku hovoríte vy, tak mi neváhajte napísať.
Nina

Knižku nájdete na Martinuse TU.








You Might Also Like

1 comments

  1. Záleží veľmi na dieťatku a samozrejme aj na tom, ako to čitateľ podá ☝️😊. My sme mali obdobie kedy sme Gerdu čítali stále, dookola.. rozprávali sme aj na smutnejšiu tému, o bojovnosti, odvahe, láske a o všetkom čo kniha ponúka. Stalo sa aj to, že ak som sa neskôr v texte pomýlila, dieťa má opravilo😃, opakovala so mnou vety, dokonca sme sa naučili spievať pesničky a jedna sa stala aj našou uspávankou 😉.. takže kniha zaujala veľmi, veľmi vtedy moju troj- ročnú dcérku, samozrejme je to veľmi individuálne a záleží na dieťatku..🐳

    ReplyDelete

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe