Čítame // Príbehy na dobrú noc pre rebelky

Monday, May 21, 2018

Recenzii na knižku Príbehy na dobrú noc pre rebelky som čítala už viacero. Pozitívne aj negatívne. Mala som z nej preto zmiešané pocity a bola som zvedavá ako kniha zapôsobí na mňa. Ale to, že pri niektorých krátkych príbehoch budem mať husiu kožu na rukách som teda ale nepredpokladala.


PRÍBEHY NA DOBRÚ NOC PRE REBELKY
FRANCESCA CAVALLO, ELENA FAVILLI
vydavateľstvo Albatros Media / 2018

"Všetkým rebelkám na svete: Snívajte viac, mierte vyššie, bojujte silnejšie a keď budete mať pochybnosti, pamätajte si, že máte pravdu."

V knihe nájdete 100 jednostranových príbehov o 100 ženách / dievčatách. Niektoré pozná celý svet, o iných budete čítať v knihe prvýkrát. O každej ale platí, že si išla za svojim vysnívaným cieľom, nevzdávala sa a bojovala. Kniha chce ukázať všetkým dievčatám, že žiadne prekážky nie sú neprekonateľné. Ak máte v srdci vieru, tak môžete zmeniť celý svet.


Páči sa mi, že príbehy sú o ženách, ktoré poznáme z učebníc dejepisu ale aj o dievčatách, ktoré majú v súčastnosti menej rokov ako ja a prídu mi rovnako "bežné" ako sme my :). Dievčatá narodené v rôznych storočiach ale hlavne v rôznych krajinách - bohatých, aj chudobných.

Príbehy, ich vety a slovosled sú písané jednoducho. Knižka je predsa len určená predovšetkým pre deti. Nečakajte ani, že sa na vás o danej žene vysype množstvo informácii. Príbehy sú krátke a výstižné. Podľa mňa si takto o jednotlivých "rebelkách" aj viac zapamätáte. Ale občas som sa pristihla, že by som chcela vedieť o niektorej žene viac :).
Knižku ilustrovalo 60 ilustrátoriek z celého sveta. Knižka je tak pestrá a týmto počinom naozaj jedinečná.


Sú tam opisované ženy rôzneho povolania. Maliarka, novinárka, politička, cyklistka, spisovateľka, lekárka, aktivistka, fyzička, surfistka, speváčka, výskumníčka. Sú tu spomenuté historické osobnosti ako Hatšepsut, Kleopatra, Alžbeta I. ale aj dievčatá ktoré sa narodili v 90.tych rokoch minulého storočia a dnes nemajú ešte ani 30 rokov. Zo známych osobností spomeniem napríklad Astrid Lindgren, Frida Kahlo, Margaret Tchatcherová, Zaha Hadid, Evita Perón, Hillary Clinton, Coco Chanel či Yoko Ono. Činy niektorých ovplynili celú generáciu, zasiahli celú krajinu. A niektoré si svojou silou a odhodlanosťou dokázali splniť svoje súkromné sny a túžby.


Knižku som s Ninkou zatiaľ nečítala, texty sú na ňu zložité a veľakrát obsahovo na jej vek nevhodné. Súhlasím s odporúčaným vekom na knižke pre deti od 8 rokov. Ale aj pre všetky staršie dievčatá, ženy, mamy aj staré mamy. Knižka je vynikajúca pre teenagerky, ktoré sa rozhodujú, čo ďalej a hľadajú si svoju cestu. Pre vek od 13 do 20 rokov skvelá motivačná literatúra.


Ja som knižku prečítala takmer na jeden dych. Čítala som príbeh za príbehom a nevedela som sa od nej odtrhnúť. Mňa osobne vrhla do iného sveta a v duchu prinútila rozmýšľať nad mnohými vecami. Uvidíme ako na ňu zareagujú moje dievčatá, keď budú staršie. Určite ju pre ne odložím.

Budem rada, keď mi napíšete ako kniha zapôsobila na vás, ak ju niektorá už doma máte.
Pekný pondelok :),
Nina

PS: Knižku nájdete na stránke vydavateľstva Albatros Media alebo na Martinuse.


"Nikdy som nepomohla dieťaťu s úlohou, ktorú zvládlo aj samo." Maria Montessori

"Ničoho v živote sa netreba báť, treba len všetkému porozumieť." Marie Curie

"Vždy si hovorte pravdu a nikdy nedovoľte, aby vám niekto bránil ísť za vaším cieľom" Michelle Obamová



You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe